میترا حجار
زندگینامه کامل میترا حجار به همراه کارنامه هنری این بازیگر و عکسهای شخصی و حرفه ایی از “میترا حجار” در فیلمهایی که به ایفای نقش پرداخت است.

بیوگرافی میترا حجار

نام:میترا

نام خانوادگی:حجار

تاریخ تولد:1355/11/15

محل تولد:مشهد

زمینه فعالیت :بازیگر

محل زندگی :تهران

پیشه :بازیگر سینما و تلویزیون

مدرک تحصیلی :لیسانس کارگردانی سینما

سالهای فعالیت :1376 تاکنون

بیوگرافی میترا حجار

بیوگرافی میترا حجار بازیگر/عکس فاطمه رحمانی

زندگی شخصی و خانواده میترا حجار

میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون متولد 14 بهمن 1355 است. میترا حجار در مشهد و در خانواده ای کم جمعیت متولد شده است، نام پدرش محمد حسن و نام مادرش مهری جاهد بوده و یک خواهر بنام مریم و یک برادر بنام مجتبی دارد و فرزند اول خانواده می باشد.

کودکی میترا حجار

کودکی میترا حجار

ازدواج میترا حجار

میترا حجار ازدواج نکرده و هنوز مجرد است. او در برنامه دورهمی و در پاسخ به سوال همیشگی مدیری درباره ازدواج گفت:

هنوز ازدواج نکرده ام! در واقع هنوز هیچ بدبختی را پیدا نکردم که خوشبختش کنم (خنده). 

اخباری از ازدواج خانم حجار با سینا حجازی خواننده پاپ منتشر شده اما این خبر صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست.

میترا حجار و سینا حجازی

میترا حجار و سینا حجازی /عکس حسن خودنگاه - رامونا میریان

فرزند میترا حجار

اگر سرچی در اینترنت داشته باشید و سری به سایت ها مختلف بزنید اسم میترا حجار درکنار سینا حجازی و تصویری از پسر میترا حجار را خواهید دید. گویا میترا حجار عکسی را در صفحه مجازی خود منتشر نموده و نوشته است:

من و پسرم علیرضا «کسری»، این پسر در فیلم فرزند میترا حجار است و در واقعیت فرزند او نیست.

پسر میترا حجار

عکس بازیگر خردسال مرتبط با شایعه فرزند میترا حجار

تحصیلات میترا حجار

میترا حجار فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از کشور آمریکا می باشد، او در سال 1382 ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و سپس برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود اما سرانجام به ایران بازگشت و دوباره بازی را از سر گرفت، او در نمایش‌هایی چون هملت و دایی وانیا در فرانسه روی صحنه رفته است.

ورود میترا حجار به عرصه هنر

میترا حجار ابتدا به عنوان مجری وارد عرصه هنر شد، او در سال 1375 با معرفی مرحوم مسعود رسام، بعنوان مجری برنامه ده قسمتی «گپی با هنرمندان» در شبکه جام و جم شروع به کار نمود.

میترا حجار در سینما

میترا حجار یک سال پس از اجرا یعنی در سال 1376 با فیلم «غریبانه» به کارگردانی احمد امینی جلوی دوربین رفت و در سینما ایفای نقش نمود.

میترا حجار غریبانه

میترا حجار در سکانسی از فیلم غریبانه

شهرت میترا حجار در تلویزیون

شهرت میترا حجار در تلویزیون مربوط به نقش او در سریال پلیس جوان به کارگردانی سیروس مقدم در سال 1380 است. او در تلویزیون در سریال هایی چون دیوار به دیوار، سرزمین کهن،از یادها رفته، رهایی، گمشده و...ایفای نقش نموده است.

خوانندگی میترا حجار

میترا حجار بعنوان دکلمه خوان در چندین اجرای آهنگساز خوش نام ایرانی لوریس چکناواریان حضور داشته که بیشتر برای امور خیریه بوده است.

میترا حجار بازیگر سینما

میترا حجار بازیگر سینما/عکس مریم رضوی

مروری بر فیلم های میترا حجار

میترا حجار در فیلم های شاخصی بازی کرده که برخی از آنان عبارتند از:

میترا حجار در سرزمین مادری

سرزمین مادری ساخته کمال تبریزی به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی 1357 ایران در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد. میترا حجار نقش سوسن را در سرزمین مادری کنار هنرمندانی چون علی شادمان، شهاب حسینی، بیتا فرهی، آرش مجیدی،جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی،امیر آقایی و...ایفا نموده است.

میترا حجار و علی شادمان

میترا حجار و علی شادمان در سریال سرزمین مادری

میترا حجار در دیوار به دیوار

دیوار به دیوار، سریالی به کارگردانی سامان مقدم روایتگر داستان زندگی پنج خانواده است که بنا به اتفاقی، مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند. میترا حجار نقش فرانک را در سریال دیوار به دیوار در کنار هنرمندانی چون فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، گوهر خیراندیش، علی شادمان، سام نوری و...ایفا نموده است.

میترا حجار در پلیس جوان

پلیس جوان سریالی به کارگردانی سیروس مقدم است که داستان آن درباره یونس، پلیس جوانی است که پدرش قاضی دادگستری بود و به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد. او در خلال جستجوهایی که برای کشف راز قتل پدرش انجام می‌دهد متوجه مواردی می‌ شود که.... میترا حجار در پلیس جوان نقش نیلوفر مهرجو (بهگرد)، نامزد یونس دختر وثوق خواهرزاده اردشیر را در کنار شهاب حسینی، مریلا زارعی، پروانه معصومی و...بازی می کند.

میترا حجار و شهاب حسینی

میترا حجار و شهاب حسینی در پلیس جوان

میترا حجار در سریال جزیره

جزیره، سریالی در ژانر درام-اجتماعی و خانوادگی به کارگردانی سیروس مقدم برای شبکه نمایش خانگی است که میترا حجار در آن نقش مهشید را بازی کرده است. انتشار یک ویدئو از میترا حجار در شبکه‌های اجتماعی که ادعا می‌کند این بازیگر دیالوگ خود را فراموش کرده و قصد دارد از روی سناریو بخواند، نام سریال «جزیره» و میترا حجار را سر زبان‌ها انداخت. در این سریال محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، حسام منظور، غزل شاکری، حمیدرضا پگاه، سامیه لک، بهنام تشکر، امیر مقاره و شادی مختاری و...به هنرمندی پرداخته‌اند.

میترا حجار در سریال جزیره

میترا حجار در سریال جزیره/عکس امیرحسین شجاعی

میترا حجار در متولد ماه مهر

متولد ماه مهر فیلمی به کارگردانی احمدرضا درویش است که میترا حجار در آن کاراکتر مهتاب را بازی کرد. دختری که پدرش را متقاعد می‌کند که با دانیال(محمدرضا فروتن) ملاقات کند اما موردی پیش می‌آید که… محمدرضا فروتن، محمود عزیزی، لاله اسکندری و... از بازیگران فیلم متولد ماه مهر هستند.

میترا حجار در سگ کشی

فیلم سگ کشی به کارگردانی بهرام بیضایی داستان یک نویسندهٔ ایرانی به نامِ گلرخ کمالی را به تصویر می کشد که شوهرش را ترک کرده و متوجه می‌شود که شوهرش ورشکست شده و غرق در بدهی است. هیچ بازیگری بهتر از میترا حجار نمی‌توانست در قامت فرشته اقتداری شلیک نهایی را به بدن نیمه جان گلرخ کمالی در سگ کشی کاری از بهرام بیضایی بزند. حجار در این فیلم در کنار بازیگرانی چون مژده شمسایی، مجید مظفری، رابعه اسکویی، رضا کیانیان، احمد نجفی و...بازی کرده است.

میترا حجار در فیلم سینمایی سگ کشی

میترا حجار در فیلم سگ کشی

میترا حجار در رخساره

رخساره فیلمی به کارگردانی امیر قویدل در ژانر درام، اجتماعی است که میترا حجاردر آن توانست در قامت دختری ایفای نقش کند که دل یک شاعر قدیمی و استاد دانشگاه را برده و در مقابل تمامی اعتراض‌ها نسبت به رابطه‌شان مقاومت می کند. تینا مسرور تصویر دختری است در حال و هوای جوانی که به دنبال یک عشق اساطیری دل در گروی مردی قرار می‌دهد که داستان‌هایش شبیه به قامت اوست. میترا حجار، محمدعلی سپانلو، شهاب حسینی، آذر غلامی، آرین خلج، مهسا مهجور، سعیده عرب، علی ناظمی، شقایق امینی، علی صادق پور در این فیلم بازی می کنند.

میترا حجار در رخساره

میترا حجار در فیلم رخساره

میترا حجار در مزاحم

مزاحم فیلمی به کارگردانی سیروس الوند، نویسندگی خشایار الوند است که تصویری واضح از دنیای پشت پرده سینما را شکل می‌دهد. میترا حجار در این فیلم نقش غزال یکی از دخترانی است که سودای شهرت و بازیگری او را در دام یک انتقام و شک بزرگ قرار می‌دهد. امین حیایی، خسرو شکیبایی، همایون ارشادی، سعید پیردوست و… از دیگر بازیگران مزاحم هستند.

میترا حجار و خسرو شکیبایی

میترا حجار و خسرو شکیبایی در فیلم مزاحم

میترا حجار در جنایت

جنایت ساخته محمدعلی سجادی در ژانر جنایی و پلیسی روایتی متفاوت از عشق و جنایت را به تصویر می‌کشد. میترا حجار در نقش مهتاج یک کارگر ساده است که ناخواسته صحنه‌ای از کشته شدن یک نفر به دست سیاوش را از نزدیک می‌بیند. سیاوش که می‌خواهد مهتاج را به خاطر آنکه شاهد قتل بوده از بین ببرد در این میان عاشق مهتاج شده و سرنوشت متفاوتی برای آن دو رقم می‌خورد. در این فیلم جمشید هاشم پور، شهرام حقیقت دوست، مهدی میامی، امیر جعفری و میرمحمد تجدد به هنرمندی پرداخته‌اند.

میترا حجار در بازنده

بازنده فیلمی به کارگردانی قاسم جعفری و جزو آخرین ساخته‌های سینمای ایران درباره جنبش دانشجویی دهه 70 و اثرات و عواقب آن است. میترا حجار در این فیلم نقش تبسم را بازی می‌کند. دختری که در دوران رخدادهای اعتراض‌های دانشجویی عاشق پسری به نام سامان می‌شود اما حمید که یک آقازاده با نفوذ است با پرونده سازی برای سامان او را مجبور می‌کند از ایران برود و حمید که دل در گروی تبسم دارد با او ازدواج می‌کند. سامان پس از 5 سال به ایران بر می‌گردد و عشق قدیمی‌اش همچون زخمی کهنه سر باز می‌کند … محمدرضا فروتن، حمید گودرزی، سروش صحت، رامتین خداپناهی، کتایون امیرابراهیمی و... از بازیگران فیلم بازنده هستند.

میترا حجار در بازنده

نقش آفرینی میترا حجار در فیلم بازنده

میترا حجار در شب‌های تهران

فیلم شبهای تهران به کارگردانی داریوش فرهنگ در ژانر جنایی و رازآلود می‌باشد که در آن شقایق فراهانی، میترا حجار، یوسف مرادیان، فرهاد آئیش، حسین سحرخیز، زهره حمیدی، مریم امیرجلالی و مهوش وقاری به هنرمندی پرداخته‌اند. میترا حجار در این فیلم نقش شیرین قوامی دختری شوخ و شیطون را بازی می کند که در حال و هوای جوانی سعی می‌کند آزاد باشد و از زندگی‌اش لذت ببرد. اما گرفتار پرونده‌ای جنایی می‌شود و سرنوشتش تغییر می‌کند.

میترا حجار در شب‌های تهران

میترا حجار در نمایی از فیلم شب‌های تهران

میترا حجار در اعتراض

اعتراض فیلمی درام، جنایی، عاشقانه ساخته مسعود کیمیایی است که در آن داریوش ارجمند، محمدرضا فروتن، مهدی فتحی، بیتا فرهی، میترا حجار، پری امیرحمزه، پارسا پیروزفر، پولاد کیمیایی و... بازی کرده اند. میترا حجار در فیلم اعتراض نقش لادن دختر دانشجویی را بازی کرده که صریح‌ترین واکنش‌ها را نسبت به جریانات سیاسی دارد و ارمغانش از آن دوران خوف و رجا کبودی چشمی است که تبدیل به نمادی از اعتراض شده است.

میترا حجار در قارچ سمی

قارچ سمی به کارگردانی رسول ملاقلی پور در ژانر درام می‌باشد که بازگوکننده حال و هوای آدم هایی است که از دل سال های جنگ می آیند اما عده ای میخواهند از مقام و منصبشان به نفع خود بهره برده و جلوی سواستفاده آنها را بگیرند. در این فیلم جمشید هاشم پور، میترا حجار، فرهاد قائمیان، رویا تیموریان، انوشیروان ارجمند و تورج منصوری به هنرمندی پرداخته‌اند. میترا حجار در این فیلم نقش بیتا سفیری را بازی می کند، دختری بلندپرواز و آرمانگرا و نترس.

میترا حجار در صورتی

صورتی فیلمی به کارگردانی فریدون جیرانی دربارهٔ زوجی به نام‌های سحر ماهان (با بازی میترا حجار) و شهرام شب آویز (با بازی رامبد جوان) است که پس از سال‌ها زندگی مشترک، تصمیم به طلاق می‌گیرند. فقیهه سلطانی، مهدی صباغی، پرهام کرمی، رضا شفیعی جم، مهران رجبی و… از دیگر بازیگران فیلم صورتی هستند.

میترا حجار در صورتی

میترا حجار در فیلم سینمایی صورتی

میترا حجار در همرفیق

برنامه هم‌رفیق، با اجرا و کارگردانی شهاب حسینی و تهیه‌کنندگی حسن خدادادی در قسمت هجدهمین قسمت میزبان میترا حجار بود، در این قسمت از برنامه همرفیق، میترا حجار همراه با بهترین رفیقش کتایون جهانگیری در برنامه حضور پیدا کرده است.

میترا حجار و شهاب حسینی در همرفیق

میترا حجار در برنامه همرفیق شهاب حسینی/عکس آزاده امیرخان

میترا حجار در دورهمی

میترا حجار اسفند ماه 1396 در برنامه دورهمی حضور یافت و با مهران مدیری مجری برنامه گفت و گو کرد. دورهمی برنامه ای با اجرای مهران مدیری است که 27 اسفند 1394 در شبکه نسیم شروع به پخش کرد.

میترا حجار در هالیوود؛ فیلم میترا حجار در خارج

میترا حجار در کدام فیلم خارجی بازی کرده است؟ میترا حجار سال 2006 در یک اپیزود از سریال «اسمیت» بازی کرد و سال 2009 جلوی دوربین گابریل اسکات در فیلم «استلینای آبی» رفت. هر دو تولید کشور آمریکا هستند. او تجربه موفقی از همکاری‌های خارجی‌اش نداشت سریال «اسمیت» از مجموعه‌های پرطرفدار آمریکایی است اما حضور حجار به‌اندازه‌ای نبود که بتواند عرض‌اندام کند.

میترا حجار در چه فیلم هایی بازی کرده؟

میترا حجار در فیلم های سینمایی، تلویزیونی، نمایش خانگی، تئاتر و...زیر حضور داشته است.

سینمایی میترا حجار

  • بی مادر:سید مرتضی فاطمی، 1400
  • غیبت موجه:عباس رافعی،1399
  • وقتی پروانه شدم:آرش زارع، 1399
  • نیلگون:حسین سهیلی زاده،1398
  • تپلی و من:حسین قناعت،1397
  • سامورایی در برلین:مهدی نادری،1397
  • کلوپ همسران:مهدی صباغ‌زاده، 1397
  • جنون:کامران قدکچیان،1396
  • کاتیوشا:علی عطشانی، 1396
  • ماهورا:حمید زرگرنژاد، 1395
  • دعوتنامه:مهرداد فرید، 1395
  • یادم تو را فراموش:علی عطشانی،1395
  • نرگس مست:جلال الدین دری،1395
  • این زن حقش را می‌خواهد:محسن توکلی،1394
  • اعترافات ذهن خطرناک من:هومن سیدی،1393
  • 360 درجه:سام قریبیان،1393
  • خداحافظی طولانی:فرزاد مؤتمن،1393
  • آتش‌بس 2:تهمینه میلانی، 1392
  • خط ویژه:مصطفی کیایی، 1392
  • لاله:اسدالله نیک‌نژاد، 1392
  • دلتنگی‌های عاشقانه:رضا اعظمیان، 1391
  • خاکستر و برف:روح‌الله سهرابی،1391
  • نارنجی پوش:داریوش مهرجویی،1390
  • من همسرش هستم:مصطفی شایسته،1390
  • خاک و آتش:مهدی صباغ‌زاده،1389
  • شکارچی:رفیع پیتز،2010
  • استلینای آب:گابریل اسکات، 2009
  • آناهیتا:عزیزالله حمیدنژاد،1388
  • این ترانه عاشقانه نیست:رحمان رضایی،1384
  • زمستان است:رفیع پیتز، 1384
  • داستان پاییزی:اسماعیل فلاح پور، 1383
  • بازنده:قاسم جعفری،1383
  • رازها:محمدرضا اعلامی،1383
  • جنایت:محمدعلی سجادی،1382
  • ملاقات با طوطی:علیرضا داودنژاد، 1382
  • صورتی:فریدون جیرانی، 1381
  • فراری:رضا جعفری، 1381
  • قارچ سمی:رسول ملاقلی‌پور،1380
  • مزاحم:سیروس الوند،1380
  • رخساره:امیر قویدل،1380
  • شب‌های تهران:داریوش فرهنگ، 1379
  • سگ کشی:بهرام بیضایی، 1378
  • اعتراض:مسعود کیمیایی، 1378
  • متولد ماه مهر:احمدرضا درویش،1378
  • فریاد:مسعود کیمیایی،1377
  • غریبانه:احمد امینی،1376

مینرا حجار در فیلم بی مادر

میترا حجار در فیلم سینمایی بی مادر/عکس مریم رضوی

فیلم کوتاه میترا حجار

  • فیلم اتو استاپ 1383
  • فیلم غزالی کیمیاگر سعادت 1383

مجموعه تلویزیونی میترا حجار

  • بر سر دوراهی:بهرنگ توفیقی، 1397
  • دیوار به دیوار 2:سامان مقدم، 1396
  • از یادها رفته:بهرام بهرامیان،1396
  • رهایی:مسعود تکاور، 1393
  • سرزمین مادری:کمال تبریزی، 1392
  • گمشده:راما قویدل،1388
  • تله‌فیلم آسفالت:رامبد جوان، 1382
  • باغ بلور:رامبد جوان،1382
  • پلیس جوان:سیروس مقدم، 1380

میترا حجار در سریال رهایی

میترا حجار در نمایی از سریال رهایی

نمایش خانگی میترا حجار

  • جزیره:سیروس مقدم،1400
  • رقص روی شیشه:مهدی گلستانه،1397

میترا حجار و امیر آقایی

میترا حجار و امیر آقایی در سریال رقص روی شیشه

تئاتر میترا حجار

  • آهسته با گل سرخ:هادی مرزبان، 1397

جوایز میترا حجار :

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم متولد ماه مهر از هجدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم متولد ماه مهر از چهارمین دوره جشن خانه سینما (1379)
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم سگ کشی از نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر (1379)
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم صورتی از بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر (1381)
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم نارنجی پوش از سی امین جشنواره فیلم فجر (1390)
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم خداحافظی طولانی از سی و سومین جشنواره فیلم فجر (1393)
  • برنده بهترین بازیگر زن جشنواره فیلیپین برای فیلم دلتنگی های عاشقانه (1392)
  • برنده بهترین بازیگر زن جشنواره ایرانی سانفرانسیسکو برای فیلم یادم تو را فراموش (1396)

میترا حجار در جشنواره فیلم فجر

حضور میترا حجار در جشنواره فیلم فجر/عکس امیر سهیلی پور 

عکسهای میترا حجار

میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون

میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون/عکس مرضیه امیری

میترا حجار و بهرام رادان

میترا حجار و بهرام رادان در آتش بس

میترا حجار در سرزمین کهن

میترا حجار در سریال سرزمین کهن

میترا حجار در فیلم این زن حقش را میخواهد

میترا حجار و کامران تفتی در فیلم این زن حقش را میخواهد

زندگینامه میترا حجار بازیگر سینما

میترا حجار بازیگر تئاتر/عکس سپیده ساداتی

میترا حجار در نارنجی پوش

میترا حجار در فیلم سینمایی نارنجی پوش

میترا حجار در کنار سمیرا حسین پور و شقایق فراهانی

سلفی میترا حجار در کنار سمیرا حسین پور و شقایق فراهانی

میترا حجار در فیلم من همسرش هستم

میترا حجار در سکانسی از فیلم من همسرش هستم

میترا حجار و فریبا کوثری

میترا حجار و فریبا کوثری/عکس ارشا عقیقی

میترا حجار در سریال سرزمین کهن

میترا حجار در سکانسی از سریال سرزمین کهن

میترا حجار در تئاتر

میترا حجار در نمایی از تئاتر مختلف الاضلاع/عکس غزال عنایتی

میترا حجار در جشنواره فجر

میترا حجار در جشنواره فیلم فجر/عکس نازی خوش اخلاق

میترا حجار و اندیشه فولادوند

میترا حجار و اندیشه فولادوند روی صحنه تئاتر/عکس رومینا پرتو

زندگینامه میترا حجار

زندگینامه میترا حجار/عکس سارا الله مرادی

میترا حجار بازیگر محبوب

میترا حجار بازیگر محبوب/عکس سپیده ساداتی

بیوگرافی میترا حجار و ماجرای عکس همسر+ فیلم خارجی اش

4.1246
این مطلب مفید بود ؟20244
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ن/ا.ن
برچسب : میترا حجار
وبگردی