قطار معلق ووپرتال

شگفت انگیزترین قطار معلق در آلمان

کد مطلب : 13356زمان مطالعه : 1 دقیقه
مسافرت با قطار و دیدن مناظر طبیعت یکی از جاذبه های سفر بوده ولی دیدن قطار معلق با ریل های شناور در هوا می تواند تجربه متفاوتی را برای مسافرین فراهم کند.

قطار معلق در هوا از شگفتی های حمل و نقل

یکی از شگفت انگیزترین وسایل حمل و نقل مسافرین،قطار معلق و برعکس ووپرتال در آلمان است که در سال 1901 افتتاح شد.این قطار ووپرتال دارای یک سیستم منحصر به فرد بوده و توسط لانگن طراحی شده است و شهرهای آلمان را به هم متصل می کند. 

این قطار در ایستگاه های اصلی توقف دارد و استفاده از آن برای مردم علاوه بر حمل و نقل، تجربه بسیار ویژه ای است و به عنوان یکی از جذابیت های توریستی این شهر محسوب می شود.
 
ایستگاه قطار
 
نکته جالب این است که این سیستم ریلی بیش از 100 سال است که نقاط اصلی این شهر را به یکدیگر متصل کرده است و علاوه برسفری سرگرم کننده، نیاز مردم جهت دسترسی به مراکز مختلف این شهر را نیز تامین می کند.
طول مسیر این قطار 13.3کیلومتر است که حدود 12 متر آن از روی رودخانه می گذرد، زمان کل سفر با این قطار 30 دقیقه بوده و دارای 20 ایستگاه است و سالانه حدود 25میلیون مسافر را جابه جا می کند.
 
ریل راه آهن
 
قطار معلق ووپرتال
 
در آلمان به این قطار Schwebebahn به معنی قطار شناور در هوا می گویند و نام رسمی آن Einschienige Hangebahn System Eugen Langen است ولی در زبان انگلیسی به hanging railway به معنی ریل آویزان یا معلق نامیده می شود.
 
تراموای معلق
 
قطار معلق ووپرتال
 
قطار معلق ووپرتال
 

شگفت انگیزترین قطار معلق در آلمان

4.934
این مطلب مفید بود ؟331
منبع : نمناک-/ف
وبگردی