سر خوردن روسری
سر خوردن شال و روسری از مشکلات رایج خانم های ایرانی می باشد. اما راه حل هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، منظم تر روسری بپوشید.

روش های جلوگیری از سر خوردن روسری و شال

یکی از دغدغه های مهم اکثر خانم های ایرانی در زمان روسری سر کردن این است که روسری خیلی زیبا و منظم روی سر آن ها قرار بگیرد و یا به اصطلاح سر نخورد. سر خوردن روسری موضوع بسیار آزاردهنده ای است زیرا در این شرایط خانم ها باید به طور مرتب روسری خود را مرتب کنند.

روش های زیادی برای جلوگیری از سر خوردن روسری وجود دارد که در این بخش از دنیای مد نمناک این روش ها را ارائه می کنیم تا یکی از مشکلات عمده خانم های ایرانی حل شود.

از روسری هایی با جنس مناسب استفاده کنید

روسری هایی از جنس ساتن یا ابریشمی که بسیار ظریف و نازک هستند، بیشتر سر می خورند. پس پوشیدن روسری هایی که لیز نباشند، اولین و مهمترین راهکار برای جلوگیری از سر خوردن روسری است. روسری هایی با جنس نخی و یا روسری های ضخیم برای پوشش های روزمره بهتر هستند و روی سر مرتب و ثابت می مانند.

سر خوردن روسری

روسری خود را شل سر نکنید

بسیاری از خانم ها روسری های خود را شل سر می کنند و این کار سبب می شود که روسری آنان بیشتر سر بخورد و دائم در حال مرتب نمودن روسری خود باشند. گره زدن روسری یکی از راه حل ها برای جلوگیری از سر خوردن روسری است.

در این روش شما می توانید از گره تنهایی استفاده کنید و یا روسری را به کمک کلیپس، سنجاق و گیره سفت نموده و سپس آن را گره ای محکم بزنید.

موهای خود را بالا ببندید

اگر موهایتان را نبندید و رها کنید، به خصوص اگر دارای موهای لخت و بلند باشید ، روسری شما بیشتر سُر خواهد خورد. برای جلوگیری از سُر خوردن روسری و شال ابتدا موها را با کلیپس و کش ببندید تا به نگهداری روسری کمک کند. اگر مو ها را بالا ببندید تاثیر آن در ثابت ماندن روسری بیشتر است.

بالا بستن موها

از نرم کننده مو استفاده نکنید

در صورت استفاده از نرم کننده مو، موهای شما بسیار نرم و لطیف می شود و روسری و شال شما بر روی سرتان، سُر خواهد خورد و ثابت نمی ماند پس برای جلوگیری از سُر خوردن روسری و یا شال تان از نرم کننده مو استفاده نکنید.

از گیره، سنجاق و کلیپس روسری استفاده کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از سُر خوردن روسری و شال این است که از گیره ها و کلیپس های روسری استفاده کنید. برای ثابت کردن بهتر روسری و شال روی سرتان از کلیپس و گیره هایی که سخت تر باز می شوند، استفاده نمایید.

گیره های دوبل کتابی سیاه رنگ برای ثابت نگه داشتن روسری روی سر مناسب است. شما می توانید با سنجاق روسری را به هد و یا کلاه حجاب محکم کنید اما حتما برای این کار از سوزن و سنجاق های نازک و تیز استفاده کنید که روسری شما نخ کش نشود.

گیره روسری

از کلاه حجاب و یا هد زیر روسری استفاده نمایید

برای جلوگیری از سُر خوردن روسری و شال خود از یک هد یا کلاه حجاب نخی زیر روسری استفاده کنید. می توانید هد و کلاه را کاملا زیر روسری و شال مخفی کنید و لازم نیست که آنها از زیر روسری شما مشخص باشند.کلاه و هدبند های حجاب مدل های مختلفی دارند و شما می توانید یکی از انواع آنها را انتخاب کنید و از سُر خوردن روسری جلوگیری نمایید.

از طلق یا همان فیکسر روسری استفاده نمایید

برای جلوگیری از سُر خوردن روسری و صاف نگه داشتن جلوی روسری، می توانید از طلق استفاده کنید.با استفاده از طلق بخش جلویی روسری هایی با جنس حریر و ساتن، بهتر و خوش حالت تر بر روی سر می ایستد.

برای استفاده از آن، طلق در میان 2 لایه روسری خود بگذارید و سپس روسری خود را بپوشید یا ابتدا روسری را پوشیده و سپس طلق را میان 2 لایه جای داده و آن را تنظیم و ثابت کنید.

برای محکم ایستادن طلق بر روی روسری می توان طلق را با چسب نواری به قسمتی که روی سر قرار می گیرد و از بیرون معلوم نیست وصل کرد، البته طلق هایی عرضه شده در فروشگاه های حجاب برخی دارای یک روی دارای چسب هستند و بعضی دیگر نیز یکی از دو سطح شان زبر می باشد. شما می توانید در خانه طلق را تهیه و از آن برای ثابت ماندن روسری استفاده نمایید.

برای جلوگیری کردن از برق زدن طلق روسری می توان از طلق هایی از نوع مات که بازتاب نوری کم تری دارند و یا طلق هایی که دارای لایه ای پارچه ای بر روی خود هستند، استفاده نمود.

طلق یا فیکسر روسری

از تل پارچه ای استفاده کنید

اگر به کار بردن کلاه حجاب و یا هدبند نخی را دوست ندارید، به جای استفاده از آن ها می توانید از یک تل پارچه ای که با طرح روسری شما هماهنگی داشته باشد، استفاده نمایید. استفاده از تل پارچه به جلوگیری از سر خوردن روسری شما کمک می کند.

ایده های جلوگیری از سر خوردن چادر

اگر چادر به سر می کنید، برای جلوگیری از سر خوردن چادر و روسری:

  • هنگام خرید آن دقت کنید که بخشی از چادر که روی سر قرار می گیرد (قسمت وارونه چادر)، لیز نباشد.
  • به جنس چادر دقت کنید، چادر های کن کن و ساتن بسیار لیز هستند.
  • برای جلوگیری از سر خوردن چادر و روسری، به چادر از قسمت داخل کش بدوزید، اینگونه که کش را قبل از دوختن بر روی سرتان اندازه گیری کنید، به گونه ای که نه زیاد شل باشد و نه زیاد سفت. سپس بر روی چادر بدوزید.
  • برای جلوگیری از سر خوردن چادر بهتر است زیر چادر روسری نخی بپوشید و با استفاده از گیره ها و کلیپس، روسری تان را ثابت کنید تا چادر بر روی سرتان ثابت و مرتب بماند.

8 روش عالی برای سر نخوردن روسری، شال و چادر

4.2236
این مطلب مفید بود ؟19739
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : بستن روسری
وبگردی