رفع مشکل صدای کامپیوتر
اگر صدای کامپیوتر شما هم قطع شده است و هنوز راه حلی برای آن پیدا نکرده اید، در این گزارش از نمناک با آموزش رفع مشکل قطعی صدای کامپیوتر آشنا خواهید شد.

آموزش رفع مشکل صدای کامپیوتر

کامیپوترها در دنیای امروزه یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارها هستند که در طول روز برای اینکه بتوانیم کارهای خود را انجام دهیم به آن نیاز پیدا خواهیم کرد و این چیز انکار کردنی نیست چرا که این احساس نیاز به مرور زمان در حال افزایش می باشد چرا که اگر دهه گذشته را با امروز مقایسه کنید، طبیعتا این احساس نیاز را به خوبی لمس خواهید کرد.

 صدای کامپیوتر

با این وجود این ابزار همیشگی گاها دچار برخی مسائل و مشکلات می شود که ساده ترین آنها می تواند ما را از هدف و مقصدی که داریم، چند ساعتی عقب بندازد. یکی از مسائلی که گاها برای هر یک از ما رخ داده است، قطع شدن ناگهانی صدای کامپیوتر است که بنابر زمینه فعالیت هر یک از ما می تواند حتی آسیب مالی را هم برای ما ایجاد سازد! به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با نحوه رفع مشکل صدای کامیپوتر در ویندوز آشنا سازیم. همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که برای رفع این مشکل می بایست از جوانب گوناگون مشاهده و بررسی کرد که هر یک از این جوانب را در ادامه این گزارش بصورت یک به یک مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

  1. درایور کامپیوتر را چک کنید.
  2. کارت صدا را چک کنید.
  3. دستگاه مناسب را به عنوان default انتخاب کنید.
  4. ارتباط صحیح و مناسب دستگاه های متصل را چک کنید.
  5. کابل HDMI متصل شده را چک کنید.
  6. Audio Troubleshooter را اجرا کنید.

1- درایور کامپیوتر را چک کنید.

بطور معمول اکثر اوقات مشکل می تواند به دلیل عدم نصب صحیح و کامل درایور صدا باشد که شما احساس خواهید کرد صدای کامپیوتر قطع شده باشد. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟! تصور کنید شما در عین واحد چندین دستگاه پخش صدا را به کامپیوتر متصل کرده اید و در این میان دستگاهی که به عنوان دستگاه اصلی برای کامیپوتر شناخته شده است، مشکل قطعی دارد و شما به این نتیجه خواهید رسید که مشکل صدا دارید. به همین دلیل توصیه ای که داریم این است که ابتدا دستگاه را انتخاب کنید که به شکل زیر باید پیش بروید؛

1- از منو استارت ویندوز، وارد control panel شوید.

2- گزینه Sound را انتخاب کنید.

3- در تب های Playback و Recording دستگاه موردنظر را انتخاب کنید.

رفع مشکل صدای کامپیوتر

4- سپس گزینه Set Default را انتخاب کنید و تنظیمات را اعمال کنید.

5- اینک در سرچ منو start، عبارت Device manager وارد کنید و همانند تصویر زیر آنرا انتخاب کنید.

صدای کامپیوتر

6- در این صفحه می توانید به سادگی دستگاه متصل را از بخش Audio مشاهده کنید که باید بر روی آن کلیک کنید تا ببینید به خوبی این درایو بر روی کامیپوتر شما نصب شده است یا خیر. در صورت عرضه نسخه جدید از آپدیت مربوط به دستگاه ذکر شده، گزینه Update Driver را انتخاب کنید.


2- کارت صدا را چک کنید.

کارت صدای کامپیوترها قابل دسترسی و در لپ تاپ ها کمی غیرقابل دسترسی هستند و به همین دلیل گاها ممکن است بنابر دلایلی در کامپیوترهای خانگی با مشکلاتی در کارت صدا روبرو شوید که توصیه می شود ارتباط کارت صدا را کیس کامپیوتر مطمئن شوید. بعد از چک کردن کارت صدا در کیس کامیپوتر، وارد Device manager ویندوز شوید و گزینه Audio Device properties را انتخاب کنید. در این پنجره شما به خوبی می توانید متوجه نصب دقیق و کامل کارت صدا به کامپیوتر شوید.

رفع مشکل صدای کامپیوتر

برای این کار در تب General، در بخش Device status متنی نوشته شده است که گویای این اتصال می باشد و اگر متنی که در این پنجره نوشته شده است همانند متن تصویر بالا یعنی The device is working properly باشد یعنی اتصال بدون هیچ عیب و نقصی می باشد و باید مراحل دیگر را دنبال کنید تا اقدام به رفع مشکل صدای کامپیوتر در ویندوز کنید.

3- دستگاه مناسب را به عنوان default انتخاب کنید

در مرحله همان گونه که توضیح داده شد، انتخاب دستگاه مناسب به عنوان پیش فرض در این زمینه بسیار مهم است چرا که شاید گاها دستگاهی که دچار ضعف عملکردی و به ندرت ممکن است به کامپیوتر وصل شده باشد را سیستم به عنوان پیش فرض انتخاب کرده باشد و وقتی شما دستگاه خراب را به عنوان پیش فرض انتخاب می کنید، هر کاری که به فکرتان می رسد و نمی رسد را انجام دهید باز هم موفق به اجرای آهنگ نخواهید شد.

رفع مشکل صدای کامپیوتر

بنابراین از روش اول اقدام به تنظیم دستگاه مورد نظر متصل شده به کامپیوتر کنید.

4- ارتباط صحیح و مناسب دستگاه های متصل را چک کنید.

کارت های گرافیک اکثر کامپیوترها که هم اکنون هم در کامپیوترها وجود دارند، دارای 3 ورودی با رنگ های صورتی، آبی و سبز رنگ هستند که پورت صورتی برای میکروفون و دو پورت دیگر برای صدای ورودی و خروجی هستند و اگر صدایی از کامپیوتر شما در این دستگاه اجرا نمی شودف شاید مشکل از دستگاه که می تواند اسپیکر، هدفون و... باشد. به همین دلیل توصیه می شود یا این دستگاه را در کامپیوتر دیگر تست کنید یا اقدام به تعویض آن کنید. 

صدای کامپیوتر

توجه : اگر شما قصد استفاده از هدفون را دارید، حتما اسپیکر را از کامپیوتر جدا کنید تا تداخلی در حین اجرا رخ ندهد.

5- کابل HDMI متصل شده را چک کنید.

اگر هدف و تصمیم شما گوش دادن به آهنگ با اسپیکر است، لازم به ذکر می باشد که اسپیکرهای نسل جدید دارای ورودی HDMI نیز می باشند که خب طبیعتا وقتی از این اسپیکرها استفاده کنید، نیازی به اسپیکرهای قدیمی که با جک 3.5 میلی متری به کامپیوتر متصل می شوند نخواهید داشت و می توانید با بهترین کیفیت آهنگ های مورد نظر خودتان را گوشی دهید.

رفع مشکل صدای کامپیوتر

یا حتی اگر کامپیوتر شما اسپیکر داخلی دارد و با کابل HDMI به کیس متصل شده است، ممکن است اختلالی در کابل مربوطه رخ داده باشد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما و حتما کابل HDMI را بصورت کامل بررسی کنید و در صورت وجود مشکل اقدام به تعویض آن نمائید و یا حتی قبل از تعویض، آنرا با دستگاه های دیگر تست کنید.

6- Audio Troubleshooter را اجرا کنید.

اگر تمام گزینه های بالا نتوانسته اند مشکل شما را رفع کنند، ما این گزینه را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که این مشکل از ریشه توسط ویندوز پیدا و سپس رفع خواهد شد و از این رو ویندوز به تنهایی مشکل را برطرف خواهد کرد. برای اجرای Audio Troubleshooter باید وارد کنترل پنل ویندوز شوید و در حین وارد شدن به این صفحه می توانید گزینه System and Security را مشاهده کنید. در قسمت زیرین آن گزینه find and fix problems را همانند تصویر ذیل انتخاب کنید؛

صدای کامپیوتر

سپس در پنجره باز شده گزینه Troubleshoot audio recording را انتخاب کنید.

رفع مشکل صدای کامپیوتر

اینک با فشردن این گزینه، ویندوز بصورت اتوماتیک می تواند مشکل را شناسایی کند و سپس اقدامات لازم را برای برطرف کردن آن اعمال سازد.

آموزش رفع مشکل صدای کامپیوتر را اینجا بخوانید

3.39
این مطلب مفید بود ؟63
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : کامپیوتر
وبگردی