اولین تلفن همراه در ایران

اولین تلفن همراه در ایران متعلق به که بود؟ + عکس

کد مطلب : 11493تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 1 دقیقه
شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین تلفن همراه در ایران متعلق به چه کسی بوده است؟ حتی مشتاق به دیدن شکل ظاهری آن باشید؟ با ما همراه باشید.

اولین تلفن همراه وارد شده به ایران

تلفن همراه جزو آن دسته از کالاهایی است که چند دهه اخیر شیوه و رفتار زندگی بشر را دستخوش تغییراتی شگرف کرده است و وسیله ارتباطی موثری برای استفاده کنندگان محسوب میشود.شاید در بعضی از فیلم های سیاه و سفید قدیمی تلفن های همراه عجیبی را دیده باشید و هر بار این سؤال برایتان پیش آمده که این تلفن ها چه نسبتی با موبایل های امروزی داشتند؟آیا هر دو به یک منظور استفاده می شوند یا نه؟ در ادامه تصویری از اولین تلفن همراه موجود در ایران را مشاهده می کنید که با تلفن های همراه امروزی کاملآ تفاوت دارد.
اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به ناصرالدین شاه بوده است.  شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال 1230 تولید شده است، به تلفن های همراه امروزی شباهتی ندارد.
این تلفن همراه در سفرها همراه ناصرالدین شاه بوده و در زمان نیاز به کابل های کشیده شده بین راه وصل و با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی برقرار می شده است. این تلفن دارای راهنمای فارسی بوده و ساخت کارخانه «البیس» شهر زوریخ می باشد.

اولین تلفن همراه در ایران

اولین تلفن همراه در ایران

اولین تلفن همراه در ایران متعلق به که بود؟ + عکس

4.4195
این مطلب مفید بود ؟17025
برگرفته از ایسنا - / ل
برچسب : تلفن همراه
1 نظر به ثبت رسیده است
شب رو1394-06-09
این ادعا از ابتدا تا انتها نادرست و بی‌پایه است. روشن نیست که منظور این وبسایت از تاریخ ۱۲۳۰ هجری شمسی است یا هجری قمری ولی حتی اگر این تاریخ هجری شمسی هم در نظر گرفته شود تاریخ ادعایی تولید این تلفن ۲۴ سال پیش از ثبت اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل در دوم ژوئن سال ۱۸۷۵ میلادی مصادف با ۱۲ خرداد ۱۲۵۴ شمسی است. تلفن محلی (و نه راه دور) حتی در ایالات متحده نیز تا سال‌های پایانی سلطنت ناصرالدین شاه به مرحله تولید و خدمات تجارتی محدود نرسیده بود. تلفن راه دور نیز تا دههٔ دوم قرن بیستم، یعنی دوران احمدشاه قاجار و رضاشاه پهلوی به مرحلهٔ تولید تجاری نرسید.
235
وبگردی