انواع کرونا
طبق آخرین مطالعات ویروس کرونا انواع مختلفی دارد که هر کدام با نشانه های مختلف خود را نشان می دهد، در ادامه با انواع کرونا با علائم مشخص و متفاوت در افراد آشنا می شوید.

انواع کرونا با علائم مشخص و متفاوت در انسان ها

ماه ها از شیوع کرونا گذشته است و ما هنوز در حال بررسی علائم این بیماری گسترده هستیم. در کنار علائم رایجی که از کووید معرفی کردیم، این ویروس همچنان چیزهای جدیدی را در بدن ( پوست و مو) هم نشان می دهد. خوشبختانه مطالعه جدیدی انجام شده است که این علائم را به گروه هایی طبقه بندی کرده تا هم به پزشکان و هم به بیماران کمک کند که شدت بیماری خود را متوجه شوند.

بر اساس این تحقیق 6 گروه در بین بیماران کرونایی وجود دارد که هر کدام علائم مخصوص به خود را از خفیف ترین تا شدیدترین حالت نشان می دهند. اطلاعات مربوط به این آزمایش در دانشگاه لندن روی 1600 بیمار از آمریکا و بریتانیا انجام شده است.

این بیماران بین ماه های مارس و آوریل مورد بررسی قرار گرفتند. طبق این آزمایش افرادی که به گروه آخر اختصاص دارند، شدیدترین حالت را از خود نشان می دهند. پس با ما در بخش سلامت نمناک همراه باشید تا این 6 گروه مختلف را به شما معرفی کنیم.

انواع کرونا و علائم آن

انواع ویروس کرونا با علائم متفاوت در افراد

نوع 1:شبه آنفولانزا بدون تب

اولین نوع کووید 19، که خفیف ترین علائم را دارد و اغلب با دیگر بیماری ها اشتباه گرفته می شود. بیماران در این دسته بندی علائم شبیه آنفولانزا را با سر درد، کاهش حس بویایی، درد عضلانی، سرفه، گلو درد و درد قفسه سینه تجربه می کنند. اگرچه علامت کلیدی و اصلی که همان تب است را از خود نشان نمی دهند.

کروناهای مختلف

نوع 2:شبه آنفولانزا با تب

این گروه علائم مشابهی با نوع یک دارند اما کمی شدیدتر از آن ها هستند. بیماران نوع دو علائم شبه آنفولانزا را همراه با تب تجربه می کنند. افراد گروه دوم دچار سر درد، کاهش بویایی و اشتها، سرفه، گلو درد، گرفتگی صدا و تب می شوند.

انواع ویروس کرونا چیست

نوع 3:معده و روده ای

علائم معده و روده ای از کووید 19 جزء علائم غافلگیرکننده در شیوع ویروس کرونا بود. بیماران در گروه 3 علائمی مثل اسهال را همراه با درد قفسه سینه، گلو درد، سر درد، از دست دادن حس بویایی و اشتها گزارش کردند. نکته جالب این جا بود که بسیاری از این افراد هیچ گونه سرفه ای نداشتند.

علائم انواع کرونا

نوع 4:سطح یک شدید (خستگی)

اگر به این گروه یا هر کدام از گروه های زیر تعلق داشته باشید، احتمالاً عضو افرادی هستید که این ویروس کرونا را در حالت شدید تجربه کرده اید. بیماران گروه چهار دچار سر درد، درد قفسه سینه و خستگی شدید می شوند. خستگی ممکن است تا چند هفته برای آن ها طول بکشد؛ به طوری که ممکن است فرد نتواند کارهای معمولی روزانه را انجام دهد.

نوع 5:سطح دو شدید (گیجی)

این یکی از شدید ترین انواع کووید 19 محسوب می شود زیرا روی سلامت ذهن مانند سلامت جسم تأثیر می گذارد. افراد متعلق به این گروه دچار سر درد، کاهش بویایی و اشتها، سرفه، گرفتگی، صدا، گلو درد، درد قفسه سینه، درد ماهیچه و عضلات، تب، خستگی و گیجی می شوند. علامتی که در بسیاری از این افراد گزارش شده، هذیان است. در حقیقت بعضی از بیماران بستری شده به دلیل ویروس کرونا سابقه پارانوئید، گیجی یا تو هم شبانه را داشته اند.

تفاوت انواع کرونا

نوع 6:سطح سه شدید ( شکمی و تنفسی )

نوع آخر ویروس کرونا که شدید ترین نوع است و بیشتر مرگ و میر ها مربوط به این دسته است که مشکلات معده و روده و تنفسی را شامل می شود. این افراد نه تنها با علائم معمولی مثل درد قفسه سینه، گلو درد، سر درد، سرفه، خستگی، تب، از دست دادن بویایی و اشتها، درد عضلانی و گرفتگی صدا مواجه می شوند. بلکه دچار گیجی، تنگی نفس، دل درد و اسهال هم خواهند شد. محققان به این نتیجه رسیده اند که تقریباً نصف بیماران این دسته بستری می شوند که این عدد در مقایسه با گروه اول فقط 16 درصد است.

میدانستید کرونا انواع مختلفی دارد ؟

56
این مطلب مفید بود ؟60
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /ح.ب
برچسب : ویروس کرونا
وبگردی