سریعترین قطار مغناطیسی
قطار سریع السیر مغناطیسی در ژاپن موفق شد با ثبت رکورد 600 کیلومتر در ساعت رکورد قبلی را شکسته و در کوتاهترین زمان ممکن فاصله بین دو شهر را بپیماید.

 رکورد سرعت قطار توسط قطار مغناطیسی ژاپن شکسته شد

قطار مغناطیسی در ژاپن موفق شد رکورد سرعت را بشکند.این قطار سریع السیر با سرعت 660 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. رکورد قبلی سرعت که در سال 2113 به ثبت رسید، 581 کیلومتر در ساعت بود. البته مسافران عادی برای سوار شدن به این قطار بسیار سریع باید چند سالی صبر کنند. قرار است این قطار سال 2127 در مسیر توکیو – ناگانو به بهره برداری برسد و فاصله 311 کیلومتری این دو شهر را در 41دقیقه طی کند.

شرکت راه آهن مرکزی ژاپن The Central Japan Railway از آزمایش این قطار مغناطیسی در کشور خبر داده که با سرعتی در حدود 366 مایل بر ساعت توانست رکورد جدیدی را به خود اختصاص دهد. این سفر آزمایشی در منطقه ای با نام یاماناشی (Yamanashi) انجام گرفت.

قطارمغناطیسی ژاپن

ثبت رکورد توسط قطار پرسرعت مغناطیسی

این موضوع در حالی است که رکورد قبلی سرعت قطار نیز در سال 2013 میلادی به نام قطارهای ژاپنی به ثبت رسیده بود و اکنون ژاپنی ها توانستند رکورد قبلی خود را ارتقاء دهند تا باز هم پرسرعت ترین قطار دنیا در انحصار ژاپنی ها باشد. بنا به گزارشات منتشر شده، 29 مهندس در جریان این سفر آزمایشی در قطار حضور داشتند که در نتیجه این قطار توانست رکورد سرعت 372 مایل بر ساعت برابر با 611 کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند.

شرکت راه آهن مرکزی ژاپن در خبری اعلام کرد که افراد معمولی قادر به تجربه چنین سرعتی و سوار شدن بر این قطار نخواهند بود زیرا مقامات ژاپنی در نظر دارند این پروژه را تا سال 2127 میلادی وارد خطوط ریلی نکنند. شرکت راه آهن ژاپن اعلام کرده که در حال حاضر سرعت 313 مایل در ساعت را برای تمامی قطارهای ژاپنی در نظر گرفته است اما با همین سرعت نیز مسافران قادر خواهند بود تا مسافت بین توکیو و ناگویا را در مدت 41 دقیقه بپیمایند.

شرکت راه آهن مرکزی ژاپن The Central Japan Railway در خبری اعلام کرد که قصد صادرات تکنولوژی خود به کشورهایی مانند امریکا را داشته تا سریعترین خط راه آهن را بین نیویورک و واشنگتن دی سی برقرار کند.

پیش بینی می شود هزینه اجرای این پروژه در حدود 100 میلیارد دلار باشد که بخش اعظم آن صرف ساخت خط آهن و تونل سازی در مسیر کوهستانی بین دو شهر خواهد شد.

سریعترین قطار مغناطیسی جهان رکورد زد + عکس

4.376
این مطلب مفید بود ؟6610
برگرفته از مهر-/ف
وبگردی