روستای فیلبند

روستای فیلبند کجاست ؟ معرفی کامل بهشت رویایی نزدیک تهران

کد مطلب : 31590تعداد نظرات : 2 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
روستای فیلبند روستایی با طبیعت بکر و زیبا بر فراز ابرهاست که در نزدیکی تهران قرار دارد و بهترین و خنک ترین مکان برای مسافرت در فصل گرم است.

معرفی روستای فیلبند روستایی رویایی در چند قدمی تهران برای یک سفر کوتاه

اگر نمی خواهید برای مسافرت مناطق دور را انتخاب نمایید ، روستای فیلبند را که یکی از زیباترین ییلاق های ایران است و بر فراز ابرها واقع شده ، انتخاب نمایید. این روستای رویایی با مناظر بکر و بی نظیرش در چند قدمی تهران واقع شده است که با قدم نهادن در آن می توانید جلوه های بهشت و بخشی از زیبایی های خداوند را ببینید.

از جذابیت های این روستای منحصر به فرد طلوع و غروب آفتاب و داشتن هوایی مطبوع در گرمای تابستان است . با این بخش از گردشگری نمناک همراه باشید تا با این بهشت رویایی آشنا شوید.

موقعیت جغرافیایی روستای فیلبند

روستای فیلبند با تمام زیبایی های بکرش در 240 کیلومتری تهران به سمت آمل و در جاده هراز قرار دارد . روستای شگفت انگیز فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. برای رسیدن به این روستا باید از تهران راهی جاده هراز شویدو نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند می رساند.

روستای فیلبند

علت نامگذاری روستای فیلبند

نام این روستا در واقع فِلبَند است. در گویش مازندرانی فل به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت نام گذاری این روستا این بوده که رفت و آمد به این منطقه به علت ارتفاع بالای ییلاق بسیار دشوار بوده است. نام دیگر این روستا بام شرقی مازندران است به این دلیل که مرتفع ترین روستای بخش شرقی مازندران با 2300 متر ارتفاع می باشد.

روستای فیلبند ، سرزمینی بر فراز ابرها

یکی ار جذابیت های روستای فیلبند که گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده ، پدیده اقیانوس ابر است که اکثر مواقع به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد ایجاد می شود و چشم انداز زیبایی را به این منطقه می بخشد. این روستای کوچک در ارتفاع دو هزار و 700 متری از سطح دریا واقع است . ایستادن بر فراز ابرها و تنفس هوای تازه از جذابیت های این بهشت رویایی است.

آب و هوای روستای فیلبند در فصول سال

این منطقه در فصل بهار و پاییز آب و هوای متنوعی دارد، در یک نیم روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید، در میان مه قدم بگذارید، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر بنشینید.

فیلبند زندگی روی ابرها

جنگل سنگچال و چلاو در روستای فیلبند

اگر می خواهید به منطقه نزدیکی برای تعطیلات آخر هفته بروید و کمی از دود و آلودگی هوای تهران خلاص شوید به روستای زیبای فیلبند سفر کنید . هنگام سفر به این منطقه زیبا وقتی از جاده هراز به سمت روستای سنگچال منحرف می شوید، با شگفتی های طبیعت روبرو می شوید که گاهی رسیدن به مقصد رافراموش خواهید کرد.

پس از گشت و گذار در فیلبند مسیر خود را ادامه دهید تا به جنگل های چلاو سنگ چال برسید و با کلبه های چوبی، دشت های سرسبز و گوسفندانی که به چرا آمده اند روبرو شوید اما پیدا کردن جاده محلی به سمت سنگچال و سپس، فیلبند آسان نیست و این مکان هیچ تابلوی مشخصی ندارد .

چشمه لار فیلبند

چشمه های آب معدنی متعددی در اطراف روستا قرار دارند که چنانچه قبلا هم در بخش گردشگری نمناک نام بردیم معروفترین این چشمه ها ، چشمه لار است و آب این چشمه بیماری های کلیوی و استخوان را درمان می کند.

امامزاده یحیی و امامزاده قاسم در روستای فیلبند

امامزاده ای به نام امامزاده قاسم در خط الراس نزدیک به قله اَندوار و در ارتفاع های جنوبی روستا، وجود دارد . اگر این قله را بالا بروید و خط الراس کوه را به سمت جنوب ادامه دهید به امامزاده قاسم می رسید. میهمانپذیری در نزدیکی امامزاده وجود دارد که می توانید در آنجا استراحت کنید.

امامزاده قاسم فیلبند

فیلبند روستایی چهار فصل

فیلبند روستایی چهارفصل است که در یک روز می توانید هم شاهد بارش باران، تگرگ، وزش باد، تابش آفتاب و سپس رنگین کمان در آن باشید. اگر مشاهده نمودید که در این روستا باران نرم می بارد گول نخورید و هنگام قدم زدن در طبیعت با خود پانچو یا بارانی و کفش ضدآب و ساق دار همراهببرید چرا که ممکن است هوا به یکباره عوض شود.

آب و هوای روستای فیلبند در فصول مختلف

فیلبند در بهار :

هوای روستای فیلبند در فصل بهار بسیار دوست داشتنی است و در این فصل می توانیم شاهد بارش باران و برف، تگرگ و تابش آفتاب، رنگین کمان و وزش باد باشیم.

فیلبند در تابستان :

روستای فیلبند در تابستان دارای هوای بسیار خوب و تا حدودی سرد است.

فیلبند در پاییز :

هوای روستای فیلبند در فصل پاییز سرد است و تحمل این سرما برای مردم عادی و گردشگران کمی مشکل است تا جایی که در این فصل آرام آرام این روستا خالی از سکنه می شود.

فیلبند در زمستان :

زمستان های فیلبند هوا بسیار سرد است و به ندرت کسی به این روستا می آید.

جنگل های فیلبند

کی به روستای فیلبند برویم؟

از اواسط بهار تا ابتدای پاییز ییلاق فیلبند آب و هوای خوبی دارد و به دلیل مرتفع بودن، برای رهایی از تابستان های گرم انتخاب بسیار خوبی است. حتی محلی های این منطقه نیز در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند می روند و از هوای خنک این منطقه لذت می برند . اما در فصل زمستان رفتن به این منطقه به دلیل سرمای زیاد آن کار اشتباهی است . در بهار و تابستان روستای فیلبند پذیرای گردشگران فراوانی است .

محل اقامت در روستای فیلبند

روستای فیلبند دارای هتل و یا مهمانخانه نیست اما خانه های محلی ای وجود دارند که به مسافران اجاره داده می شوند . قیمت کرایه این خانه ها بیش از ارزش واقعی آنها است.

اگر به دنبال مکانی برای خواب و استراحت هستید ، می توانید به «تکیه غرب» بروید و یک اتاق با سرویس مشترک اجاره کنید و از «تکیه بابا» یا متصدی این مکان که یک زن است لوازمی مانند یک چراغ علاءالدین، گردسوز و یک لامپ بگیرید و به یاد خاطرات گذشته افتید.

در سفر به روستای فیلبند چه چیزهایی با خودمان ببریم؟

در همه فصول و حتی در فصول گرم هم یک پانچو یا بارانی همراه خود داشته باشید زیرا آب و هوای این منطقه پیش بینی نشده است . برای پیاده روی کفش مناسبی به پا کنید و یک پاور بانک برای روشن ماندن گوشیتان تا پایان سفر و یک دوربین عکاسی برای گرفتن تصاویر ی زیبا از مناطق زیبا و بکر این منطقه همراه خود ببرید .

پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به روستا و وارد شدن به جاده فرعی آن اگر تماسی ضروری داشتید برقرار کنید زیرا برخی از اپراتورهای تلفن همراه ممکن است آنتن ندهد. چند کیسه زباله و یک دستکش یکبار مصرف نیز به همراه خود ببرید تا با جمع آوری زباله ها ، زیبایی های طبیعت را دوباره به آن برگردانید.

روستای فیلبند کجاست ؟ معرفی کامل بهشت رویایی نزدیک تهران

4.5165
این مطلب مفید بود ؟15015
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
2 نظر به ثبت رسیده است
سید 1396-03-26
با سلام . اقیانوس ابرها قشنگ و فوق العاده زیباست . اما خود روستای فیلبند هیچ جذابیتی ندارد و فاقد امکانات رفاهی مناسب مانند سرویس بهداشتی تمیز و اقامتگاه های مناسب برای اسکان میباشد . این منطقه فقط برای تورهای 1 روزه از صبح تا بعد از ظهر مناسب است .درضمن مبلغ ورودی به این روستا بی دلیل است چون روستا هیچ امکاناتی ندارد .
1069
امیر رجایی1400-03-11
درود .متاسفانه روستای فیلبند بسیار در هم ریخته و آشفته و پر از زباله هست و برای منی که بار اول مراجعه کردم بسیار ناامید کننده بود .جاده این روستا از سنگچال به بعد هم بسیار درب و داغون و پر از سنگ و کلوخ بود .مناسب رانندگان ناشی هم نیست اصلاً چون پیچ های بسیار عجیبی داره که یک خودروی سواری به زور میتونه بپیچه .خلاصه با سواری برید یک دست لوازم جلوبندی پیاده میشید اما روستای سنگچال در مسیر فیلبند فوق العاده زیبا و با آب و هوای مناسب تر هست . فیلند خیلی سرد هست کلاً حال نکردم . امکانات خاصی هم برای توریست نداره
81
وبگردی