گلهای سمی

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

کد مطلب : 3066تعداد نظرات : 9 نظرزمان مطالعه : 6 دقیقه
گلهای زیبا با آن ظاهر دل فریب خود میتوانند بسیار سمی باشند. آنقدر سمی که حتی باعث مرگ انسان شوند. به عنوان مثال گل نرگس جزو سمی ترین گیاهان جهان است.

گل صد تومانی:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

گل صد تومانی و بوته های آزالیا در رده نهم سمی ترین گیاهان جهان قرار دارند. این دو گیاه با گل های به شکل زنگشان، در حیاط و باغچه بسیار زیبا به نظر می رسند اما برگ هایشان و در نتیجه عسلی که از شیره آنها تهیه میشود سمی است. خوردن هر یک از این دو سبب می شود دهانتان بسوزد و ترشح بزاق دهانتان زیاد شود وپوستتان دچار خارش شود. تهوع و اسهال هم از دیگر نشانه های مسمومیت با این گیاهانه میشه سبز است. سردرد، ضعف عضلانی و ضعف در دید هم می تواند در شما به دنبال مسمومیت با این گیاهان پدیدار شود. ضربان قلبتان ممکن است آهسته شود و  یا قلبتان با شدت بتپد و به کمابروید. قبل از اینکه این اتفاقات برای شما روی دهد بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 


آنتریوم:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

برگ های چرمی و سبز تیره رنگ و ساقه این گل وهم انگیز سمی است. خوردن آنتریوم گرمسیری می تواند سبب احساس سوزش در دهان و سپس تورم و تاول زدن بشود. همچنین صدایتان ممکن است بگیرد و در قورت دادن غذا هم مشکل پیدا کنید. در این موارد نوشیدنی سرد بنوشید و قرص مسکن بخورید.


گل انگشتانه:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

این گیاه زیبا گل هایی کوچک به رنگ های بنفش، صورتییا سفید دارد که در برخی از انواع آن دانه هایی دیده میشود. از این گل برای تولید برخی از انواع داروهای قلبی استفاده می شود. به همین دلیل خوردن هر بخش از این گیاه خود می تواند سبب بروز بیماری های قلبی شود. تهوع، درد در دهان و اسهال از نشانه های این مسمومیت است.


گل ادریسی:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

این بوته گل هم سمی است. خارش پوست، تهوع، ضعف و تعرق برخی از نشانه های مسمومیت ناشی از گل ادریسی است. برخی گزارش ها حاکی از این است که برخی بیماران به کما رفته اند. تشنج و نقص در سیستم خون رسانی بدن هم در بعضی از بیماران دیده شده است.


سیاه تخمه:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

سیاه تخمه گیاهی یک ساله یا چندساله از تیره ی گل میخک است. ساقه های گیاه راست و به ارتفاع 50 تا 100 سانتی متر می رسد که پوشیده از کرک هستند. سیاه تخمه دارای ساپونین سمی از گروه تری ترپن (Triterpene) به نام جیتاژنین (Githagenin) است. این ساپونین در تمام قسمتهای گیاه وجود دارد.
آلودگی شدید جیره غذایی دامها به سیاه تخمه موجب مرگ ناگهانی دامها می شود. نشانه های درمانگاهی در دامهای مسموم در ابتدا بی اشتهایی، تشنگی ، قطع نشخوار و حرکات شکمبه، ریزش بزاق و نفخ است در مراحل بعدی لرزش عضلانی ، دل درد، دندان قروچه، اسهال، از پا افتادگی، فلجی از نوع شل (Faccid paralysis) ، هیپوترمی و مرگ در انتها می باشد.


شقایق ســـرخ:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

 شقایق گیاهی علفی یک ساله و زیبا به بلندی 25 تا 90 سانتی متر است. این گیاه در مزارع، اماکن سایه دار، دشت ها، دامنه های کم ارتفاع و نواحی کم درخت جنگل ها می روید. برگ ها و ساقه های آن کرکدار هستند.  شقایق حاوی آلکالوئید سمی روئیدین (Rhoeadine) است که در تمام قسمت های گیاه یافت می شود. آلکالوئیدهای مورفین (Morphine)، کدئین (Codeine)، نوسکاپین (Noscapine) نیز در خشخاش معمولی وجود دارند. انواع مختلف دیگر از آلکالوئیدها نیز در سایر گونه های پاپاور دیده می شوند.نشانه های مسمومیت با این گیاهاه در دامها شامل بی قراری، افزایش حساسیت، عدم تعادل، توقف حرکات شکمبه، دیس پنه، افتادن و عدم توانایی برای بلند شدن و تشنج است که در مواردی ممکن است به مرگ منجر گردد.


گل آفتاب پرست:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

گل آفتاب پرست حدود 250 گونه دارد که 20 گونه آن سمی بوده و حاوی آلکالوئیدهای پیرولیزیدین است. بیش از 15 گونه از این گیاه در ایران تا کنون شناسایی شده اند.


آزالیا:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است که به دلیل گل های زیبایی که دارد، خیلی مورد توجه علاقه مندان به گل ها و گیاهان آپارتمانی است. تمام بخش های این گیاه سمی است و خوردن آن، باعث تهوع، استفراغ، کندی ضربان قلب و کاهش فشار خون می شود. علائم و همه نشانه ها و جزئیاتش شبیه به گل صدتومانی است.


کالادیوم:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

یکی دیگر از انواع گیاهان آپارتمانی است که در تمام بخش های خود، شیره ای سمی دارد که باعث خارش و سوزش لب و دهان می شود.در بعضی از موارد، مسمومیت با درد شدید معده همراه است. یعنی مواد سمی گیاه به دستگاه گوارش آسیب می رساند. تمام مواد گوارشی به کبد می رسند و البته کبد سالم، مواد سمی را دفع یا خنثی می کند اما سموم گیاهان به بافت های کبد آسیب می رسانند. بعضی از مواد سمی، مستقیماً روی دستگاه گردش خون تاثیر می گذارند. مثلاً بعضی از ترکیبات موجود در پیاز گل ها باعث ترکیدن گلبول های قرمز خون می شوند. مثلاً بسیاری از شبدرها، ماده ای دارند که وقتی در محلی مربوط واقع شوند، کپک ها، آن ها را به دیکومارین تبدیل می کنند. تاثیر دیکومارین بر روی خاصیت لخته شدن خون است و موجب نوعی بیماری می شود که یکی از ویژگی های آن بند نیامدن خون است.


دیفن باخیا:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

گیاهی است که شاید خیلی از شما آن را در خانه داشته باشید. دیفن باخیا حاوی ماده ای سمی است که در دهان و زبان، ایجاد سوزش و درد شدید می کند و مخاط دهان را متورم می کند. البته خود این ماده سمی کشنده نیست، ولی می تواند بافت های دهان را آن قدر متورم کند که راه نفس کشیدن را ببندد و باعث خفگی و در نهایت منجر به مرگ شود. سم موجود در دیفن باخیا می تواند آن قدر زبان را متورم کند و به آن آسیب برساند که فرد آسیب دیده تا مدت ها نتواند درست صحبت کند.


سنبل:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

پیازهای این گل سمی هستند و باعث حالت تهوع، استفراغ، تشنج و احتمالا مرگ می شود. این گیاه دارای سم alkaloid است حتی اگر در حجم زیادی مخلوط شود. پیازهای این گل از بقیه قسمت ها سمی تر هستند و تحت هیچ شرایطی نباید بلعیده شوند.


ویستریا:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

این گیاه باغچه ای زیبا با آن گل های آویزان آبی و سفیدش هم تماما سمی است. البته بعضی ها می گویند که گل های این گیاه سمی نیست اما کسی را نمی شناسم که حاضر شده باشد این موضوع را آزمایش کند. درد شکم، تهوع، دل آشوب و اسهال از نشانه های مسمومیت با ویستریاست.


لی لی:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

این گیاه دوست داشتنی و زیبا هم سمی است. آن گل های زنگوله مانند زیبایش که آویزان شده اند هم سمی هستند. ذره ای کوچک از این لی لی ها ممکن است زیاد آسیبی به شما نرساند اما اگر مقدارزیادی بخورید تهوع، درد در دهان، دردهای شکمی، اسهال و گرفتگی عضلات را تجربه خواهید کرد. ضربان قلبتان هم ممکن است آرام یا نامنظم شود. برای خارج کردن سم از بدن معمولاپزشکان معده را تخلیه میکنند.


خرزهره:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

سانتی متر به سانتی متر این گیاه زهر است. حتی استنشاق تصادفی خرزهره ای که سوزانده می شود هم دردسرساز است. استفاده از  شاخه های آن برای کباب کردن یا خوردن آب از محلی که در آن خرزه هایی با گل های قرمز، صورتی یا سفید رنگ روییده هم خطرناک است. تغییر در ضربان قلب ( آرام شدن یا با سرعت تپیدن) بارزترین نشانه مسمومیت با این گیاه است. دکترها تلاش می کنند ضربان قلب را با کمک داروها کنترل کنند و احتمالا معده راهم شست و شو دهند.


 گل داوودی:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

بین 100 تا 200 نوع گل داوودی در دنیا وجود دارد که اغلب بوته های کوتاه و نزدیک به زمینی دارند. باغبان ها معمولا این گیاه رامی کارند تا خرگوش ها را از باغشان دور کنند. گل های سمی این گیاه که خرگوش ها را از باغ ها می راند، برای انسان ها هم سمی است. البته نه چندان قوی. لمس آن سبب خارش و ورم پوست می شود و با پمادهای ضد حساسیت و ورم از بین می رود.


فیکوس:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

این گیاه 800 نوع دارد و همه آنها هم صمغی شیری رنگ دارند که سمی است. بسیاری از انواع فیکوس در داخل خانه ها پرورش داده می شود و آنهایی هم که در خارج از خانه رویانده می شوند باید محیطی گرم داشته باشند. بدترین تاثیری که فیکوس می تواند بر بدن شما بگذارد، خارش و ورم است و تجویزمعمول دکترها هم برای آن داروهای ضد حساسیت و داروهایی برای از بین بردن ور ماست.


گل نرگس:

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

این گل زیبای زرد و سفید رنگ که رویشش نوید آمدن بهار رامی دهد، اگر به مقدار زیاد خورده شود، جزو سمی ترین گیاهان جهان است. برخی مردم پیاز گل نرگس را با پیازهای خوراکی اشتباه می گیرند. خوردن پیاز نرگس زرد سبب تهوع، دل پیچه و اسهال می شود. با دیدن این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

گل های بسیار زیبا ولی سمی و کشنده + عکس

4.6727
این مطلب مفید بود ؟66463
برگرفته از robabnaz1.persianblog.ir,irannaz.com,sajadbadiei.blogfa.com,
برچسب : گل طبیعی
9 نظر به ثبت رسیده است
نسترن عیوضی1397-09-16
واقعاممنون من دخترم یک بارنزدیک بود گل دیفن باخیارابخورد شماجون یک انسان رانجات دادید
268
آرینا نظری (آزالنیا)1396-04-19
عالی بود.واقعا شگفت انگیز بود.من به دنبال بک لقب عالی بودم.دختری که ظاهر مهربان ولی باطن خطرناکی دارد.پسری که بسیار خوب و زیبا اما سمی و خطرناک است.من از این گل ها برای القاب این اشخاص در کتابم استفاده کردم و مرسی بابت این اطلاعات.
3359
ریحانه1396-03-27
وای عالی ترین مطلبی بود که تا به حال خوندم باورم نمی شد که گل نرگس سمی باشه راستش من یکی از کسایی بودم که شیره ی این گل رو می خوردم ممنون از نویسنده ی این مطلب
2611
مهشیدددددد1396-02-15
یک گیاه برای مرگ تدریجی
2815
سام1396-02-09
اگر اطلاع رسانی نکنیم شاید باع ث مرگ دیگران شود
2311
مهرسا1396-02-02
خیلی خوب بود
218
عرفان رضوانفر1396-03-05
مطالب جالب بود آموزنده و بسیار مفید باتشکر
269
افرین1395-11-18
عالی
249
پریناز1395-02-17
بسیار مطالب آموزنده بود که پاسخی مناسب برای پرسش های من بود
3818
وبگردی