غرق شدگی

کاهش 50 درصدی میزان غرق شدگی در کشور

تاریخ انتشار : 28 شهریور 1402کد مطلب : 26519زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: برآورد اولیه نشان می‌دهد میزان غرق شدگی امسال در "بازه زمانی 15 خرداد تا 31 شهریور"50 درصد کاهش یافته است.

ایرنا:مهدی حیدری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مجمع سالانه هیات نجات غریق و غواصی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:آمار نهایی میزان غرق شدگی اواخر مهر امسال از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام خواهد شد و همچنین شمار نجات یافتگان نیز اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه کاهش میزان غرق شدگی به استان های شمالی یعنی " گیلان و مازندران " اختصاص دارد، اضافه کرد:عملکرد خوب ناجیان و از طرفی همبستگی و همکاری های بین بخشی موجب شد این میزان کاهش غرق شدگی را شاهد باشیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی، یکی از نیازهای اساسی این فدراسیون را حمایت دستگاه های اجرایی عنوان کرد و گفت:باید اطلاع رسانی بیشتری در حوزه پیشگیری از غرق شدگی انجام گیرد و همچنین آموزش و فرهنگسازی های لازم نقش بسزایی در کاهش غرق شدگی دارد.

به گفته حیدری، از ابتدای سال جاری تاکنون 35 هزار نفر از ناجیان کشور در دوره های آمادگی نجات غریق شرکت کردند که این اقدام در راستای ارتقای دانش و ارائه خدمات بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فدراسیون نجات غریق، کمبودی به لحاظ تعداد ناجیان ندارد، افزود:طبق تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش و پرورش مقرر شد 33 هزار معلم ورزشی در یک بازه زمانی مشخص آموزش های نجات غریق را فرا بگیرند که در نهایت مروج مباحث نجات غریق و پیشگیری از غرق شدگی برای 14 میلیون دانش آموز خواهند بود.

انتهای پیام/م

کاهش 50 درصدی میزان غرق شدگی در کشور

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : غرق شدن
وبگردی