علت مرگ مرتضی پاشایی

علت اصلی مرگ مرتضی پاشایی چه بود؟ + عکس

تاریخ انتشار : 25 آبان 1393کد مطلب : 9580تعداد نظرات : 1 نظر
علت مرگ مرتضی پاشایی خواننده محبوب کشورمان موجب ناراحتی بسیاری از طرفداران او شد، اما دلیل فوت مرتضی پاشایی چه بود؟ وزیر بهداشت به تشریح سرطان معده که عامل مرگ مرتضی پاشایی بود پرداخت.

علت مرگ مرتضی پاشایی خواننده محبوب کشورمان موجب ناراحتی بسیاری از طرفداران او شد که آقای وزیر بهداشت یکی از این افراد بود که با ابراز تاسف از مرگ مزتضی پاشایی در این مورد توضیح داد.  

وزیر بهداشت با ابراز تاسف از درگذشت مرتضی پاشایی به علت ابتلا به سرطان معده گفت:سرطان واقعیتی تلخ در زندگی صنعتی و مدرن امروزی است و باید تدابیری اتخاذ کنیم که سرعت روند رو به رشد آن را کنترل کنیم.

دلیل حساسیت وزارت بهداشت طی یک سال گذشته در حوزه غذا، هوا و سایر عوامل خطر، داشتن دورنمایی از وضعیت سرطان در کشور است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از درگذشت «مرتضی پاشایی» خواننده محبوب کشور به علت ابتلا به سرطان معده گفت:اکنون سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایران و بویژه در مردان است.

متاسفانه  به رغم اینکه میزان ابتلا به سرطان در ایران پنج برابر کمتر از اروپا و سایر کشورهای دیگر است، اما روندی رو به رشد دارد.

دلیل حساسیت وزارت بهداشت طی یک سال گذشته در حوزه غذا، هوا و سایر عوامل خطر، داشتن دورنمایی از وضعیت سرطان در کشور است.

 سرطان معده

 وزیر بهداشت سرطان  گفت :یک واقعیت تلخ است و به رغم اینکه میزان ابتلا به این بیماری در ایران در مقایسه با اروپا و سایر کشورهای دیگر پنج برابر کمتر بوده، اما روندی رو به رشد دارد و وضعیت کنونی ما در این خصوص مشابه چند دهه قبل آنها است.

اگر این وزارتخانه طی یک سال گذشته در حوزه امنیت غذا، هوا و کم تحرکی تاکید داشته و گاهی نیز مورد بی مهری هایی در این خصوص قرار گرفته است، دلیل عمده آن آینده نگری و داشتن دورنمایی از وضعیت سرطان در کشور است.

وزیر بهداشت افزود :سرطان بیماری نیست که فی البداهه ایجاد شود و گاهی سال ها طول می کشد که خود را نشان دهد، تلاش کنونی ما برای پیشگیری از ابتلا به سرطان و جلوگیری از افزایش شیوع آن در سال های آینده است.

درمورد حمایت وزارت بهداشت از مبتلایان به سرطان گفت:تصمیمات خوبی در این حوزه گرفته شده که بطور مثال می توان به توزیع دارو صرفا در مراکز خاص اشاره کرد.

این روند نظارت، مصرف و هزینه های دارویی گران قیمت و خاص را بویژه برای اقشار آسیب پذیر کنترل می کند.انجام چکاب سالیانه می تواند تضمینی برای تشخیص به موقع و کنترل این بیماری کشنده باشد.

 نکته این است که هم اکنون سرطان معده کشنده ترین سرطان در ایران و بویژه در مردان است، و مشکل کنونی ما عدم توجه به توصیه های وزارت بهداشت است؛ مردم باید توانمند شوند یاد بگیرند که چگونه مراقب خود باشند که به سرطان مبتلا نشوند و از همه مهمتر اینکه مردم این توصیه ها را جدی بگیرند. مهمترین علت روند رو به رشد سرطان، تغییر اجتناب ناپذیر هرم سنی جمعیت در کشور است.

 وزیر بهداشت تاکید کرد:باید تدابیری اتخاذ کنیم که بتوانیم سرعت ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم و با تعامل و هم افزایی بین بخشی حوزه های صنعت، کشاورزی، آب و هوا و شورای عالی سلامت و امنیت غذا از بروز سرطان پیشگیری کنیم تا جمعیت سالم بیشتری در آینده داشته باشیم.

علت اصلی مرگ مرتضی پاشایی چه بود؟ + عکس

4.3495
این مطلب مفید بود ؟42768
برگرفته از جام نیوز /ن
1 نظر به ثبت رسیده است
دلشکسته1400-10-15
همش از استرس اه مامان طفلک من همش دلش به حال این خواننده میسوخت خودش هم از سرطان سیستم گوارشی فوت شد. از بس باورش نمیشد این مریضی رو داره و ما استرس نگیریم و مطمئن بود درمان میشه به هیچکی نگفت چشامون رو باز کردیم رفته بود مگه چدویک هنرپیشه مشهور مراقب خودش نبود با اون بدن سازی پیشرفته و شهرت و پول جهانی وقتی اعصاب و سیستم ایمنی داغون شه هر چی پیش میاد ظرف شش ماه از سرطان مشابه فوت شد. بهترین کار سن ۳۵ ماموگرافی و سونوگرافی و اندوسکوپی سن ۴۰ تا ۵۰ کولونوسکوپی اگه فامیل درجه یک دارید زودتر هم برید تمام این مریضی ها اگه در گرید اول دو شناخته بشه شاید درمان شه
140
وبگردی