هوای تهران

هوای تهران ناسالم است

تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1401کد مطلب : 11300زمان مطالعه : 2 دقیقه
میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد 141 قرار دارد و کیفیت هوا در آستانه ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار گرفته است.

ایلنا:بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، هم اکنون میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت بر روی عدد 141 قرار دارد و کیفیت هوا در آستانه ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار گرفته است. این شاخص در 24 ساعت گذشته بر روی عدد 115 قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (17 اردیبهشت 1401) با آغاز تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و با توجه به‌عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. با تقویت تدریجی ناپایداری جوی و رگبار پراکنده در طول روز همراه با افزایش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک ناشی از وزش باد نسبتاً شدید در برخی مناطق مستعد سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (18 اردیبهشت 1401) هم‌زمان با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. در طول روز بر تندی باد افزوده خواهد شد که سبب پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهد شد، بااین حال با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد وجود خواهد داشت. شایان ذکر است با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی یکشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/م

هوای تهران ناسالم است

52
این مطلب مفید بود ؟20
برچسب : هواشناسی
وبگردی