یادگیری بدون کلاس
بسیاری از هنرها وجود دارد که افراد می توانند بدون کلاس های آموزشی آن را در خانه و در اوقات فراغت خود یاد بگیرند.

این روزها بهترین فرصت یادگیری بدون کلاس رفتن و به صورت آنلاین است

سرگرمی را به داخل خانه ببرید. ماندن در منزل ممکن است امری حوصله سر بر باشد اما اگر زمان و حوصله خود را برای یادگیری مهارت های جدید و انجام یکسری سرگرمی ها بگذرانید این لحظات دشوار نخواهند گذشت. شما می توانید از کلاس های ورزشی آنلاین استفاده کنید یا دوره های آشپزی آنلاین را به امید تبدیل شدن به ستاره بعدی شبکه های اموزش غذایی بگذرانید. در این قسمت از نمناک قصد داریم مهارت هایی را به شما بیاموزیم که می توانید بدون بیرون رفتن از منزل آن ها را بیاموزید و انجام دهید.

توانایی هایی که بدون کلاس رفتن می توانید یاد بگیرید

1. آشپزی کردن :

اوقات فراغت در منزل فرصتی ارزشمند برای تسلط بر مهارت های آشپزی می باشد. سعی کنید تخم مرغ ها را به سبکی جدید بشکانید و یا همبرگری به سبک رستورانی تهیه کنید. مهم نیست چه دستور العملی را انتخاب می کنید بلکه دانستن چگونگی ترکیب مواد غذایی از اصول اولیه بوده تا یک وعده غذایی با کیفیت تهیه کنید.

آشپزی

2. آموختن زبانی جدید:

طبق مطالعات و بررسی ها، آموختن زبان دوم باعث بهبود حافظه، افزایش مهارت های مدیریت تعارض و افزایش توانایی انجام چند وظیفه می شود. بنابراین دراین اوقات کتاب های قدیمی آموزش زبان خود راپیدا کنید، برنامه ای را دانلود کنید و یا یک دوره آنلاین آموزشی خریداری کنید و زبانی را که دوست دارید یاد بگیرید . حتی گاهی می توانید دراین میان فیلم یا موسیقی خارجی نیز بیاموزید. 

3. خیاطی کردن:

هنگامی که اوقات خود رادر منزل سپری می کنید ممکن است بخواهید کمد لباس هایتان را ساماندهی کنید. دراین شرایط ممکن است با تعدادی از لباس های پاره موجود در کمد که به یک هیولا کوچک تبدیل شده اند واغلب جوراب و پیراهن هستند مواجه شوید. پس دراین اوقات آموختن نحوه ترمیم آن ها نیز امری است که ممکن است به آن فکر کنیم. خیاطی کردن از دوران قدیم هنری بوده است که مادربزرگ ها آن را می دانستند اما امروزه آموختن آن مهارتی مفید محسوب خواهد شد. 

4. چگونگی نواختن یک آلت موسیقی :

به لطف کلاس های آنلاین وبرنامه های آموزشی موجود در یوتیوب شما می توانید نحوه نواختن یک آلت موسیقی را در منزل آموخته و پس از آن آهنگ مورد علاقه خود را بنوازید. خوشبختانه سطوح آموزشی از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد، بنابراین فرصت را غنیمت بشمارید و از ابتدا نحوه نواختن را بیاموزید. 

5. برنامه نویسی کامپیوتر :

برنامه نویسی کامپیوتر یکی از مشاغل پردرآمدی است که نیازی به مدرک لیسانس ندارد . بنابراین حتی اگر برای آموختن علوم کامپیوتر تحصیلات دانشگاهی ندارید، هنوز هم می توانید از این تجارت در دنیای مشاغل استفاده کنید. باشرکت در دوره های آنلاین و یا خرید چند کتاب آموزشی می توانید به آسانی این مهارت را کسب کنید. 

6. نقاشی کردن :

یک قلم مو در دست بگیرید و تخیلات خود را روی کاغذ پیاده کنید. نقاشی یک فعالیت عالی برای کل خانواده است، بنابراین از این به بعد هنگام انجام آن اعضای خانواده را نیز سهیم کنید. 

7. تر دستی :

گاهی تردستی شخصی در پارک توجه شما را به خود جلب می کند وممکن است تعجب کرده باشید که چگونه موفق به یادگیری چنین مهارتی شده است. هم اکنون زمان آن رسیده است که بدون اینکه از خانه بیرون بروید، با استفاده از چند عدد سیب و یک جفت جوراب قدیمی این کار شگفت انگیز را امتحان کنید. 

8. کیک پختن :

این که آیا شما فردی تازه کار هستید یا خیر مهم نیست. تنها با آموزش چند ترفند ساده می توانید در منزل پخت و پز کنید. کوکی های خوشمزه خانگی و یا رول دارچینی پخته و از عمل خود شگفت زده شوید. 

9. تمرین یوگا :

یوگا ذهن و بدن را تحریک کرده و به عضلات کشش مورد نیاز را وارد می کند. با دانلود یک ویدئوی آنلاین می توانید آن را بیاموزید و اگر می خواهید دراین اوقات با خانواده و دوستان خود نیز در تماس باشید یک کلاس یوگا مجازی راه اندازی کرده و همگی به طور همزمان تمرین کنید.

یوگا

10. پخت نان :

تصور کنید که یک ساندویچ خانگی خوشمزه را گاز می زنید و ناگهان متوجه می شوید که طعم نان آن بسیار عالی است زیرا شما آن را پخته اید. یادگیری پخت نان به زمان و انرژی نیاز دارد اما وقتی این مهارت را کسب کردید ، می توانید نان های گرمی پخته و از خوردن آن لذت ببرید.

11. مدیتیشن :

مدیتیشن روش مناسبی برای آرامش ذهن ، آرام کردن اضطراب ها و تقویت روحیه می باشد. 

12. شمع سازی :

روشن کردن شمع در منزل یا حمام گرم یکی از بهترین راه ها برای آرامش ذهن و جسم است که تهیه آن به کمی زمان احتیاج داد. خوشبختانه ، برای ایجاد این صحنه آرامش بخش نیازی به رفتن و خرید آن ها در فروشگاه نمی باشید. شمع سازی سرگرمی است که می توانید در اوقات فراغت یاد گرفته و حتی ازطریق آن برای خود منبع درآمدی داشته باشید. 

13. باغبانی :

آمدن بهار زمان مناسبی است که آستین خود را بالا زده و آن گلخانه یا باغچه سبزیجاتی را که همیشه می خواستید داشته باشید. چنانچه یک باغبان مبتدی هستید از کاشت گوجه فرنگی و سبزیجات شروع کنید. 

14. آرایشگری :

در این بابا مطالب متعددی در بخش دنیای مد نمناک منتشر کرده ایم که همگی شما را به سمت توانمند شدن در آرایش و ... در منزل هدایت می کنند پس درنگ نکنید و هنر زیبایی را در منزل بیاموزید. انواع و اقسام ماسک های پوستی و بهترین غذاها را برای داشتن پوستی سالم و درخشان بیاموزید. چنانچه علاقه به کوتاهی مو دارید یک کلاه گیس را به صورت آنلاین خریداری کنید و با قیچی کوتاهی مو، این کار را تمرین کنید. 

15. شطرنج :

بازی شطرنج یک بازی چالشی است تا ذهن خود را به چالش کشیده و مهارت های حل مسئله را بیاموزید. ثابت شده است که بازی شطرنج باعث کاهش خطر زوال عقلی خواهد شد. 

16. اوریگامی :

برای یادگیری اوریگامی و یا به عبارتی هنر تبدیل کاغذ به اشکال تزئینی، تمام آنچه که نیاز دارید کاغذ است. با داشتن کاغذ می توانید اشکال زیبایی را ساخته و از دیدن آن ها لذت ببرید. 

17. عکاسی :

لازم نیست در نزدیکی کوهی باشکوه و یا مشغول پیاده روی در پارک ملی باشید و عکاسی کنید. با بودن در طبیعت و حیاط خلوت خود می توانید عکاس شوید. اگر با خانواده زندگی می کنید، از آن ها بخواهید تاچند لحظه را برایتان ثبت کنند و اگر به تنهایی زندگی می کنید ، سعی کنید با استفاده از یک تایمر و تنظیم آن از خود عکس بگیرید.

عکاسی 

18. ویرایش تصاویر:

چنانچه عکاسی می کنید، ویرایش کردن آن ها یک مهارت مهم برای هماهنگ شدن با هنر و صنعت است. با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس حرفه ای مانند Adobe Photoshop ویا نرم افزار ویرایش عکس آنلاین، به صورت رایگان این مهارت را بیاموزید. 

19. تهیه آلبوم عکس:

امروزه بیشتر عکس ها با استفاده از تلفن های همراه گرفته می شوند، اما چنانچه چاپگر دارید می توانید دفترچه خاطراتی را برای خود تهیه کنید. از مهارت های هنری خود برای تزئین صفحات استفاده کنید. تماشای عکس های فارغ التحصیلی، عروسی و جشن تولد همچنین دیدن آثار هنری خود و تأمل در خاطرات لذت بخش خواهد بود. 

20. سفالگری :

سفالگری یک سرگرمی لذت بخش است که لازم نیست برای آموختن آن از خانه بیرون بروید . برای ایجاد محصولات زیبا به خشتی امن ، اجاق گاز و تخیلات خود نیاز دارید. 

21. بازآفرینی:

آموختن بازیافت مواد دورریختنی و استفاده از آن ها در کارهای هنری روشی عالی برای پایداری بیشتر در زندگی روزمره و در عین حال کم کردن رد پای کربن می باشد. جعبه های قدیمی را مجدداً مورد استفاده قرار داده و فضای جدیدی را برای کتاب ها ایجاد کنید ویا اینکه سی دی و دی وی دی های قدیمی را به دیواری هنری تبدیل کنید. 

22. تعمیر لوازم الکترونیکی :

برخی از بنیانگذاران بزرگترین مشاغل جهان به دلیل برقراری ارتباط با وسایل الکترونیکی در منزل خود و تهیه اجسامی جادویی شناخته شده اند. با جدا سازی اجزای یک کالای قدیمی مانند رادیو و بازسازی مجدد آن می توانید مهارت تعمیر آن ها را بیاموزید. 

23. نجوم :

رویدادهای نجومی زیادی وجود دارند که هر ساله اتفاق می افتند وارزش تماشا دارند. با آموختن اینکه چگونه یک صور فلکی را پیدا کنید یا فقط کمی تحقیق درمورد ان ها، می توانید درباره ستارگان و کهکشان ها اطلاعات کسب کنید. 

24. خطاطی :

با استفاده از یک قلم شیب دار یا قلمویی کلاسیک تسلط بر خوشنویسی را کسب کنید و پس از آن دست نوشته های زیبایی تهیه کنید. 

25. ساخت اجسام مینیاتوری :

با استفاده از بسته بندی های آماده فروشگاهی یا لگویی، می توانید قطار و اتومبیل های مینیاتوری بسازید. 

26. پرنده شناسی :

مطالعه برروی پرندگان می تواند حتی جلوی تراس منزل یا حیاط خلوت نیز انجام شود. با استفاده از یک جفت دوربین شکاری می توانید پرندگانی که روی درختان و بوته ها می نشینند را کشف کنید. هنگامی که نام و ریشه یک پرنده را بدانید موضوعی برای بحث بین دوستان و خانواده خواهید داشت. 

27. نوشتن :

این که داستان، شعر و یا سرگذشت را به عنوان ژانر مورد نظر خود انتخاب کنید درآن لحظه نوشتن یک مهارت سرگرم کننده محسوب می شود. هر کس می تواند در صورت داشتن رایانه یا قلم و کاغذ آن را انتخاب کند. چنانچه عاشق هنر و صنعت هستید، با نشر نوشته خود در مجلات و یا ارسال کار خود به مسابقات آنلاین می توانید کسب درآمد کنید.

نوشتن

28 . طراحی داخلی :

جای مبلمان خود را تعویض کنید و یا وسایل آشپزخانه و حمام را تغییر دهید تا مهارت های طراحی داخلی را تمرین کنید. ابتدا یادگیری چگونگی تبدیل اتاق خواب به مکانی آرامش بخش را تمرین کنید. چنانچه بیشتر زمان خود را در منزل می گذرانید، طراحی منزل با پیاده کردن تصورات داخلی جالب به نظر خواهد رسید. 

توانایی هایی که بدون کلاس رفتن می توانید یاد بگیرید

4.4172
این مطلب مفید بود ؟15022
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
وبگردی