هواشناسی

آخر هفته بارانی و برفی در این استان‌ها

تاریخ انتشار : 10 اسفند 1400کد مطلب : 31467زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

ایسنا:صادق ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی کشور تا روز پنجشنبه(12 اسفند ماه) اظهار کرد:سه‌شنبه در خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در نیمه غربی کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. چهارشنبه (11 اسفند ماه) فقط در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق آسمان صاف خواهد بود.

وی ضمن اشاره به ورود سا مانه بارشی از اواخر هفته ادامه داد:پنج شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در نوار غربی کشور، غرب اصفهان و فارس، شمال نوشهر و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که در ارتفاعات بارش به صورت برف است. بارش در جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و غرب اصفهان شدت خواهد داشت. جمعه( 13 اسفند ماه) گستره فعالیت سامانه کل کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در بر خواهد گرفت. در استان‌های چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب اصفهان رگبارو رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بعداز ظهر جمعه بارش در نوار غربی کشور کاهش می یابد و در اواخر وقت این سامانه از شمال شرق کشور خارج می شود.

ضیاییان اضافه کرد:شنبه( 14 اسفند ماه) با گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال غرب منطقه خراسان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی وزش باد قابل انتظار است.

وی در پایان ضمن اشاره به افزایش دما در استان‌های ساحلی طی روزهای پایانی هفته گفت:همچنین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزایش محسوس دما همراه با وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و جمعه کاهش دما در این مناطق رخ خواهد داد. همچنین در روز جمعه در غالب مناطق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. خلیج فارس طی امروز و دریای خزر در روز جمعه مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت:آسمان تهران فردا (26 بهمن ماه) نیمه ابری در بعضی ساعات غبار محلی بتدریج ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای 7 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (12 اسفند ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی وزش باد و با بارش پراکنده با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت:امروز (25 بهمن‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای 6- درجه سانتیگراد و فردا (11 اسفندماه) شهرکرد با کمینه دمای 2- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرد و امروز بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه و فردا( 11 اسفند ماه) بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

انتهای پیام/م

آخر هفته بارانی و برفی در این استان‌ها

3.33
این مطلب مفید بود ؟21
برچسب : هواشناسی
وبگردی