انکر تکست
انکرتکست بخش مهمی از هر لینک می باشد که سبب آگاه سازی کاربر در هنگام کلیک بر روی لینک می شود.

انکر تکست چیست ؟

پیش آمده است که بخواهید لینکی بسازید و برای اینکه کاربر را برای مقصود لینک خود مشخص کنید یک کلمه انتخاب کنید ، به عنوان مثال " اینجا کلیک کنید " ، شما به دنبال این هستید که وقتی یک لینک را دی جای قرار می دهد یک متن برای آن بگذارید تا کاربر متوجه آن بشود که هنگام کلیک بر روی لینک بر چه صفحه ای فرود خواهد آمد.

پس در واقع انکرتکست جزئی از لینک است که نمایش آن باعث درک بهتر یوزر از لینک خواهد شد.

انکر تکست

چند نوع انکرتکست داریم ؟

انکرتکست در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود:

انکر تکست با نام برند یا شرکت(Branded Anchors)

در این نوع انکرتکست معمولا لینک به صفحه اصلی با نام شرکت یا سایت و برند استفاده می شود.

در این نوع پیوند ها متن به شکل توصیفی از برند و یا اینکه با اسم خود برند ثبت می شود که معمولا به صفحات اصلی سایت ها منتقل می شود.

به عنوان مثال :کارگاه فناوری

انکر تکست با آدرس url

از این نوع انکر تکست مشخص است که لینک به صورت کامل و بدون متن ثبت می شود.

مثال:http://namnak.com

انکر تکست روی کلمه کلیدی (Brand + keyword Anchor)

در این نوع انکرتکست متن لینک همان کلمه کانونی یا کی ورد صفحه انتخاب می شود به عنوان مثال اگر صفحه در رابطه با راه های درمان سرماخوردگی باشد متن لینک سرماخوردگی خواهد بود.

انکر تکست بنر یا عکس (Image Anchors)

در این انکرتکست ها می توان به بنر های تبلیغاتی اشاره کرد که بر روی یک تصویر و یا یک بنر گیف لینک اعمال می شود.

انکر تکست هم خانواده یا همان LSI ها

گاها استفاده مکرر از کلمات کلیدی به عنوان انکرتکست می تواند از نظر سئویی مفید نباشد برخی اوقات می توان از کلمات کلیدی مترداف و یا همسان هایی را استخراج کرد که در این نوع می توان به همان مثال سرماخوردگی اشاره کرد که می توان از انکرتکست های درمان سرماخوردگی و یا رفع سرماخوردگی استفاده کرد.

انکر تکست لانگ تیل (Long Tail Anchors)

این نوع انکرتکست همانند تیتر های صفحات می باشد که به صورت جمله ای ثبت می شوند.

در رپورتاژ آگهی از چه انکر تکستی استفاد شود ؟

معمولا در لینک سازی های خارجی سایت به سئو کاران توصیه می شود که مبنای کار را فقط یک نوع انکر تکست قرار ندهند بلکه سعی کنند از انواع متن لینک ها به صورت بهینه استفاده کنند.

تاثیر انکرتکست بر سئو

انکرتکست باید صحیح و هوشمندانه انتخاب شود چراکه باید کاربر و خواننده با خواندن انکرتکست قبل از کلیک کردن روی آن، از موضوع مطلبی که قرار است به آن هدایت شوند مطلع شوند.

به بیانی دیگر یک انکرتکست خوب و هوشمندانه باید توصیفی چند کلمه ای از محتوای لینک مقصدش باشد. برای همه ما پیش آمده که روی کلمه ای کلیک کردیم و وارد صفحه ای شدیم که هیچ ارتباطی به موضوع مورد نظر ما نداشته و خیلی زود صفحه را بستیم و از آن سایت خارج شدیم. همین کار باعث بالا رفتن بانس ریت سایت و نیز ترک آن و بی اعتمادی شده است، چیزی که به شدت به سئوی سایت ما آسیب می زند.

انتخاب درست و اصولی انکرتکست سبب ساز این می شود که کاربر قبل از اینکه کلیک کند متوجه شود که بر روی چه صفحه ای منتقل خواهد شد که این کار سبب ساز توصیف خوب انکرتکست از محتوای شما خواهد شد.

خیلی اوقات پیش آمده که بر روی یک لینک کلیک کردیم وارد مقصدی شده ایم که ارتباطی با متن توصیفی آن لینک نداشته است ، انکرتکست نیز به همین روال می باشد اگر فیک و غیر واقعی زده شده باشد کاربر پس از کلیک بلافاصله لینک را ترک خواهد کرد که این عمل از لحاظ سئویی بسیار خطرناک می باشد و می تواند آسیب بسیاری را به صفحه شما وارد کند.

انکرتکست ، انکر تکست چیست و انواع آن

58
این مطلب مفید بود ؟80
نظر سنجی برای این مطلب غیر فعال شده است
وبگردی