رونی کلمن در بهشت زهرا
رونی کلمن قهرمان بدنسازی جهان که به دعوت روناک یونسی و همسرش محسن میری به ایران آمده است به دیدار شهدای بهشت زهرا رفت و از آن مکان قدس دیدن کرد.

رونی کلمن یکی از بهترین ٬پرافتخارترین و حجیم ترین بدنسازان قرن است. او با هشت بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا یکی از پرافتخارترین قهرمانان این مسابقات است.

با دعوت رونی کلمن قهرمان چندین دوره مسابقات بدنسازی جهان به ایران با محوریت دعوت روناک یونسی بازیگر زن سینما و همسرش محسن میری در چند روز اخیر این حضور بی حواشی نبوده است این قهرمان بدنسازی و پرورش اندام دنیا پس از بازدید از قطعه شهدای بهشت زهرای (س) تهران گفت:خوشحالم که امروز به این مکان مقدس آمده ام و حضور در مزار شهدا باعث افتخار من بود.

رونی کلمن در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود:خیلی خوشحالم که امروز به این مکان مقدس آمده ام و با قهرمانان ایران آشنا شدم، شهدا قهرمانان هستند و باعث افتخارم بود که امروز در این مکان حضور پیدا کردم.
 
رونی کلمن
رونی کلمن
 
رونی کلمن
رونی کلمن و مزدک میرزایی
 
رونی کلمن
 
رونی کلمن
 
رونی کلمن
 
رونی کلمن
 
رونی کلمن
 
رونی کلمن
 
 
کلمن:از حضور در ایران خوشحالم/ با مواد نیروزا مبارزه می کنم

 رونی کلمن قهرمان 8 دوره پیاپی مسابقات مستر المپیا معتبرترین رقابتهای پرورش اندام در سطح دنیا پس از ورود به ایران عنوان کرد:از حضور در ایران بسیار خوشحالم. طرفداران خوبی در رشته پرورش اندام در ایران دیدم که برخورد خوب هم با من در اینجا شده و در واقع پرورش اندام ایران در سطح دنیا مطرح است.

او در پاسخ به این سوال که به عنوان یک قهرمان الگوی بسیاری از ورزشکاران و جوانان است، افزود:من برای این مدال ها تلاش زیادی کردم. هر چه داشتم را در این راه گذاشتم. سالها طول کشید و اشتباهات زیادی هم داشتم. خیلی وقت ها گرسنگی کشیدم و خودم را قربانی کردم. هر روز هفته تمرکزم روی ورزش بود. سعی کردم بهترین حالت خودم را داشته باشم. هر کاری که برای شماره یک بودن لازم بود را انجام دادم. در واقع خیلی سخت کار کردم و فداکاری داشتم تا خودم را تشویق کنم.

وی در ادامه گفت:مهترین نکته در هر ورزشی به خصوص بدنسازی این است که باید عاشق آن رشته باشید. من واقعاً عاشق بدنسازی بودم. در اداره پلیس کار می کردم و تمرکز خود را هم روی ورزشم داشتم. من با اشتیاق ادامه دادم و تمام اینها موجب شد به بالاترین مقام برسم. در واقع قهرمانی تلاش و صبر می خواهد.

قهرمان پرورش اندام دنیا تصریح کرد:مهمترین نکته دانش است. در واقع دانش قدرت ما در ورزش محسوب می شود. افراد زیادی اطراف من بودند که با کمک دانش آنها توانستم شماره یک دنیا شوم. در کنار اشتیاق و خواستن، دانش نقش اول در موفقیت دارد.

او افزود:از خوش شانسی من بود که افراد خوب را در کنارم داشتم تا نکات منفی را از من دور کنند، اما برخی اوقات افرادی هم بودند که با گوش دادن به آنها در من تغییر ایجاد می کردند. با این حال با توصیه افراد درستکار راه درست را پیدا کردم.

کلمن در خصوص استفاده از داروهای ممنوعه در رشته بدنسازی و پرورش اندام تاکید کرد:در مورد سلامتی اگر نمی دانید دنبال چه کاری هستید نباید ادامه دهید. من در این مدت و در طول سال چکاب سلامتی انجام  می دادم تا بدانم بدنم در چه شرایطی است. افراد دستکار من را در مسیر درست هدایت کردند. ممکن است در صورت آگاهی نداشتن، اشتباه هدایت شوید که این راه نادرست منجر به مرگ می شود.

وی افزود:اگر کارم درست نبود 8 بار پی درپی قهرمان جهان نمی شدم. چکاب سلامتی، تغذیه و آزمایش گرفتن از تمام اعضای بدنم موجب شد که مطمئن پیش بروم و خوشبختانه موفق باشم.

او با اشاره به داشتن اعتقادات مذهبی خود و خانواده اش، گفت:من تحت تاثیر مسائل مذهبی هستم چون پدر و مادرم آن را در خانواده مورد توجه قرار دادند. ما همیشه با هم بودیم و هر یکشنبه به کلیسا می رفتیم و خیلی زیاد دعا می خواندیم. من از کتاب مقدس اطلاعات زیادی بدست آوردم و به در کنار خانواده بودن اعتقاد زیادی دارم چون می دانم خداوند همیشه پشتیبان ما است.

این قهرمان بدنسازی عنوان کرد:در صورت نداشتن افراد مناسب به ورزش ورود نمی کنم. عشق باعت می شود که ورزش برای من سرگرمی هم باشد.

کلمن با توصیه به جوانان برای ورزش قهرمانی گفت:همیشه به جوانان توصیه می کنم به کاری که انجام می دهید اعتقاد داشته باشید و مسیر درست را پیدا کنید. خداوند برای هر کسی در زمین هدفی تعیین کرده که باید آن را بیابید و به واقعیت تبدیل کنید.

وی در خصوص مافیای داروهای ممنوعه و درآمدزایی برخی افراد در دنیا در این ارتباط یادآور شد:همیشه مردم را متوجه می کردم که داروی اضافه مصرف نکنید. من برای پلیس کار می کنم و با مصرف دارو در مدارس مبارزه می کردم. در مورد ضرر و زیان داروها در مدارس به دانش آموزان هشدار می دادیم که به سمت آن نروند چون این داروها چیزی به سلامتی و ورزش اضافه نمی کند. باید تمام وقت برای ورزش و رسیدن به قهرمانی تلاش کنید. من یک یا دو بار هر هفته در مدارس هستم و تلاش می کنم هر آنچه که از دستم بر می آید برای جوانان انجام دهم.

در ادامه گفت و گوی زنده رونی کلمن در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر پخش شد را مشاهده می کنید.

رونی کلمن قهرمان پرورش اندام جهان در بهشت زهرا(س) + تصاویر

4.465
این مطلب مفید بود ؟578
برگرفته از عصرخبر ، باشگاه خبرنگاران-/ف
وبگردی