پنالتی گوگل
گوگل سعی دارد که بهترین محتوا و نتیجه را در اختیار کاربرانش بگذارید بنابر این پنالتی شدن در گوگل به افرادی مربوط می شود که به دنبال دور زدن این قانون گوگل هستند.

هر آنچه که باید از پنالتی گوگل بدانید

گوگل سعی دارد که افراد را به اطلاعات مدنظرشان برساند و در نتیجه محتواهای خاص و نویسندگان بهتر انتخاب می کند. همچنین قصد دارد الگوریتم های کاری خود را ارتقا دهد و بهترین صفحه را به شما معرفی کند که مد نظرتان می باشد که متاسفانه گاهی اوقات پنالتی در کار وجود دارد.

این پنالتی ها نتیجه مشکلاتی در سایت می باشد. گاهی اوقات یک پنالتی غلط است اما در هر حال باید با آن مقابله کرد.

پنالتی گوگل

پنالتی گوگل چیست ؟

الگوریتم های امتیازی گوگل کار خود را از دسامبر سال 2000 تغییر داده است و همچنین قسمت ابزاری خود را گسترده کرده که به آن تولبار می گویند.. آپدیت کردن این تولبار دریایی از تغییرات را در صنعت سئو به وجود آورده است.

با این تغییرات کم کیفیت سرچ گوگل افزایش پیدا کرده است زیرا می تواند محتوا با کیفیت کم را شناسایی کند و آن ها را حذف کند.

پنگوئن در سال 2012 خودش را آپدیت کرد و سعی کرد که محتواهای ضعیف را از حوزه کاری خود دور کند و با دقت تر به استراتژی محتوا بپردازد. در این زمینه متخصصان سئو برنامه های مختلفی را برای گوگل در نظر می گیرند و البته گاهی اوقات نگرانند که آپدیت بعدی باعث ایجاد تغییراتی شود و سایت ، آن ها را به پنالتی بکشاند.

تشخیص یک پنالتی

پنالتی ها اتوماتیک یا دستی هستند . پنالتی های دستی به شما اعلام می شوند اما نمی توانید علت آن را پیدا کنید . این پنالتی ها توسط متخصصان سئو تشخیص داده می شوند . پنالتی های الگوریتمی می توانند سرنخ های دقیقی داشته باشند . زمانی که با پنالتی متعددی مواجه می شوید ، یعنی سایت شما امتیاز خوب نمی گیرد و در واقع هیچ پیشرفتی در کار شما وجود نخواهد داشت .

گاهی اوقات میزان امتیاز پیچ به زیر صفر می رسد و ممکن است که به حذف شدن آن صفحه از گوگل بیانجامد.

یکی از علائم آن این است ، زمانی که سایت خود را همراه با کلمه کلیدی مورد نظر سرچ می کنید ، هیچ نتیجه ای نمی بینید یا اینکه لیست سایت خود را در قسمت هوم پیج پیدا نخواهید کرد.

چرا گوگل سایت من را پنالتی می کند؟

گوگل به صورت مداوم در حال بررسی کردن محتوا می باشد که آپدیت های الگوریتمی را نشان می دهند و در موارد نادری این علت های تغییر را به ما می گویند. حل کردن مشکلات در این قسمت، نیازمند شناسایی دلایل است.

در این قسمت دلایل زیادی را به شما معرفی می کنیم که بفهمید چرا سایت شما به پنالتی دچار شده است و راحت تر به حل مشکل بپردازید.

خریدن لینک ها

مشخصا خریدن لینک و رپورتاژ آگهی برای امتیاز دهی پیج می باشد که گاهی اوقات منجر به ایجاد مشکلات می شود، اگر لینک های بدی خریداری کرده باشید و تعداد زیادی از آن ها داشته باشید، فعالیت های شما بعد از مدتی متوقف خواهد شد.

لینک های گسترده دوجانبه

اگر با مشتری هایتان لینک های زیادی را تبادل کنید، گاهی اوقات تلاش شما منجر به ایجاد مشکلاتی مثل پنالتی شدن سایت می شود. محتوای کپی شده کاملاً برای همه واضح و مشخص است . هرگونه محتوای کپی شده روی سایت باعث می شود که کمتر مورد توجه گوگل قرار بگیرید . پس حتماً اطمینان حاصل کنید که محتوای شما خاص است و به خوبی نگارش شده است.

استفاده بیش از حد از تگ های H1

یک محتوا با ساختار صحیح می تواند به پیشرفت سایت شما کمک کند زیرا تگ های گوگل کمک می کنند تا بفهمند که صفحه شما در مورد چه موضوعی صحبت می کند . اضافه بودن بیش از حد این تگ ها باعث می شود که گوگل لیست کلمات کلیدی مورد نظر سایت شما را در نظر نگیرد.

404 داخلی

گوگل مایل است بداند که شما متمایل به تولید محتوا هستید و هر گونه خطا یا ارور را بررسی می کنید . اگر 404 داخل سایت شما تحویل داده شود، یعنی این سیگنال آتشین به وجود آمده است . با رعایت این نکته، کاربران می توانند به محتوایی که مد نظرشان است، دست پیدا کنند.

لینک هایی از سایت های دیگر با زبان های مختلف

باید قوانین عادلانه باشد اما ممکن است که لینکی دریافت کنید که از سمت مشتری از یک کشور دیگر باشد که کاملا از لحاظ تکنیکی بر ضد شما عمل می کند . دلیل گوگل برای این کار این است که کاربران عموماً ترجیح می دهند که از یک زبان استفاده کنند . بنابراین لینک های به زبان دیگر برای آن ها کاربردی نخواهد بود.

محتوای انباشته شده از کلمات کلیدی

قوانین خاص و عجیب در مورد توزیع کلمات کلیدی در محتوا وجود دارد . حقیقت اینجاست که هیچ کدام از این قوانین به اثبات نرسیده است و مورد تایید قرار نگرفته است اما چیزی که واضح است این است که اگر تعداد کلمات کلیدی در محتوای شما بیش از حد بالا باشد ، یک نوع اخطار محسوب می شود و نشان دهنده ضعف محتوای شماست. اگر گوگل تعداد این کلمات را بیش از حد بالا تشخیص دهد، شما را پنالتی م یکند. حال این پنالتی ممکن است عادلانه و غیر عادلانه باشد .

لینک های فوتر

بعضی از طراحان وب از لینک های فوتر به عنوان کمک های جهت یابی استفاده می کنند که گاهی اوقات بدون علت خاصی این لینک ها باعث پنالتی شدن سایت می شود.

گم کردن اطلاعات نقشه سایت

گوگل از نقشه سایت XML استفاده می کند و ساختار سایت شما را بررسی می کند و به شما یاد می دهد که چگونه موارد مختلف در کنار یکدیگر قرار دهید . پس اطمینان حاصل کنید که این نقشه سایت برای گوگل در دسترس باشد و آن را به روز رسانی کنید که بدین منظور می توانید از ابزار وب مستر کمک بگیرید که در صورت دسترسی نداشتن گوگل به آن ، ممکن است که سایت دچار پنالتی شود.

لینک های پنهانی

لینک ها روی سایت شما باید قابل دیدن و قابل استفاده برای کاربران باشند . هر چیزی که از دید گوگل پنهان بماند و یا از دید کاربر مخفی باشد، مشکوک است . پس هرگز هیچ لینکی با رنگ یکسان پس زمینه صفحه یا دکمه های روی صفحه استفاده نکنید ؛ حتی اگر قصد پنهان کردن چیزی را نداشته باشید.

لینک های بیرونی شکسته شده

اگر لینک های خود را آپدیت نکنید ، گوگل فرض می کند که به تجربه کاربر اهمیت نمی دهید و در نتیجه به صفحه شما ارور 404 می دهد. پس حتما این لینک ها را بعد از گذشت زمانی بررسی کنید.

محتوای کهنه

گاهی اوقات مدیران وب سایت، محتوایی را از دیگر سایت ها جمع آوری می کنند و بر روی صفحه خود قرار می دهند . اغلب این کار را با قصد و نیت خوب انجام می دهند اما گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی ارور دریافت می کنند. در این شرایط معمولاً گوگل آن ها را کپی می پندارد و پس بهتر است که محتوای خودتان را جایگزین کنید.

محتوای پنهان

مهارت های بهینه سازی وجود دارد که کمتر اخلاقی هستند و گاهی اوقات وزن کلمات کلیدی را به خود اختصاص می دهند . هرگز نباید یک محتوای پنهان را در سایت خود نگه دارید.

استفاده بیش از حد از انکر تکست

متخصصان سئو در گذشته یک بار تصمیم گرفته اند که روی کلمات کلیدی لینک های مشخصی کار کنند و به آن ها قدرت ببخشند. از آپدیت پنگوئن سال 2012 به بعد، استفاده بیش از حد از لینک آنکرتکست به شدت منع می شود . کلمات کلیدی غیر طبیعی را باید با لینک های صادقانه و صحیح و روان جابه جا کنید تا دچار مشکل نشوید.

رفع پنالتی گوگل

منقضی شدن وبسایت

زمانی که تاریخ وب سایت منقضی می شود ، همه نگران می شوند. کاربر، وب مستر و موتور جستجو از جمله این افراد هستند. پس حتما تاریخ را بروزرسانی کنید.

قلمروهای کلمات کلیدی

نام های قلمرویی به خودی خود خطرناک نیستند اما نام های قلمرویی با کلمات کلیدی ممکن است که خطرناک باشند. پس مشکلات لینک انکرتکست را سریعاً بررسی کنید. اگر لینک را مرتباً به آن قلمرو تکرار کنید ، ممکن است که گوگل آنکر تکست را دستکاری شده تلقی کند. اگر این قلمرو هماهنگی دقیق نداشته باشد، باید به اندازه کافی محتوای خوب داشته باشد وگرنه گوگل آن را یک صفحه برای گول زدن افراد تلقی می کند .

استفاده از لینک های اجاره ای

بعضی از متخصصان هنوز باور دارند که لینک های اجاره ای با ارزش هستند و برای سئو کاربردی می باشند . آن ها معمولا هر ماه برای این لینک ها پول پرداخت می کنند و گاهی اوقات نسبت به شرایط موجود، آن ها را تغییر می دهند. این لینک ها معمولاً پولی هستند اما ممکن است که شما را به دردسر بیندازند.

استفاده از شبکه های بلاگ

هرگونه شبکه بلاگ می تواند نشانه دستکاری شدن باشد . بیشتر شبکه های بزرگ هم اکنون از بین رفته اند . بلاگ به افراد اجازه می دهد که لینک های وارد شده را پاک کنند . شما نیز باید به از بین بردن این شبکه ها بپردازید.

لینک های گسترده

همه ما نیاز داریم که صفحات را به یکدیگر لینک بزنیم اما گوگل به صورت مداوم این لینک ها را یک الگوی غیر طبیعی شناسایی می کند. پس بهتر است از انجام این کار خودداری کنید .

پذیرفتن لینک ها از همه جا

گوگل قبول لینک وب سایت ها را از هر جایی نمی پذیرد . لینک های پذیرفته شده زیادی هستند که محتوای آن ها دارای پرچم قرمز است و کارآمد نمی باشد . گوگل نسبت به این قضیه هوشیار است که نباید به آن ها اعتماد کنید .

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

مدت زمان زیادی است که این کلمات کلیدی مورد بحث قرار گرفته اند که آن ها یکی از راحت ترین راه ها برای دستکاری کردن می باشند . برای هر صفحه خود نباید بیشتر از 5 عدد از آن ها را استفاده کنید.

سرعت پایین

اگر سرعت لود شدن و یا باز شدن صفحه سایت شما پایین باشد ، کاربران را خسته و ناامید می کند . عوامل زیادی روی این سرعت تأثیرگذار هستند. پس حتما باید هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنید .

محتواهای خریداری شده

گاهی اوقات ممکن است که پول بدهید و محتواهای دزدکی را بخرید که در نهایت گوگل به راحتی آن را شناسایی می کند . مخصوصاً اینکه این محتوا را ارزان خریده باشید.

اسپم کامنت

اکثر سیستم های کامنت گذاری دارای سیستم تشخیصی اتوماتیک اسپم هستند اما بعضی از کامنت ها هنوز مورد بررسی قرار نمی گیرند. پس حتماً باید به کامنت های دریافتی توجه کنید و اجازه ندهید که هیچ اسپمی ساخته شود . اگر برای مدیریت کامنت ها و اسپم های آن زمان ندارید ، بهتر است که کامنت های خود را به طور کل ببندید و ریسک نکنید.

دستگاه کلاه سیاه سئو

اگر اطلاعاتی را در مورد استفاده از متد کلاه سیاه منتشر کنید، منتظر پنالتی شدن باشید.

محتوای هک شده

گوگل محتوای هک شده را حذف می کند . پس همیشه تنظیمات هک شده را بررسی کنید و اگر مشکلی پیش آمد سریعاً بکاپ سایت را بازیابی کنید.

ساخت لینک با سرعت بالا

بسیار طبیعی است که دلتان بخواهد سایتتان به سرعت امتیاز بگیرد اما بیش از حد نباید در این کار زیاده روی کنید . تعداد بالای لینک های مشابه نشان دهنده ضعف سایت می باشد . پس عجله نداشته باشید تا به تدریج شاهد پیشرفت خود باشید.

گزارش های اسپم گوگل

گوگل یک فرم آنلاین را برای گزارش اسپم طراحی کرده است . ممکن است که سایت شما جزء این موارد شناخته شود که باید مراقب آن باشید.

فروم

اگر قصد استفاده از فروم را دارید ، از نوع خوب استفاده کنید و تکنیک های طبیعی لینک گذاری را به کار بگیرید تا مورد پنالتی واقع نشوید.

پنهان کردن اسپانسر ها

داشتن یک اسپانسر اصلاً چیز بدی نیست . بسیاری از سایت ها هستند که بدون اسپانسر نمی توانند فعالیت کنند . پس سعی در پنهان کردن اسپانسرها نداشته باشید و قوانین را رعایت کنید . وجود نداشتن لینک مربوط به اسپانسر نشانه بدی برای گوگل است که ممکن است شما را به آن علت پنالتی کند.

ربات های txt

این فایل های ربات برای این استفاده می شود که به موتورهای جستجو بگویند چگونه با سایت خود برخورد کنند . دلایل زیادی وجود دارد که صفحات از این ربات ها خارج شوند . مسدودیت های گسترده می تواند علت پنالتی باشد.

صفحات لندینگ

گاهی اوقات بعضی ها سعی دارند که صفحات لندینگ را دستکاری کنند . بضی از کمپانی ها هستند که تلاش می کنند تا موقعیت خود را از طریق ایجاد وب سایت های یک صفحه ای و بهینه سازی شده برای کلمات کلیدی جداگانه ارتقا دهند . معمولاً گوگل این کار را یک تمرین بد تلقی می کند و ممکن است که به شما اطلاع دهد.

بهینه سازی بیش از حد

بهینه سازی بیش از حد معمولاً یک قدم شما را به پنالتی نزدیک تر می کند . پس سخت نگیرید و محتوای طبیعی تولید کنید و درگیر امتیاز گیری بیش از حد نباشید.

مقاله های تبلیغی

مقاله تبلیغی اساساً محتواهایی هستند که درون آن لینک های پولی قرار گرفته است . نتایج جستجو از طریق آن ها مورد استفاده قرار می گیرد که باید از این کار خودداری کنید.

تعداد بالای لینک های خارج از محدوده

این لینک ها کاملاً طبیعی هستند اما تعداد بالای آنها نشانه این است که شما قصد و نیت سویی دارید.

کدهای ارور یا خطا

جدا از ارور 404 طیف وسیعی از ارور های دیگر وجود دارد که گوگل از آن ها متنفر است . این ارور ها حالت ایده آل نیست. همچنین اگر ارور های 530 و 30 را مشاهده کردید، باید هرچه زودتر علت آن را پیدا کنید.

متادیتای کپی شده

ابزارهای بلاگ و فرم های CMS به راحتی و به صورت تصادفی مطالب کپی شده را ایجاد می کنند اما می تواند نشانه محتوای کپی شده باشد که برای شما مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

بک لینک های مشکل آفرین

سایت شما هرگز نباید پلانتی بگیرد اما باید در مورد آن اطلاعات جمع آوری کنید . اگر واقعاً انسان بدشانسی هستید، ممکن است که رقیبی به دلیل اقدامات غیر اخلاقی ، سایت شما را دچار پنالتی کند که یکی از رایج ترین آن ها استفاده از کمپین بک لینک بدخواه می باشد.

کلمات کلیدی هدف

گاهی اوقات افراد کلمات کلیدی خودشان را به کلمات کلیدی هدف تبدیل می کنند که معمولاً توسط گوگل جرم شناخته می شود.

لینک های قاچاق گوگل

گوگل به راحتی می تواند متن های لینک شما را بررسی کند و لینک های عجیب و غریب از آن بیرون بکشد که نباید در آن ها وجود داشته باشد.

وب سایت های ضعیف موبایل

گوگل به صورت کاملا طبیعی لینک معتبر را بین سایت موبایل و وب سایت تشخیص می دهد که معمولاً اگر بصورت ضعیفی طراحی شده باشد، دچار مشکل می شود . پس اگر سایتی طراحی کرده اید، باید آن را روی موبایل نیز به درستی طراحی کنید .

لینک های خارج از محدوده

اگر می خواهید محتوایی را ببینید که به محتوای دیگر رفرنس شده اند و از یک استاندارد خاصی پیروی می کند ، از لینک های خارج از محدوده استفاده نکنید زیرا این کار شما یعنی سعی دارید ترافیک بی خود را در گوگل براه بیاندازید .

تاریخچه بد

ممکن است به صورت ناخواسته قلمرویی را خریداری کنید که تاریخچه بدی دارد و باعث ایجاد مشکلاتی در سایت های جدید شما شود . متاسفانه این مشکل دست شما نیست و باعث پنالتی گرفتن می شود که برای برطرف کردن آن مجبور به پرداخت هزینه می باشید .

توزیع محتوای دزدی

افراد دیگری نیز می توانند از محتوای شما دزدی کنند و در نتیجه باعث ایجاد مشکل خواهد شد . اگر با مشکلی مواجه شدید و به خاطر این دزدی ها پنالتی گرفتید ، از گوگل درخواست کنید تا محتوای دزدیده شده را حذف کند .

تبلیغات برجسته

تبلیغ کردن در سایت اشکالی ندارد اما زمانی که در این کار زیاده روی کنید، با مشکل مواجه می شوید . تبلیغات نباید کل صفحه شما را به خود اختصاص دهند .

استفاده از از زمین فروش محتوا

قسمت هایی در اینترنت وجود دارند که محتواهای بی کیفیت را به افراد می فروشند . اگر محتوای شما هم جزء این دسته باشد ، پنالتی می گیرد.

آگاه بودن نسبت به حل مشکلات

هرگز گول افرادی را نخورید که اظهار می کنند تکنیک های جادویی واقعی بلندند و می توانند سایت شما را به امتیاز بالا برسانند. سعی کنید که خودتان در این کار تمرین داشته باشید و به حل مشکلات بپردازید.

راهنمایی

اگر روی سایت خود پنالتی مشاهده کردید ، از راهنمایی 301 استفاده کنید که می تواند پنالتی را به یک مکان جدید منتقل کند. البته نباید این کار را انجام دهید زیرا در صورت امن نبودن نیز مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

تشخیص و رفع پنالتی گوگل

راهکارهایی برای مقابله با پنالتی

  1. آرامش خود را حفظ کنید.
  2. هرگز نباید از کنار این مشکلات بی تفاوت رد شوید.
  3. رد کردن لینک های به ظاهر کمک کننده را انجام دهید زیرا به وب سایت شما آسیب می زند.
  4. پاک کردن بعضی از لینک ها :به دنبال لینک های نامربوط بگردید و هر چه سریع تر آنها را پاک کنید.
  5. درخواست برای بازبینی دوباره که معمولاً برای پنالتی های دستی کارآمد می باشد.

در کل برطرف کردن مشکلات زمان می برد. پس بهتر است صبور باشید.

پنالتی شدن در گوگل ، 45 علت برای پنالتی شدن سایت و راه نجات

4.26
این مطلب مفید بود ؟51
برگرفته از neilpatel.com / reliablesoft.net / ک.ک
برچسب : سئو سایت
وبگردی