رفع بوی ماهی
اگر به دلیل بوی بد ماهی نمی توانید از این غذای دریایی خوش طعم و مقوی استفاده کنید، راهکارهایی وجود دارند که می توانید به راحتی بوی زهم ماهی را کاملا از بین ببرید و میل کنید.

چگونه بوی بد ماهی را قبل از پختن، از بین ببریم؟

آیا می دانستید که غذاهای دریایی مانند انواع مختلفی از ماهی ها، میگو و غیره منبع سرشاری از پروتئین هستند؟ در واقع این منابع برای بدن ما ضروری هستند و ارزش غذایی بسیار بالایی دارند اما بسیاری از افراد به دلیل بوی بد ماهی از این غذا استفاده نمی کنند.

سوالی که پیش می آید، این است که چگونه بوی بد ماهی را از بین ببریم. در این قسمت از سبک زندگی و رازهای خانه داری نمناک راهکارهای مختلفی را در این زمینه به شما معرفی خواهیم کرد.

بوی ماهی

بهترین روش های خانگی برای از بین بردن بوی بد ماهی قبل از پختن آن

روش رفع بوی بد ماهی از دست و خانه البته بعد از طبخ را در مطلب دیگری گفتیم و حالا در احترام به درخواست شما کاربران قصد داریم روش های موثر در از بین بردن بوی ماهی قبل ازپخت را بگوییم که شامل:

1. ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه

یکی از اولین راهکار ها برای از بین بردن بوی ماهی قبل از پختن، ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه است که به سرعت بوی بد ماهی را از بین می برد. باید ماهی را یک ساعت یا بیشتر داخل این ترکیب نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید و بعد طبخ ماهی را انجام دهید. اصلا نگران مزه ماهی نباشید زیرا زردچوبه یک ماده عالی برای از بین بردن بوی بد است و حتی می تواند طعم ماهی را بهبود ببخشد.

2. شیر

اولین چیزی که ممکن است به ذهنتان برسد تا بوی بد ماهی را از بین ببرید، شیر است. استفاده از شیر به شدت موثر است. ماهی یا هر غذای دریایی را در مقداری شیر بخوابانید و سپس آن را آب بکشید. این اتفاق باعث می شود که بوی بد ماهی گرفته شود و دیگر هنگام غذا خوردن و پخت آن راحت باشید.

رفع بوی بد ماهی با شیر

3. سرکه

سرکه عاملی برای از بین بردن بوی بد ماهی است. تحقیقات نشان می دهد که سرکه یک پاک کننده و از بین برنده بو است و 50 درصد بوی بد ماهی را از بین می برد. فقط باید ماهی را به مدت 5 دقیقه داخل سرکه بخوابانید و سپس آن را آب بکشید و بعد آن را با پخته و یا سرخ کنید.

4. لیمو

لیمو مانند سرکه معجزه می کند. باید آن را مستقیماً برای غذا استفاده کنید. سیتیریک اسید موجود در لیمو به شدت بو را خنثی کرده و یک بوی خوشایند به ماهی می دهد. ماهی را تمیز کنید و بعد مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را سرخ کنید.

ماهی و لیمو

5. شکر

به جای این که ماهی را فقط با آب بشویید، می توانید از شکر هم استفاده کنید. مقداری شکر روی ماهی های پاک شده بپاشید و اجازه دهید که 5 دقیقه داخل آن ها بماند و سپس آن را آب بکشید.

6. زنجبیل

زنجبیل توانایی از بین بردن بوی بد ماهی را دارد. همچنین می تواند طعم ماهی را بهبود ببخشد. آلرژن های موجود در آن را کاهش دهد و سموم را از بین ببرد. برای از بین بردن بوی بد ماهی از زنجبیل استفاده کنید. استفاده از آن بسیار راحت است و فقط باید مقداری زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس دانه های زنجبیل را نیم ساعت قبل از پخت آن، روی ماهی قرار دهید.

زنجبیل

7. خرید ماهی تازه

اگر از بوی بد ماهی متنفر هستید، حتماً باید تازه ترین ماهی ها را خریداری کنید که کم ترین بو را دارند. مثلاً یک ماهی سالمون تازه در داخل بسته بندی، اثری از آب و مایعات ندارد و کاملاً خشک است و همچنین هیچ گونه فاصله ای بین بافت ماهی نخواهید دید اما اگر ماهی فریز شده خریداری کرده اید، اجازه دهید که شب تا صبح داخل فریزر خودتان بماند و روز بعد از آن استفاده کنید و حتماً روی آن را یک عدد کیسه پلاستیکی قرار دهید تا بوی مواد غذایی دیگر داخل فریزر را به خود نگیرد.

8. نمک

نمک یکی از موثرترین راهکار های خانگی برای از بین بردن بوی بد ماهی است. بعد از این که ماهی را تمیز کردید، مقداری نمک روی آن بمالید تا بوی بد آن از بین برود. اجازه دهید که ماهی پنج دقیقه داخل نمک بماند و بعد آن را آب بکشید و وارد مرحله پخت کنید.

نمک

9. خاکستر چوب

خاکستر چوب فواید درمانی بسیار زیادی دارد. همچنین برای تمیز کردن ظروف و از بین بردن بوی بد مواد طبیعی استفاده می شود. خاکستر چوب را به ماهی بزنید. این اقدام باعث می شود که مخاط داخل ماهی خارج شود که علت ایجاد بوی بد ماهی است.

بعد از این که مخاط داخل آن خارج شد، هیچ گونه بویی احساس نمی کنید. اگر به خاکستر چوب دسترسی ندارید، می توانید از آب داغ استفاده کنید. البته آب نباید آنقدر داغ باشد که خواص ماهی را کاهش دهد. مقداری آب جوش را روی ماهی بپاشید و برای خارج کردن مخاط ماهی از چاقوی تمیز استفاده کنید.

10. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی بوی بد ماهی را از بین می برد و می توانید آن را به عنوان یک راهکار خانگی استفاده کنید. مقداری کره بادام زمینی را داخل ماهیتابه مخصوص سرخ کردن ماهی بریزید و بعد کارتان را مانند همیشه انجام دهید. کره بادام زمینی به شدت بوی ماهی را به خودش جذب می کند.

کره بادام زمینی

11. تمیز کردن ماهی

تمیز کردن ماهی یک راه عالی برای از بین بردن بوی بد آن است. باید آن را با آب تازه بشویید. ارگان های اضافی داخل ماهی را از بین ببرید و شکم او را خالی کنید. هر ماهی را متناسب با نوع خودش تمیز کنید.

12. استفاده از راهکارهای دیگر

همچنین می توانید موارد گفته شده در ادامه ی این بخش از نمناک را برای از بین بردن بوی ماهی به کار بگیرید:

  • استفاده از روغن کنجد
  • خواباندن در ماست و آبلیمو (می توانید ماهی را داخل یک ظرف بگذارید و اطراف آن را با ماست و آبلیمو پر کنید و سپس آن را داخل یک پوشش پلاستیکی بریزید و داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید که 30 الی 60 دقیقه داخل آن باقی بماند. قبل از پختن این کار را انجام دهید.)
  • خوابندن ماهی در سرکه برنج و چند قاشق چای خوری سیر خرد شده

روغن کنجد

چگونه بوی بد ماهی را از محیط خانه ببریم؟

  • هنگام پخت ماهی در و پنجره را باز بگذارید تا بوی بد آن از منزل بیرون برود.
  • از هود استفاده کنید.
  • تمام ظرف هایی که در آن ماهی درست کرده اید را به سرعت بشویید.
  • چند تکه چوب دارچین، پوست پرتقال و مرکبات و چند حبه سیر را داخل آب بیندازید تا هوای محیط خانه تازه شود.
  • روشن کردن شمع می تواند در از بین بردن بوی بد در منزل کمک کند.

رفع بوی ماهی قبل از پخت با 12 روش عالی

4.158
این مطلب مفید بود ؟4810
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی