سریال دودکش

سری جدید سریال دودکش جذابتر از قبل

تاریخ انتشار : 14 بهمن 1394کد مطلب : 26427زمان مطالعه : 3 دقیقه
در حالی زمزمه های ساخت سری دوم سریال پرمخاطب دودکش به گوش میرسید، کوروش نریمانی از نگارش داستانی جذاب برای این سریال خبر داد.

سریال دودکش جذابتر از قبل

سریال دودکش نوروز سال 92 از شبکه اول سیما به روی انتن رفت و با استقبال خوب مردم روبرو شد و حالا عوامل این سریال قصد دارند سری جدید آن را جذاب تر از قبل بسازند. کوروش نریمانی توضیحاتی برای نگارش و ساخت این سریال را ارائه کرده است.

کوروش نریمانی - نویسنده سریال نوروزی شبکه یک - با بیان اینکه «دودکش 2» قصه منسجم و جذاب تری خواهد داشت، خاطرنشان کرد:به عنوان نویسنده با همه امیدواری ام سری دوم این مجموعه را می نویسم و تلاش می کنیم تا کار جذابی به بینندگان ارائه دهیم.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اینکه معمولا این نگرانی وجود دارد که سری دوم سریال ها موفقیت سری اول را نداشته باشند، گفت:به هر حال سریال هایی که در سری اول تا حدودی مخاطب را به خود جذب می کنند، همیشه برای سری های بعدی تمهیدات دیگری برایشان اندیشیده می شود تا بتوانند موفق تر باشند؛ به عنوان مثال برای سریال «پایتخت 2» زمانی که ما کار نگارش را آغاز کردیم همین دغدغه ها را داشتیم و تمام تلاش مان را کردیم که فضای قبلی کار حفظ شود و سریال قصه مدار جلو برود، نه اینکه صرفا بر اساس تکه کلام ها و بداهه پردازی های بازیگران پیش برود؛ هر چند که البته بداهه گویی بازیگران همیشه به کارها کمک می کند.


بهنام تشکر

بهنام تشکر در سریال دودکش


وی در همین زمینه ادامه داد:زمانی که سریال «پایتخت 1» با موفقیت به پایان رسید و سپس تصمیم گرفته شد سری دوم این مجموعه ساخته شود، من به همراه آقای تنابنده به شدت این دغدغه را داشتیم که چگونه خواهد شد اما خوشبختانه با هم فکری هم، قصه های مجزا و منسجمی پیدا کردیم و خدا را شکر «پایتخت 2» توانست موفق پیش برود. تفاوتی که سری دوم «پایتخت» داشت این بود که به خاطر فضای داستان نمی شد خیلی وارد طنز و شوخی شد، بنابراین ما بار شوخی هایمان را روی قصه هایمان پیاده کردیم. در سری دوم سریال «دودکش» هم احساس می کنم ما با یک قصه منسجم پیش می رویم و امیدوارم اتفاقی که برای «پایتخت» افتاد برای «دودکش 2» هم بیفتد.

نویسنده «دودکش 2» در پاسخ به اینکه آیا این احتمال وجود دارد که این مجموعه همچون «پایتخت» ادامه دار باشد؟ اظهار کرد:اینموضوع بستگی به کادر سازندگان دارد اما ما در این مرحله فعلا به «دودکش 2» فکر می کنیم.
نریمانی سپس به داستان سریال «دودکش 2» اشاره کرد و توضیح داد:در سری دوم این مجموعه که قالیشویی از همان پایان سری اول مجموعه تعطیل شد، ما به دنبال موضوع دیگری رفته ایم و یک قصه دیگر برای «دودکش2» طراحی کرده ایم. در سری دوم ما قالیشویی نداریم اما شغل کاراکترها همچنان برقرار است و همان بازیگران در سری دوم نیز حضور دارند. «دودکش 2» قرار است در 15 قسمت برای نوروز 95 به روی آنتن برود.
او همچنین اعلام کرد که یک سوم نگارش «دودکش 2» به پایان رسیده و متن این مجموعه نوروزی تقریبا به نیمه های نگارش رسیده است.

هومن برق نورد و بهنام تشکر

هومن برق نورد و بهنام تشکر در سریال دودکش

این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد:جا دارد از همین جا به عواملی که «دودکش 1» را ساختند، خسته نباشید بگویم و این را اعلام کنم که آقای برزو نیک نژاد که سری اول این مجموعه را نگارش کردند، اکنون به دلیل اینکه مشغول پروژه دیگری هستند در «دودکش 2» حضور ندارند. به نظرم سری اول این مجموعه خیلی خوب نگارش و طراحی شده بود. امیدوارم در سری دوم نه تنها از جذابیت کار کاسته نشود، بلکه به جذابیت های آن اضافه شود. همچنین جا دارد از دوست عزیزم، حسین تراب نژاد که مرا در بخش نگارش «دودکش 2» همراهی می کند تشکر کنم.
سری دوم سریال طنز «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی برای نوروز 95 شبکه اول در حال ساخت است. هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، محمدرضا شیرخانلو و یاسمن نوروزی از بازیگران اصلی این مجموعه هستند و قرار است بازیگران جدید دیگری به آن اضافه شود.
در «دودکش2» که نام آن به طور قطعی انتخاب نشده است، شخصیت های مجموعه «دودکش» که ماه رمضان سال 92 از شبکه یک پخش شد، حضور دارند. 

سری جدید سریال دودکش جذابتر از قبل

4.117
این مطلب مفید بود ؟143
برگرفته از ایسنا - / ک
برچسب : سریال دودکش
وبگردی