جلوگیری از هک جیمیل
جیمیل یکی از ابزارهای پرکاربرد است و معضل هک شدن آن برای هر یک از ما آزار دهنده می باشد که در این گزارش با راه های جلوگیری از “هک جیمیل” آشنا خواهید شد.

ترفند جلوگیری از هک جیمیل

جیمیل یکی از ابزارهای رایگان و بسیار کاربردی مجموعه بزرگ گوگل می باشد که از گذشته تا به امروز جایگاه خاصی در میان کاربران مختلف داشته است و با وجود عرضه شبکه های مجازی مختلف، باز هم شاهد استفاده از این ابزار هستیم که شاید در مقایسه با ابزارهای امروزی، شاید مجهزتر نباشد، اما امنیت آن بالا می باشد و شما می توانید با خیالی راحت از آن استفاده نمائید.

اما یکی از معضل هایی که این برنامه از گذشته تا به امروز داشته است، ترس و استرس هک شدن حساب کاربری جیمیل می باشد که این حساب شاید برای هر یک از ما یک حساب ساده بنظر بیاید اما برای هر یک از ما ارزش دارد و نمیخواهیم خیلی ساده از دست بدهیم و اطلاعات حساب کاربری ما بدست افراد سودجو بیوفتد و از آنهار در راستای اهداف خودشان استفاده کنند.

هک جیمیل

همان گونه که به خاطر دارید در چند سال اخیر تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی که مبتدی و یا حرفه ای بودند، با فیلم های موجود در وب می توانستند به حساب جیمیل کاربران دیگر دسترسی پیدا کنند و با نازل ترین قیمت می فروختند! این معضل زمانی وجود داشت که هیچ بستر مناسبی برای امنیت جیمیل وجود نداشت و هر کاربر ساده ای می توانست تنها با چند کلیک، به حساب کاربری دیگران دسترسی پیدا کند.

با این وجود این روزها خوشبختانه امنیت جیمیل توسط مجموعه بزرگ گوگل افزایش پیدا کرده است و دیگر مشکل هک شدن جیمیل وجود ندارد، مگر آنکه خودتان بخواهید!! چرا که گوگل قابلیت هایی را افزوده است که شما می توانید با استفاده از آنها اقدام به ارتقاع حساب کاربری جیمیل خودتان کنید تا دست هیچ فرد سودجویی به حساب کاربری شما نرسد. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک به آموزش جلوگیری از هک جیمیل خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

1- رمز جیمیل خود را تغییر دهید

اولین راه برای وارد شدن به حساب کاربری جیمیل، وارد کردن نام کاربری و رمز می باشد که اگر گذرواژه شما آسان و چند عدد ساده و پشت و سرهم باشد، طبیعتا احتمال هک شدن شما زیاد خواهد بود و بدین ترتیب امکان هک شدن شما توسط دوستان و یا حتی هکرها بسیار ساده می باشد! به همین دلیل همیشه توصیه می شود تا از رمزهای قدرتمند استفاده کنید تا احتمال هک آن بسیار کم باشد!

هک جیمیل

اما از شاخصه های یک رمز قدرتمند، به چه مواردی می توان اشاره کرد؟! خب اول از همه سعی کنید که گذرواژه شما بالای 8 کارکتر باشد که هرچه بیشتر باشد، بهتر خواهد بود. از طرفی دیگر بهتر است از حروف بزرگ و کوچک لاتین در میان اعداد مختلف استفاده کنید و اگر از کارکترهایی مانند (! - @ - # - $ - % - ^ - & - *) استفاده کنید، بی شک احتمال هک شدن شما کاهش پیدا خواهد کرد.

با این وجود اگر هم اکنون تصمیم به تغییر رمز جیمیل دارید و نحوه تغییر دادن آنرا فراموش کرده اید، با کلیک بر روی این لینک از نمناک می توانید به راحتی اقدام به تغییر رمز جیمیل بپردازید تا امکان هک جیمیل شما کاهش یابد.

2- برطرف کردن مشکلات امنیتی جیمیل

گوگل این روزها نسبت به گذشته، ابزارهای متنوعی را برای جیمیل در نظر گرفته است و شما می توانید با استفاده از این ابزارها، امنیت حساب کاربری جیمیل خود را ارتقاع دهید. حتی بخش نیز در جیمیل درنظر گرفته شده است که شما می توانید مشکلات مهم و برجسته را به ترتیب مشاهده و اقدام به رفع کنید. برای مشاهده این بخش طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

هک جیمیل

  1. وارد حساب جیمیل شوید.
  2. بر روی آیکون بالا سمت راست که نشان دهنده حساب کاربری شما می باشد، کلیک کنید و گزینه manage your google account را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده جدید، از منو سمت چپ، گزینه Security را انتخاب کنید.
  4. از بالای صفحه باز شده گزنیه Security issues found را انتخاب کنید.
  5. اگر مشکلی وجود داشته باشد با رنگ زرد و علامت تعجب نمایان خواهد شد.
  6. آنرا انتخاب کنید و اقدام به رفع آن نمائید.

3- فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای

یکی دیگر از قابلیت هایی که این روزها در اکثر برنامه های شبکه اجتماعی شاهد آن هستیم، قابلیت احراز هویت دو مرحله ای است که امنیت حساب کاربری شما را به میزان زیادی افزایش می دهد. نحوه کارکرد این قابلیت چگونه است؟! این قابلیت در اکثر شبکه های مجازی بدین گونه می باشد که شما رمز را وارد می کنید و سپس باید رمز جدیدی را که از قبل خودتان تعیین کرده اید را وارد کنید.

خوشبختانه جیمیل نیز این قابلیت را در خود افزوده است و شما می توانید از احراز هویت دو مرحله ای برای افزایش امنیت حساب کاربری خود استفاده کنید. برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در جیمیل طبق مراحل ذیل پیش بروید تا امکان هک جیمیل شما به کمترین میزان خودش برسد؛

هک جیمیل

  1. وارد حساب کاربری جیمیل شوید و بر روی آیکون دایره ای بالا سمت چپ که برای حساب کاربری جیمیل شما می باشد، کلیک کنید.
  2. گزینه manage your google account را انتخاب کنید.
  3. سپس از منو سمت چپ گزینه Security را انتخاب کنید.
  4. اینک از وسط صفحه از بخش Signing in to google را پیدا کنید.
  5. دقیقا در گزینه های زیر مجموعه این بخش، گزینه 2-Step Verifications را انتخاب نمائید.
  6. وارد صفحه ای خواهید شد که با انتخاب گزینه Get started می توانید اقدام به ایجاد احراز هویت دو مرحله ای کنید.

4- بررسی دستگاه های متصل به حساب جیمیل

بعد از چک کردن و انجام دادن مراحل بالا، اینک توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما و حتما دستگاه های متصل شده به حساب جیمیل خود را بررسی کنید تا در صورت مغایرت یک دستگاه، آنرا از حساب جداسازی کنید و در اصل دسترسی را قطع نمائید. با این حال بدین گونه می توانید دستگاه های مزاحم را ببندید و دسترسی آنها را قطع کنید. برای بررسی دستگاه های متصل، طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

هک جیمیل

  1. وارد حساب جیمیل شوید و با فشردن آیکون گرد بالا سمت راست، گزینه Mange your google account را انتخاب کنید.
  2. از منو سمت چپ گزینه Security را انتخاب نمائید.
  3. کمی به سمت پائین اسکرول کنید.
  4. روی گزینه Your Devices کلیک کنید.
  5. دستگاه های غیر مرتبط را با انتخاب گزینه 3 نقطه بالا سمت راست و Sign out، از حساب کاربری خود خارج کنید.

5- بررسی آخرین فعالیت در جیمیل

خوشبختانه جیمیل قابلیت دیگری نیز دارد که شما می توانید با استفاده از دستگاه هایی که سعی داشتند به حساب جیمیل شما دسترسی پیدا کنند را مشاهده کنید. یعنی اینکه اگر حسابی به جیمیل شما قصد اتک زدن داشته باشد، در این قسمت می توانید تا 28 روز اخیر را مشاهده و بررسی کنید که اگر به حساب جیمیل شما اتک زده شده باشد، می توانید مشاهده نمائید که خوشبختانه در حساب جیمیل ما این گونه نبوده است. برای مشاهده این گزارش طبق آموزش زیر پیش بروید؛

هک جیمیل

  1. وارد حساب جیمیل شوید و از بالا سمت راست آیکون حساب کاربری خود را انتخاب کنید.
  2. سپس گزینه manage your google account را انتخاب نمائید.
  3. از منو سمت چپ گزینه Security را انتخاب کنید.
  4. کمی به سمت پائین اسکرول کنید تا به بخش Recent security activities برسید.
  5. این گزینه را انتخاب کنید و سپس اگر اتکی در طول 28 روز گذشته به شما زده باشد را می توانید به خوبی و آسانی مشاهده کنید. 

توجه : این روزها در شبکه های مجازی شاید با برخی پیغام ها روبرو شوید که برای مثال حاوی عناوینی شامل هک جیمیل دیگران، هک اینستاگرام، هک واتساپ و... روبرو شوید که طبیعتا این چنین مواردی بیشتر زمینه سودجویی دارند چرا که در ابتدا مبلغی از شما دریافت می کنند و سپس شما را در لیست سیاه قرار می دهند. با این حال توصیه ای که می شود این است که هیچ وقت در دام چنین افرادی قرار نگیرید چرا که با افزایش تکنولوژی، میزان امنیت در سایت ها و برنامه های مختلف افزایش یافته است و هیچ فردی نمی تواند به امنیت آنها صدمه ای وارد کند.

آموزش روش های قطعی برای جلوگیری از هک جیمیل

512
این مطلب مفید بود ؟120
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : جیمیل
وبگردی