خشک کردن گل
گل های طبیعی بعد از مدتی خشک و خراب می شوند اما برای استفاده مجدد از آن ها در تزئینات خانه می توانید از روش های ساده خشک کردن گل های طبیعی استفاده کنید.

راه های خشک کردن گل طبیعی در خانه

گل ها هدایای خاطره انگیزی هستند اما آنها پس از مدتی خراب می شوند. خشک کردن گل ها می تواند تا همیشه خاطره آن ها را برای ما زنده نگاه دارد. خشک کردن گل ها راهی برای تزئین کردن دیوار خانه نیز می باشد. روش های زیادی برای خشک کردن انواع گل وجود دارد که در این بخش از دنیای مد نمناک از ساده ترین روش تا پیچیده ترین آن را برایتان آورده ایم.

گل طبیعی خشک

بهترین روش های خشک کردن گل طبیعی بدون تغییر شکل و رنگ

خشک کردن گل با تافت و اسپری مو:

شما می توانید برای خشک کردن و نگهداری گلهایی که هدیه گرفته اید از تافت یا حالت دهنده مو استفاده کنید وگل های طبیعی را طوری خشک کنید که رنگ، شکل و حالت آن تغییر نکند فقط کافیست به تک تک گل ها تافت را اسپری کنید تا لایه ای روی آنها شکل گرفته و از شکنندگی گل جلوگیری کند.

خشک کردن گل

خشک کردن شیمیایی گل ها:

برای خشک کردن گل به روش شیمیایی، جوش شیرین، نمک، خاک رس یا مواد خشک کننده حرفه‎ای را ترکیب می کنند و برای گرفتن رطوبت گل ها آنها را کاملا با این مواد خشک کننده می پوشانند تا رطوبت گل ها در 6 هفته توسط نمک و مواد دیگر گرفته شود.

آویزان کردن دسته گل بر روی طناب:

دسته گل های طبیعی خاطره انگیزتان را می توانید با استفاده از یک طناب به سقف خانه آویزان کنید. ابتدا انتهای گل ها را با یک طناب ببندید، سپس برعکس روی طناب آویزان کنید و اجازه دهید گل ها تا دو هفته به همین حالت باقی بمانند.

برای محافظت بیشتر از گل ها می توانید با استفاده روزنامه آنها را بپوشانید. پس از خشک شدن این گل ها طناب آنها را بریده و گل ها را به آرامی درون گلدان قرار دهید اما در جابجایی آنها دقت کنید زیرا این گل ها بسیار شکننده هستند.اگر می خواهید به دسته گلتان کمترین آسیب وارد شود ، گل را درون تنگ شیشه ای قرار دهید و سال ها از زیبایی آن لذت ببرید.

آویزان کردن گل ها

خشک کردن گل ها با استفاده از یک کتاب سنگین و قطور:

شما می توانید شاخه های گل طبیعی را با استفاده از کتاب خشک کنید، برای این که گل ها راحت تر بین برگه های کتاب جا شوند بهتر است ساقه های گل ها را ببرید. برای این که رطوبت گل ها نوشته روی کتاب را رنگی و یا خراب نکنند یک صفحه کاغذ مثل روزنامه قرار درون برگه کتاب بگذارید سپس 1 الی 2 گل را درون این برگه ها قرار دهید و به آهستگی کتاب را ببندید.

وقتی گل ها را درون کتاب قرار دادید، روی آن چندین کتاب سنگین بگذارید تا گل ها، تحت پرس شدید قرار بگیرند. فشار اضافی به زودتر خشک شدن و حفظ فرم گل ها کمک می کند. اجازه دهید که گل ها تا دو هفته در این حالت باقی بمانند تا کاملا خشک شوند.

سپس گل ها را درون یک قاب عکس بزرگ قرار دهید برای چسباندن گل های خشک درون قاب نیاز به چسب دارید پس از آغشته کردن گل ها به چسب، آنها به آرامی درون قاب قرار دهید و چند ثانیه در آن حالت نگه دارید سپس قاب را به مدت 2 الی 3 ساعت در یک محیط باز بگذارید تا گاز های تولید شده از چسب از محیط قاب خارج شده و چسب به خوبی خشک شود.

سعی کنید رنگ حاشیه قاب با رنگ گل خشک شده شما متناسب باشد. سپس به آرامی شیشه روی قاب را بیاندازید به شکلی که به گل ها آسیبی نرسد و قاب را روی دیوار خانه تان نصب کنید و از آن لذت ببرید.

گذاشتن گل وسط کتاب

آب‎زدایی برای خشک کردن گل:

برای خشک کردن سریع گل‎ها از دی هیدراتور( خشک کننده موادغذایی )، فر یا مایکروویو استفاده می کنند تا در عرض تنها چند ساعت گل ها کاملا خشک شوند.

خشک کردن گل با اتو کردن:

از روش اتو کردن برای سریع تر خشک کردن گل ها استفاده کنیم. در این روش گل را در بین دستمال کاغذی قرار می دهیم و در زیرو روی آن چند روزنامه قرار می دهیم و با اتو خشک می کنیم.

اتو برای گل خشک

خشک کردن گل ها با استفاده از سیلیکا ژل:

برای محافظت از لوازم الکتریکی سیلیکا ژل یک رطوبت گیر خوب محسوب می شود و شما می توانید با استفاده از این ماده گل های طبیعی خود را خشک کنید. برای خشک کردن گل های تان ابتدا شاخه های اضافی گل را جدا کنید و سپس درون یک سطل به مقدار کافی سلیکا ژل بریزید و شاخه های گل را درون این ظرف قرار دهید و روی گل ها سیلیکا ژل بریزید به طوری که گل ها غرق در سیلیکا ژل شوند اما توجه کنید دانه های سیلیکا درون گلبرگ ها نروند.

پس از این مراحل درب سطل را ببندید و برای خشک شدن گل ها سطل را در گوشه ای خنک و دور از دسترس قرا دهید. پس از خشک شدن گل ها با استفاده از یک اسپری ثابت کننده، گل ها را اسپری کنید و آنها را درون یک گلدان قرار دهید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

خشک کردن گل با سیلیکاژل

مایکروفر برای خشک کردن گل:

برای خشک شدن سریعتر گل ها آنها را بدون ساقه در ظرفی مناسب اما بدون در، داخل مایکروفر قرار دهیدو مایکروفر را به مدت یک دقیقه با بالاترین درجه روشن کنید. اگر در این مدت گل ها خشک نشدند، این کار را یک دقیقه ی دیگر تکرار کنید تا خشک شوند.

خشک کردن گل ها در محلول گلیسیرین و آب داغ:

برای خشک کردن گل ها با این روش یک قسمت گلیسیرین را با دو قسمت آب و مقداری نمک مخلوط می کنیم و شاخه ها را در آن فرو می کنیم برای دانستن اینکه مقدار کافی گلیسرین به گل ها رسیده است باید برگ ها مقداری رطوبت داشته باشند. با استفاده از این روش برگ ها نرمی و لطافت خود را حفظ می کنند.

8 روش خشک کردن گل طبیعی بدون تغییر شکل و رنگ

3.9469
این مطلب مفید بود ؟368101
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : گل طبیعی
وبگردی