محسن کیایی

محسن کیایی از نویسندگی لونه زنبور تا خوش نام

تاریخ انتشار : 7 آبان 1396کد مطلب : 58855زمان مطالعه : 2 دقیقه
محسن کیایی بازیگری که این روزها فیلم سینمایی لونه زنبور را آماده اکران دارد در یک گفتگو درباره نویسندگی سریال تلویزیونی خوش نام که حدود 80 درصد آن را به نگارش درآورده است صحبت کرد.

محسن کیایی این روزها مشغول چه کاری است

محسن کیایی بازیگر سریال پرده نشین که در فیلم سینمایی بارکد در کنار بهرام رادان خوش درخشید این روزها مشغول نگارش یک سریال تلویزیونی است. این بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی درباره فعالیت این روزهایش گفت و از نویسندگی سریال خوش نام صحبت کرد.

ناگفته های محسن کیایی از سریال خوش نام

محسن کیایی بازیگر و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون درباره آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت:در حال حاضر مشغول نگارش یک سریال تلویزیونی به نام "خوش نام" هستم که 80 درصد از نگارش این سریال را پشت سر گذاشته و به زودی پایان آن را رقم می زنم.

وی افزود:در فیلم سینمایی لونه زنبور نیز هم بازی می کنم و هم نویسندگی آن را بر عهده داشته ام، در حال حاضر مراحل صداگذاری و موسیقی "لانه زنبور" سپری شده و این هفته به شورای پروانه نمایش ارائه می شود.

محسن کیایی

محسن کیایی و پژمان جمشیدی در لونه زنبور

کیایی درباره وضعیت فیلمنامه نویسی در سینمای امروز اظهار کرد:وضعیت فیلمنامه نویسی نسبت به گذشته بهتر شده است و اهمیت بیشتری به آن داده می شود. فیلمنامه رکن اصلی هر اثر نمایشی است، به همین خاطر باید زمان، پول و اهمیت بیشتر به فیلمنامه تعلق گیرد تا حداقل 50 درصد از روند ساخت یک اثر تحقق یابد.

این بازیگر درباره تغییر متن اصلی یک فیلمنامه با اثری که تولید می شود افزود:چنین تغییری به وجود نمی آید مگر این که کارگردان و فیلمنامه نویس هماهنگ باشند تا چنین اتفاقی بیفتد چراکه براساس متن، فیلم ساخته می شود و به طور کلی دخل و تصرف بدون اجازه فیلمنامه نویس غلط است.

بازیگر بارکد ادامه داد:فیلمنامه نویس متن را از دیدگاه خود نوشته است و زمانی که به مرحله تولید می رسد کارگردان بر اساس ذهن خود و جهان بینی اش آن را می سازد، بنابراین طبیعی است که تغییراتی در آن به وجود خواهد آمد، برای رفع چنین وضعیتی باید فیلمنامه نویس و کارگردان در یک خط فکری باشند تا اثر نوشته شده به درستی تولید شود.

محسن کیایی درباره حضور فیلمنامه نویس در پروسه تولید یک اثر نیز بیان کرد:نیاز نیست فیلمنامه نویس در پروسه تولید حضور داشته باشد بلکه باید در زمان انتخاب کارگردان به این مسائل فکر کند چون کارگردان وقتی ساخت اثر را بر عهده بگیرد بر اساس جهان بینی خود آن را می سازد.

وی ادامه داد:فکر، نگاه به فیلمنامه، جهان بینی کارگردان و حتی انتخاب بازیگر، متن فیلمنامه را به طور کلی تغییر می دهد اما در حقیقت زمانی که فیلمنامه نویس و تهیه کننده در جستجوی کارگردان هستند باید دقت لازم را در انتخاب داشته باشند که چه کسی انتخاب شود تا ناگهان فیلمنامه ای کمدی تحویل کارگردانی که کمدی بلد نیست داده نشود چون در نتیجه این اتفاق آن چیزی که باید خلق می شد از بین رفته و با شکست مواجه خواهد شد.

محسن کیایی خاطر نشان کرد:بنابراین مرحله ای که کارگردان و فیلمنامه نویس هم نظر و همفکر باشند بهترین شرایط برای تولید یک اثر رقم می خورد.

محسن کیایی از نویسندگی لونه زنبور تا خوش نام

51
این مطلب مفید بود ؟10
برگرفته از خبرگزاری میزان / م.ف
برچسب : محسن کیایی
وبگردی