خودروهای شاسی بلند ارزان

خودروهای شاسی بلند ارزان در جهان + تصاویر

کد مطلب : 11758تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 3 دقیقه
کسانی که تمایل دارند یک اتومبیل شاسی بلند را خریداری کنند، می توانند به سراغ مدل های کوچک شهری خودروهای شاسی بلند بروند که باوجود دارابودن ابعادی کوچک، حس سوارشدن بر خودروهای شاسی بلند را به انسان القا می کنند.

ورود اتومبیل هایی چون تویوتا پرادو و هیوندای سانتافه به ایران موجب شد تا تب خرید خودروهای شاسی بلند به شدت در کشور افزایش یابد و اکثر نمایندگی های خودرویی سعی کردند تا مدل های SUV (شاسی بلند چندمنظوره جمع و جور) برند موردنظرشان را نیز در بازار داخلی عرصه کنند.

البته لازم به ذکر است این مدل از خودروهای شاسی بلند تمامی های ویژگی های مدل های بزرگتر را ندارند و فقط بخشی از خصوصیات شاسی بلند های  متوسط یا بزرگ را به صورت فانتزی همراه دارند.

لیست تهیه شده توسط Edmunds، ارزان ترین شاسی بلندهای موجود در بازار را ارائه می دهد که البته علاوه بر قیمت پایین، کارایی و عملکرد قابل قبول در خارج از جاده نیز مدنظر قرار گرفته است. توجه داشته باشید که تمامی قیمت های درج شده، قیمت پایه و بدون آپشن هر مدل است.

 

جیپ پاتریوت (16 هزار و 991 دلار)

جیپ همیشه به علت قابلیت های بی نظیر آفرود، مورد توجه دیگران قرار می گیرد اما این مدل از جیپ حتی با وجود معرفی گیربکس شش سرعته اتوماتیک، از منظر فنی و عملکرد، فاصله زیادی با سایر شاسی بلندهای هم رده اش دارد که شاید قیمت پایین 17 هزار دلاری آن، بتواند این امر را توجیه کند.

مزایا:صندلی های راحت در جلو، امکانات مطلوب، قابلیت های آفرود بیش از حد انتظار از یک خودرو 17 هزار دلاری در صورت سفارش آپشن های مرتبط.

معایب:شتاب پایین، مصرف سوخت بالا، ایمنی پایین، سواری ناراحت و پر سر و صدا، فضای محدود بارگیری، کیفیت پایین مواد بکار رفته در کابین

خودروهای شاسی بلند

 

جیپ کامپَس (19 هزار و 591 دلار)

جیپ کامپَس هم نظیر مدل ورودی پاتریوت، به علت اینکه برند جیپ را یدک می کشد، انتظارهای خریداران را در قابلیت های آفرود، آن طور که باید و شاید، نمی تواند برطرف کند

مزایا:صندلی های راحت در جلو، امکانات مطلوب، قابلیت های رضایت بخش آفرود در صورت سفارش آپشن های مرتبط.

معایب:شتاب پایین، مصرف سوخت بالا، کابین پر سر و صدا، سواری خشک و ناراحت، فضای کم پا برای سرنشینان عقب، فضای بار نه چندان راضی کننده

شاسی بلندهای ارزان

 

نیسان جوک (19 هزار و 811 دلار)

ظاهر نامتعارف و عجیب این نیسان، انتقادات زیادی را به همراه داشته است اما سواری خوشایند و لذت بخش آن با برچسب قیمت زیر 21 هزار دلار، آن را نه تنها به یکی از پرفروش ترین شاسی بلندهای بازار، بلکه به یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار تبدیل کرده است.

مزایا:عملکرد سرحال و سرزنده، هندلینگ اسپرت، وجود سیستم چهارچرخ محرک به عنوان آپشن.

معایب:گنجایش کم صندوق بار، فضای محدود سر برای سرنشینان عقب، استفاده گسترده از پلاستیک با کیفیت پایین در کابین، سواری خشک.

شاسی بلندهای کوچک

 

میتسوبیشی اوت لَندِر اسپرت (21 هزار و 295 دلار)

 این میتسوبیشی از هر نظر بی عیب و نقص است اما متأسفانه به دلیل قدرت کم موتور و کارایی نه چندان رضایت بخش در خارج از جاده، باز هم آن را از رقبایش عقب انداخته است.

مزایا:سواری نرم و راحت، قیمت و امکانات مناسب، ادوات قابل کنترل توسط صدای سرنشین به صورت استاندارد.

معایب:قدرت کم موتور، هندلینگ نه چندان خوشایند.

ویژگی خودروهای شاسی بلند

 

دوج جِرنی (21 هزار و 991 دلار)

ارائه موتور شش سیلندر خورجینی و ردیف سوم صندلی در لیست آپشن ها، دوج جِرنی را برای خانواده های متوسط، به یکی از بهترین گزینه ها در این لیست مبدل ساخته است. تنها دلیلی که می تواند خریداران را از این دوج، پس بزند، قدرت پایین موتور آن در نسخه چهار سیلندر است که در صورت بارگیری و یا نشستن تمامی سرنشینان درون آن، برای قدرت بیشتر می گرید.

مزایا:گنجایش هفت سرنشین بالغ، صفحه نمایش هوشمند لمسی در جلو داشبورد، استفاده بهینه از فضاهای موجود در کابین.

معایب:شتاب کم در نسخه چهار سیلندر، مصرف سوخت بالا.

بهترین خودروهای شاسی بلند

 

مزدا CX5 (22 هزار و 191 دلار)

مزدا با مدل مزدا3، بازار هاچ بک ها و با مدل مزدا شش بازار سدان ها را تقریباً خودش اختصاص داده است و با مدل CX5 نیز به خوبی توانسته این راه را در بازار شاسی بلندها نیز پیش بگیرد. چرا که مزدا CX5 از هر نظر یک شاسی بلند مطلوب و رضایت بخش است که ظاهر اسپرت و زیبای آن ضمن تجربه لذت بخش رانندگی با آن، مهم ترین عواملی هستند که خریدار را مجذوب خود می کند.

مزایا:سواری لذت بخش، موتور نیرومند و کم مصرف، طراحی اسپرت و زیبا.

معایب:اینترفِیس ناخوشایند برای تجهیزات الکترونیکی.

نیسان جوک

 

خودروهای شاسی بلند ارزان در جهان + تصاویر

3.979
این مطلب مفید بود ؟6217
برگرفته از مشرق نیوز -/ ن.م
1 نظر به ثبت رسیده است
امیر مهدی1395-04-29
ماشین فقط جیپ کامپسا خوبه
23
وبگردی