سئو کلاه سفید
یکی از روش های اصولی سئو، سئو کلاه سفید می باشد که در این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک با “سئو کلاه سفید” و تکنیک های اصلی آن آشنا خواهید شد.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو (مخفف عبارت Search engine optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو) یک سری اصول و قوائد مهم می باشد که با استفاده از این قوائد شما می توانید در بستر وب بهتر دیده شوید و هر گزارش و محتوایی را به بالاترین رتبه در موتور جستجو برسانید. با این حال زمانیکه برای مثال شما در مورد کلمه کلیدی X داخل وب سایت خودتان محتواهایی را منتشر می کنید، اگر اصول سئو را رعایت کنید می توانید بهتر دیده شوید.

بهتر دیده شدن بدین معناست که مطالب و محتواهای شما بنابر کلمات کلیدی که در آن به کار رفته شده است، با جستجو کاربر در حیطه کلمات کلیدی، وب سایت شما در بالاترین رتبه قرار خواهد گرفت و در نهایت می توانید بدین گونه میزان زیادی بازدید کننده به وب سایت خود جذب کنید و به مرور زمان محبوبیت بالایی بدست بیاورید و کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنید.

با این حال اگر بخواهیم سئو را بصورت تفکیک شده بررسی کنیم، به دو دسته سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه میرسیم که اگر هیچ تخصصی در این حیطه نداشته باشیم هم می توانیم درکی نسبت به معنای آنها پیدا کنیم. با این حال سئو کلاه سفید، روش کاملا اصولی و صحیح تولید محتوا می باشد که مسیر طولانی تری نسبت به روش دوم یعنی سئو کلاه دارد.

سئو کلاه سفید

اما معنای کلی سئو کلاه سفید استفاده از استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک های مختلفی است که مورد تائید مجموعه بزرگ گوگل هستند. با این وجود تمامی این موارد در یک راستا هستند و آن هم متمرکز شدن بر ارائه بهترین نتایج به کاربران گوگل می باشد. بنابراین اگر شما در محتوایی که می نویسید، این نکات را رعایت کنید و در همان زمینه X هر موردی را توضیح داده باشید، گوگل شما را در اولویت قرار خواهد داد.

سئو کلاه سفید

از این رو محتوای تولید شده شما توسط میلیون ها کاربر در نقاط مختلف جهان دیده خواهد شد و در نهایت شما می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به روش خودتان آغاز کنید و محصولات خود را بدون هر گونه مشکل و دردسر بفروشید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را اصول سئو کلا سفید آشنا سازیم. همراه ما باشید.

تکنیک های سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید (white hat seo) بر خلاف روش دوم سئو (سئو کلا سیاه) دارای اصول و تکنیک های روتین و بسیار ساده می باشد که با استفاده از این روش شما خیلی ساده می توانید محتوای یونیک و خاص را تولید نمائید که احتمال افتادن محتوای شما در گوگل بسیار کم می باشد. از این رو در ادامه مهم ترین اصول را توضیح خواهیم داد؛

1- کیفیت محتوا تولید شده

کمی به گذشته برگردیم و شما را با یک مثال ساده به درک این موضوع برسانیم. در دوران دانشگاه اگر به خاطر داشته باشید، همه ما موضوعاتی را به عنوان تحقیق انتخاب می کردیم و برای گرفتن نمره 1 تا 20 نهایت سعی خود را می کردیم تا با محتوایی که گاهی اوقات از وب سایت های مختلف کپی می کردیم، یک تحقیق کامل به استاد ارائه دهیم تا نمره کامل را بگیریم. بطور کل اساس این نوع تحقیق ها برای هر یک از ما مهم نبودند و مهم ترین موضوع نمره بود.

اما تحقیق های دیگری نیز بودند که برای تکمیل آن ممکن بود در طی یک کار تیمی چند ماه وقت سپری می شد. از این رو این تحقیق موضوع مهم و سرنوشت سازی داشت و به همین دلیل ساعت ها تلاش می کردیم تا مورد قبول استاد قرار گیرد. با این وجود تحقیق نوع دوم برای ما جذابیت بیشتری داشت. تا این قسمت به یک درک کلی رسیدیم و هدف از تولید محتوا را تا قسمتی به درک رساندیم.

سئو کلاه سفید

زمانیکه شما تولید محتوا می کنید و در گوگل دیده می شوید، این بار تنها توسط یک نفر دیده نمی شوید و بلکه ممکن است هزاران بازدید کننده را به خود جذب کنید که برای رفع مشکلی یا آموزش مباحثی وارد وب سایت شما می شوند و اگر تولید محتوا شما کامل نباشد، آنها فورا از وب سایت شما خارج می شوند و در نهایت شما در موتور جستجو گوگل جایگاه خود را از دست خواهید داد.

از این اگر در مورد موضوع X در حال تولید محتوا هستید، باید تمام جوانب را از صفر تا صد ذکر کنید تا حتی ساده ترین کاربر هم وارد وب سایت شما شد، بتواند به اصل موضوع دست یابد. با این وجود باید خیلی دقیق و جامع در مورد هر موضوعی که تصمیم به تولید محتوا دارید، کار کنید و سپس با بررسی دقیق اقدام به انتشار آن نمائید.

سئو کلاه سفید

از مهم ترین عناصری که جمع آنها نشان دهنده تولید محتوا با کیفیت می باشد می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  1. تولید محتوا اصولی با رعایت علائم نگارشی
  2. تصاویر تولیدی توسط خودتان
  3. عدم کپی کردن متن از سایر وب سایت ها و...

2- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط

یکی دیگر از بخش هایی که شما باید در تولید محتوا از آن استفاده کنید، استفاده از کلمات کلیدی می باشد که در هنگام تولید محتوا باید از آنها استفاده کنید. با این وجود اصولی ترین روش برای استفاده از کلمات کلیدی این می باشد که تمام آنها مرتبط با متن باشند و این بدین معناست که اگر شما در مورد موضوع X در حال تولید محتوا هستید، باید تمام کلمات کلیدی به کار رفته در گزارش حاوی X باشند و شما در مورد آنها توضیحاتی داده باشید.

سئو کلاه سفید

اما اگر شما از موضوع خارج شوید و کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده کنید، باید بدانید که شما برخلاف اصول گوگل در حال تولید محتوا هستید که احتمال از دست دادن جایگاه شما در صفحات نتایج گوگل ممکن می باشد. پس عقلانی ترین کار این است که حتما و حتما کلمات کلیدی مرتبط با موضوع X را استفاده کنید و از کلمات کلیدی جدای از موضوع خودداری کنید.

3- مرتبط بودن محتوا تولید شده با تیتر

وب سایت و محتواهایی که شما در وب سایت خودتان منتشر می کنید، همگی در موتور جستجو گوگل قرار دارند و در اصل شما اینجا حضور دارید تا بتوانید نیاز کاربران گوگل را برطرف کنید. اما گاهی اوقات برخی موارد دیده می شوند که ما در مورد موضوعی در گوگل جستجو می کنیم که نتایج نمایش گذاشته در ظاهر درست هستند و اما وقتی وارد وب سایت می شویم، با ناهم خوانی تیتر و محتوا روبرو می شویم.

از این رو وقتی کاربر وارد این دسته از وب سایت ها می شوید، نهایتا 10 ثانیه صفحه را به سمت بالا و پائین اسکرول خواهید نمود و فورا از صفحه گزارش بدون باز کردن صفحه دیگر از همان وب سایت، خارج می شوید که مجموع این نوع بازدید منجر به افزایش Bounce rate می شود و برای سئو سایت بسیار خطرناک می باشد. 

سئو کلاه سفید

با این حال اصولی ترین روش این می باشد که تیتر محتوا یک کلیاتی از محتوای تولید شده باشد که بدین گونه تیترهای بکار رفته داخل محتوا، باید زیر مجموعه همان تیتر اصلی محتوا باشند تا این گونه همخوانی محتوایی برقرار کنید. در غیر اینصورت Bounce rate سایت شما افزایش خواهد یافت و جایگاه خود را در گوگل از دست خواهید داد.

4- با خودتان رو راست باشید

بطور کلی هدف از تولید محتوا در گوگل، بدست آوردن جایگاهی برای کسب درآمد و فروش محصولات می باشد که بدین گونه شما هم جایگاهی در گوگل بدست میاورید و هم می توانید به کسب درآمد اینترنتی برسید که طبیعتا بسیار خوشایند می باشد. اما چرا ما تیتر بالا را برای این بخش انتخاب کردیم؟! لازم به ذکر است که گوگل به شما جایگاهی در صفحاتش میدهد تا شما بتوانید نیازی از نیازهای کاربرانش را برطرف کنید.

سئو کلاه سفید

با این حال شما باید به نحوی تولید محتوا داشته باشید که تمام ویژگی های مثبت را داشته باشد و وقتی کاربر وارد وب سایت شما می شود، به نتایج مورد علاقه اش برسد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است حتما و حتما با خودتان رو راست باشید تا بتوانید محتواهای مناسب و بی عیب و نقصی را تولید کنید تا کاربران بیشتری را جذب کسب و کار خودتان نمائید.

5- استفاده از لینک ها داخلی مرتبط

برای درک این موضوع بهت است با یک مثال ساده شروع کنیم. شما موضوع «کتاب» را تصور کنید که شامل زیرمجموعه های زیادی اعم از کتاب های تاریخی، کتاب های فلسفی، کتاب های علم نجوم، کتاب های دانشگاهی، کتاب های آموزشی، کتاب های سیاسی، کتاب های مهندسی و... می باشد. از این رو اینک شما یک سایت فروشگاه کتاب دارید و قصد دارید با تولید محتوا در مورد دسته بندی های گفته شده، مشتریانی را جذب کنید.

از این رو ابتدا شما در مورد دسته بندی کتاب های تاریخی شروع به نوشتن محتوا می کنید که برای مثال این دسته، با دسته کتاب های فلسفی در ارتباط می باشد چرا که برخی از عوامل بین آنها مشترک می باشد. از این رو شما می توانید کتاب های فلسفی را در انتها و یا هر قسمت دیگر از محتوای تولید شده برای کتاب های تاریخی یکبار لینک سازی داخلی کنید تا کاربر وارد این صفحه نیز شود.

سئو کلاه سفید

اما اگر چند ساله در حیطه وب داشته باشید با صفحاتی روبرو شده اید که در آن لینک سازی داخلی به صفحات غیرمرتبط انجام شده است که با کلیک بر روی هر یک از آنها ممکن از به چندین صفحه مختلف منتقل شوید. از این رو برای محبوبیت توصیه ای که داریم این می باشد حتما و حتما در لینک سازی داخلی نهایت دقت را به خرج دهید تا در طی چنین اتفاقاتی کاربران مختلف را از دست ندهید.

6- سرعت لود وب سایت

اگر چند سال گذشته را بخاطر بیاورید، با سرعت آهسته ای که اینترنت داشت، تمام وب سایت ها نیز سرعت بسیار کند و آهسته ای داشتند و بدین گونه بحث سرعت بالا و اولویت داشتن وب سایت هایی که سرعت بالایی دارند، در میان نبود. اما امروزه به لطف اینترنت پر سرعت، شاهد حضور سایت های مختلفی هستیم که سرعت لود بسیار بالایی دارند.

سئو کلاه سفید چیست

لازم به ذکر است که از نظر سئو، سرعت سایت یکی از اولویت های رتبه بندی در گوگل می باشند که این اولویت بندی راه را برای سایر وب سایت ها و کمپانی ها سخت نموده است. با این وجود اگر شما وب سایتی دارید که سرعت لود آن بسیار آهسته و کند می باشد، باید واقع بینانه بگوئیم که همین اول مسیر شما یک امتیاز منفی نسبت به رقبای خود گرفته اید.

7- برای مخاطب کار کنید نه موتور جستجو

شاید از روز اولیکه تصمیم به خرید دامنه و طراحی وب سایت منحصر بفرد خودتان گرفتبد، بیشتر از هدف به حاشیه و کسب درآمد فکر می کردید. اساس این نوع طرز تفکر کمی اشتباه می باشد و منظور ما هم این نیست که کسب درآمد اشتباه می باشد و یا هر چیز دیگری! کسب درآمد برای شما زمانی شروع می شود که شما به هدف خودتان رسیده باشید تا بدین گونه احساس اعتماد درون مشتری شکل گیرد.

اما در مقابل اگر سایت شما فروشگاهی است و تنها چند محصول ساده را تاکنون منتشر نموده اید، طبیعتا شاید حتی تا یکسال نیز یک مشتری نداشته باشید ولی بعد از آنکه شما 80 درصد مسیر را پیش رفتید و تمام مشکلات و عیوب سایت را آنالیز کردید و تمام آنها را رفع کردید، باید به کسب درآمد فکر کنید تا بدین گونه به هدف خود برسید.

سئو کلاه سفید

از این رو توصیه ای که ما برای شما داریم این می باشد که چند روز و یا یک هفته هیچ کاری انجام ندهید و فقط خودتان را بجای کاربری قرار دهید که وارد وب سایت شما شده است و می خواهد محصول را با تمام توضیحات و مشخصات مشاهده کند و سپس با قیمت مناسب از شما خریداری کند. از این رو خودتان را جای مخاطب قرار دهید و براساس نیازهایی که ممکن است پیش بیاید کار کنید و با موتور جستجو کاری نداشته باشید.

سئو کلاه سفید چیست؟ + تکنیک های مهم و کاربردی سئو کلاه سفید

4.510
این مطلب مفید بود ؟91
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : سئو سایت
وبگردی