فرش مناسب دکوراسیون
فرش در شیک و زیبا بودن دکوراسیون منزل نقش بسیار مهمی دارد پس باید در انتخاب آن نکاتی را رعایت کنید تا بهترین و مناسب ترین فرش را بخرید.

فرش مناسب دکوراسیون برای منزل

کف منزل در هر جای خانه بدون فرش نمای خوبی ندارد و می توان با یک فرش ، ظاهر کل خانه را تغییر داد اما گاهی اوقات طرز استفاده از فرش ها کمی افراد را گیج می کند . حال در این قسمت از نمناک فرش های مناسب دکوراسیون اتاق را برای شما بازگو می کنیم .

از فرش هایی استفاده کنید که مکان ها را از یکدیگر تفکیک می دهد :

از فرشی استفاده کنید که می تواند نواحی مختلف را از یکدیگر جدا کند ، حال اگر اتاق شما بزرگ است، می توانید به راحتی دو قسمت آن را با دو فرش از یکدیگر تفکیک دهید .

تنوع ایجاد کنید :

برای دکوراسیون بهتر باید از فرش هایی استفاده کنید که تنوع کافی داشته باشد ، زمانی که از دو فرش در یک اتاق استفاده می کنید باید مراقب سایز فرش ها باشید و کاملا سایز یکسانی برای هر دو در نظر داشته باشید .

فرش مناسب دکوراسیون

هارمونی ایجاد کنید :

زمانی که از بیش از یک فرش استفاده می کنید، بهتر است که از فرش هایی استفاده کنید که با یکدیگر هارمونی دارند تا نمای نامطلوبی به محیط منزل شما ندهند .

حجم را کنترل کنید :

برای انتخاب فرش به الگوی کاغذ دیواری خود دقت کنید ، نباید کاری کنید که ترکیب الگوی فرش با دیگر نقش و نگارهای داخل اتاق باعث کوچک تر نشان دادن حجم اتاق شوند ، مثلا زمانی که الگوی کاغذ دیواری شما خلوت است ، می توانید از فرش های کمی شلوغ تر استفاده کنید.

به دنبال الگوی رنگی مناسبی باشید :

باید از رنگ فرشی استفاده کنید که به رنگ زمینه و قالب اتاق شما بیاید و از طرفی حتما باید فرش را بعد از مبلمان خریداری کنید تا تصمیم گیری بهتری داشته باشید .

رنگ مناسب فرش

دیوار را بپوشانید :

می توانید از قالیچه های کوچک برای قسمتی از دیوار اتاق نیز استفاده کنید .

نقطه مرکزی در اتاق خود ایجاد کنید :

می توانید از فرش هایی استفاده کنید که فضای اتاق شما را بزرگ تر نشان دهند ، این فرش ها باید در مرکز خود یک طرح بزرگ داشته باشد تا فضای اتاق را بزرگ تر نشان دهند .

با شکل ها بازی کنید و از آن ها استفاده کنید :

حتما نباید فرش شما مستطیلی شکل باشد ، اجازه دهید که طرح مبلمان شما روی انتخاب فرش تان تاثیرگزار باشد ، با این کار متوجه می شوید که باید از چه مدل فرشی استفاده کنید . فرش های گرد و بیضی هم می توانند برای مبلمان نسبتا گرد مناسب بیایند و لزومی به استفاده از فرش های مستطیلی نیست .

فرش گرد

اتاق خود را به روز رسانی کنید :

یکی از ایده های جذاب دکوراسیون این است که با تغییر فصل ، فرش های اتاق را تغییر دهید و از رنگ های مناسب فصل استفاده کنید .

حتما سایز مناسب را انتخاب کنید :

فرشی که می خرید ، نباید کل فضای اتاق شما را بپوشاند و باید قسمتی از بالا پایین فرش را خالی بگذارید و برای فرش های زیر میز ناهار خوری باید از هر چهار طرف، اطراف فرش را خالی بگذارید اما طوری عمل کنید که وقتی شخص صندلی را به عقب کشید ، پایه عقبی صندلی روی فرش باشد .

بهتر است فرشی که برای اتاق خود می خرید طوری باشد که تا زمانی که از خواب بیدار می شوید و پای خود را روی زمین می گذارید، پایتان روی فرش قرار گیرد.

اندازه فرش

از یک لایه فرش استفاده کنید:

برای زیبایی خانه می توانید یک فرش کنفی بزرگ به رنگ خنثی بخرید و فرش طرح دار را روی آن بیاندازید .

زیر فرش موکت بیاندازید:

اینکه فرش در جای خود ثابت بماند و تکان نخورد بسیار مهم می باشد پس زیر فرشتان موکت بیاندازید . انداختن موکت زیر فرش مانع از حرکت فرش شده و هنگام نشستن یا راه رفتن روی آن، به دلیل نرمی بیشتر، احساس راحت تری خواهید کرد. استفاده از چسب فرش به کف پوش آسیب می رساند.

قبل از خرید دیگر وسایل برای خانه ، فرش بخرید:

قبل از خرید لوازم منزل فرش بخرید زیرا این گونه راحت تر می توانید لوازم خانه را هماهنگ با فرش انتخاب کنید.

انتخاب فرش مناسب دکوراسیون هر نوع خانه ای

4.248
این مطلب مفید بود ؟408
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی