ساغر عزیزی
بیوگرافی کامل ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح سریال معمای شاه به همراه فیلم شناسی و عکس ساغر عزیزی و دخترش را در نمناک ببینید.

بیوگرافی کامل ساغر عزیزی را در ادامه ببینید.

نام: ساغر

نام خانوادگی:عزیزی 

تاریخ تولد:1356/1/9

محل تولد:شیراز

تحصیلات:کارگردانی سینما 

وضعیت تاهل:متاهل

تعداد فرزندان :یک فرزند دختر به اسم پریا

--------------------------------------------------

ساغر عزیزی و دخترش

ساغر عزیزی و دخترش پریا

ساغر عزیزی 9 فروردین ماه 1356 در شیراز متولد شد. او رشته تحصیلی ساغر کارگردانی سینما بود اما او از سال 1378 با بازی در فیلم سینمایی رنگ شب به کارگردانی به طور حرفه ای پا به عرصه سینما گذاشت.و پس از آن در سریال ها و فیلم های متعددی از قبیل:عطش-اتا نازی-سایه ها-سال های مشروطه-شهر دقیانوس و… ظاهر شد و البته در کنار بازی به فیلم سازی نیز مشغول بود و چندین فییلم مستند نیز ساخت. وی هم اکنون سریال معمای شاه را نوبت پخش دارد .وی در سال های ابتدایی کار؛ در کنار تحصیل به کار هایی همچون نقاشی و دکوراسیون پرداخت .

ساغر عزیزی


فیلم شناسی ساغر عزیزی

سریال های ساغر عزیزی

سریال معمای شاه – نقش فرح دیبا ( محمدرضا وزری – 1394)

سریال تبریز در مه ( محمدرضا ورزی – 1392)

سریال یلدا – نقش آذر (حسن میر باقری – 1390 )

سریال شهر دقیانوس ( مهرداد خوشبخت – 1390)

سریال سال های مشروطه – نقش عزت الدوله (محمدرضا ورزی- 1389)

سریال آدمخوار (جواد مزد آبادی – 1385 )

سریال کشف بزرگ ( میترا منصوری – 1387)

سریال معصومیت از دست رفته – نقش هلن ( داوود میر باقری – 1382 )

فیلم های ساغر عزیزی

فیلم سایه ها (حسین شهابی – 1386)
فیلم آتا نازی ( رحمان رضایی – 1380 )
فیلم عطش ( حسین فرح بخش – 1381 )
فیلم رنگ شب ( محمد علی سجادی – 1380 )
فیلم آزمایشگاه ( حمید امجد – 1390)
فیلم نگین ( احمد معظمی – 1392 )
فیلم سیاه چاله ( محمد خراط زاده – 1391 )
فیلم ستیز با درون ( اصغر نصیری – 1383)

فیلم اخراجی ها ( مسعود ده نمکی )

تئاتر های ساغر عزیزی

تئاتر یک زن یک مرد (آزیتا حاجیان – 1385 )

تئاتر عقل دهم (محسن معینی – 1390)

تئاتر راه مهر راز سپهر ( شکر خدا گودرزی – 1394 )

تئاتر سکوتی با سه نقطه ( محمدرضا عطایی – 1394 )

سلفی ساغر عزیزی

گفتگو با ساغر عزیزی درباره بازی اش در نقش فرح دیبا در سریال معمای شاه: 

سریال تلویزیونی «معمای شاه» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که زیر نظر مرکز امور نمایشی سیما(سیمافیلم) مراحل ساخت را سپری می کند.ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح در سریال «معمای شاه» در خصوص نحوه حضور خود در این مجموعه گفت:من پیش از این در دو سریال «سالهای مشروطه» و «تبریز در مه» با آقای ورزی همکاری داشتم و جنس کار ایشان را به خوبی می شناسم.

 

سلفی ساغر عزیزی در ماشین

یکی از روزهای فیلمبرداری «تبریز در مه» با وجود اینکه آن روز بازی نداشتم برای دیدن دوستان سرصحنه حاضر شدم و چون یک پالتو پوست قهوه ای بر تن داشتم کارگردان به همراه همکارانی که در صحنه حضور داشتند متفق القول اعلام کردند که من با این فیزیک و نوع پوشش شباهت زیادی با فرح دیبا دارم و بعدها محمدرضا ورزی عنوان کرد که در حال نگارش مجموعه ای است و من را برای نقش همسر محمدرضا پهلوی مناسب می داند و پیشنهاد داد که کتاب «دخترم فرح» را مطالعه کنم.

وی افزود:بعد از گذشت چند ماه زمانیکه من برای بازی در سریال «یلدا» در شاهرود به سر می بردم با من تماس گرفته شد که برای تست گریم این نقش به تهران بیایم.تست گریم انجام شد و با توجه به گستردگی کار مطمئن نبودم که انتخاب نهایی برای این کاراکتر باشم اما بعد از مدتی کارگردان اعلام کرد که برای عقد قرار داد به دفتر آقای لدنی بروم و به این ترتیب بازی من در «معمای شاه» در نقش فرح پهلوی آغاز شد.

 

ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح

این بازیگر در ادامه اذعان داشت:در این سریال به آشنایی شاه و فرح، ازدواج آن دو، تولد فرزندان ، تاج گذاری و مراسم های مختلف، نقش فرح در مناسبات سیاسی و اجتماعی دربار اقداماتی که او منشاء اصلی آنها بود همانند جشن های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی و جشن هنر شیراز که البته اعتراضات گسترده ای را نیز در پی داشت، همچنین بناهای فرهنگی که او پایه گذار آنها بود که می توانست وجوه مثبت داشته باشد اما به دلیل استفاده بی حد و حصر از مظاهر مدرنیته در جامعه ای سنتی و با مولفه های مذهبی عمیق واکنش های منفی را نیز در پی داشت، تا فرار شاه و فرح از ایران، فصل آمریکا و قاهره تا زمان مرگ شاه به طور گسترده پرداخته می شود

 

ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح

وی افزود:سکانس افتتاحیه سریال، سکانس مرگ شاه است که در آن صحنه شاه می میرد و فرح پرده ها را می کشد و قصه آغاز می شود اما شروع اصلی حضور کاراکتر فرح در داستان از قسمت بیست و چهارم و فصل فرانسه است.او در خصوص سکانس های به یاد ماندنی حضور خود در این مجموعه گفت:یکی از سکانس هایی که به شدت به آن علاقه مندم و در اجرا نیز بسیار زیبا و خلاقانه طراحی شده سکانس تاجگذاری است که در آن صحنه تصاویر مستند فرح با پرسوناژ فرح تلفیق می شود و علاوه بر جذابیت بصری به دلیل تنوع طراحی صحنه، گریم و لباس او ، که در حدود 6 متر دنباله داشت بیننده را وادار به تعمق درباره زرق وبرق بی اندازه این خاندان می کند. در این سکانس که ضبط آن تا دوازده شب به طول انجامید من به دلیل سنگینی لباس امکان تحرک چندانی نداشتم و از این منظر بسیار سخت بود.

 

عکسهای ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح

عزیزی اظهار داشت:اما دشوارترین سکانسی که بسیار سخت و طاقت فرسا بود صحنه فرار شاه و فرح از ایران است در فیلم مستندی که از این صحنه وجود دارد اگر دقت کنید فرح برخلاف شاه که آشکارا می گرید لبخند بر لب دارد که ریشه در غروری دارد که در شخصیت او است اما در پس این لبخند تألم و خستگی مفرط در چهره دیده می شود و این باید در گریم اجرا می شد در اتود اول گریم جواب نداد شهرام خلج طراح چهره پردازی کار و محمدرضا ورزی از من خواستند یک شب را نخوابم و در عین نخوابیدن سعی کنم تا صبح گریه کنم.

 

عکسهای ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح

من قطعات موسیقی مختلف را امتحان کردم و در نهایت با تصنیف «گلپونه ها» ی زنده یاد بسطامی به معنای واقعی کلمه گریستم سپس سرصحنه حاظر شدم اتود زده شد و باز هم گریم جواب نداد چون باید صورت به طور نامحسوس ورم می داشت. کارگردان از من خواست که یک شب دیگر هم نخوابم و من پذیرفتم و فردای آن روز بعد از چهل و هشت ساعت بیداری در نهایت گریم جواب داد اما من با خستگی مفرط سر صحنه حاضر شدم و به همین دلیل می توانم بگویم این سکانس سخت ترین بخش حضور من در این کار بود.

به گزارش فارس، وی افزود:تنوع میک آپ و لباس در شخصیت فرح متعدد است و از این رو گریم و لباس او بعضا” در حدود 10 ساعت به طول می انجامید برای ضبط یک پلان نهایتا” 2 دقیقه ای و این از دشواریهای کارهای تاریخی است و باید عاشق این حرفه باشی تا بتوانی تحمل کنی.

 

عکسهای ساغر عزیزی

این بازیگر در ادامه گفت:در سریال «معمای شاه» به زوایای ناگفته تاریخ پهلوی در مناسبات سیاسی با انگلیس و آمریکا پرداخته می شود. عمده شخصیت های سیاسی و مذهبی این دوران همچنین شخصیت های فرهنگی، روشنفکران و برخی از خوانندگان مطرح آن دوران که در روابط دربار حضور داشته اند در این اثر بازسازی شده است همچنین روابط فرح پهلوی طبق آنچه در مستندات تاریخی وجود دارد ، نامزد سابق او کریم پاشا بهادری و حضور او در بنیاد فرح و بسیاری از مناسبات دیگر، داستان های متعدد این سریال هستند.

 

عکسهای جدید ساغر عزیزی

وی در پایان گفت:من امیدوارم که این سریال در زمان پخش با اقبال مخاطبان مواجه شود چون معتقدم سرمایه هر هنرمندی مردم هستند و برای من بعد از 14 سال فعالیت حرفه ای مسائلی چون شهرت و پول در اولویت های بعدی قرار دارد و دوست دارم در درجه اول با اثری که ارائه می دهم پیام آور عشق ، صلح ، دوستی و آرامش برای مردم باشم.

ساغر عزیزی در نقش فرح در سریال معمای شاه

توهین به ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح 

 گروهی از کاربران ایرانی در اینستاگرام، «ساغر عزیزی» بازیگر نقش شهبانو فرح در سریال تلویزیونی «معمای شاه» را مورد توهین و انتقاد شدید قرار داده اند و این بازیگر به حرف و حدیث ها واکنش نشان داده است!

ساغر عزیزی در اینستاگرام نوشته:«کدام یک از شما حاضر هستید زیر گریم 10، 12ساعته بنشینید؛ روز تاج گذاری با لباسی که 7متر دُم داشت نزدیک به 13ساعت یک جا بایستید و در تمام این مدت نه غذا نه چایی نه دستشویی توالت بروید؛ یکسال و پنج ماه کارتان تمام شود و هنوز یک سوم دستمزدتان را دریافت نکرده باشید. با هزار جور بی مهری رو به رو شوید و تازه بعدشم به فحش های یک مشت … گوش بدید؟ خدای من و شما شاهد هستید که من وطن پرستم و همیشه از محبت و مهربانی سخن گفتم. حتی زمانی که حال دلم خوش نبود، حتی زمانی که با مشکلات زندگی خصوصاً مالی داشتم دست و پنجه نرم می کردم. هر روز به عشق شما و برای شما پست پر انرژی گذاشتم. این نقش را هم مثل بقیه نقش هایی که توی این 14سال بازی کردم، دوست دارم و به آن افتخار می کنم و باز هم می گویم من این قدر می فهم که سیاست کار من و شما نیست؛ از گیر دادن به هم دست برداریم، شاید خدا به ما هم نظر لطفی کرد..»


عکسهای ساغر عزیزی در نقشهای متفات

 ساغر عزیزی در نقش فرح در سریال معمای شاه

 ساغر عزیزی در سریال معمای شاه

 ساغر عزیزی و فریبرز عرب نیا

 ساغر عزیزی و فریبرز عرب نیا در نمایی از فیلم رنگ شب

 ساغر عزیزی

 ساغر عزیزی در فیلم سینمایی اتا نازی

 ساغر عزیزی و فریبرز عرب نیا

 ساغر عزیزی و فریبرز عرب نیا در فیلم سینمایی عطش

ساغر عزیزی ، بیوگرافی و عکس ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح

489
این مطلب مفید بود ؟7118
منبع : نمناک - / ک
9 نظر به ثبت رسیده است
فرزانه1397-01-17
هيج ربطي به فرح نداشت نه قيافه نه قد و نه هيكل و تيپ و لباس،، البته كسي ديگه هم وجود نداشت براي اين نقش قطعا
47
سارا1396-06-26
یعنی حساب کن شماها چقدر زشتین که این پیشتون قشنگه
56
ارش1395-11-10
خیلی شبیه بودند و خیلی هم خوشگلتر بودند
107
شهره1395-11-08
فوق العاده بوديدخيلي زيبا وباشباهت بسيارزياد
123
....1395-10-14
خیلی شبیه فرح شده چهره قشگی داره
82
صبا1395-09-28
و همچنین نقش پیری فرح دیبا و محمدرضا پیلوی اصلا شبیه قیافه اصلی اونا نبود فقط جوونی شبیه بود
30
صبا1395-09-28
خانم عزیزی آفرین عالی هستین ولی بینیتون و اندامتون با خانم فرح دیبا متناسب نبود شاید آقای ورزی اگهمنو گریمور انتخاب میکرد خیلی عالی به خانم دیبا شبیه میشدین
53
فرشته1395-06-11
فرح قد بلند تر بود
84
فاطمه1395-02-04
ساغرعزیزی هنرمندخوبیه گریمش برای نقش فرح عالیه موفق باشی
198
وبگردی