درمان تب
تب حالتی در بدن است که با ایجاد حرارت بالا همراه است و از وجود باکتری و عفونت ها خبر می دهد و خطراتی بزرگ را ایجاد می کنداما خوشبختانه می توان با کمک روش های خانگی و گیاهی تب را درمان کرد.

راه های معجزه آسای خانگی درمان طبیعی تب

تب حالتی با ایجاد حرارت بالایی در بدن است که از وجود باکتری و عفونت ها خبر می دهد و خطراتی بزرگ را ایجاد می کند ، در فصول مختلف به دلیل تغییرات آب و هوا و برنامه غذایی افراد باکتری ها و ویروس های گروه خواصی وارد بدن می شوند که اکثرا با تب همراه هستند. در زمینه درمان تب روش های سنتی و دارویی بسیاری وجود دارد که ما به درمانی به جز آنها یعنی دنیای طبیعی خوراکی ها می پردازیم.

وجود و افزایش ویروس ها و باکتریها درکنار عفونت های داخلی دمای بالای بدنی و یا همان تب را ایجاد میکند که تاثیرات منفی مستقیمی بر روی قلب و کلیه دارد. در ادامه بهترین روش های درمان تب را می خوانید ، اگر به دنبال راه طبیعی برای درمان تب هستید این بخش از سلامت نمناک را از دست ندهید.

بهترین روش های درمان تب

علت تب

علت و درمان تب در طب سنتی

طبق تحقیقات موسسات ملی بهداشت ،هنگامی که درجه حرارت بدن یک کودک از 37/5 درجه سانتی گراد بالاتر برود، او تب دارد ؛ تب، اساسا علائم وضعیت یک بیماری دیگر است. هنگامی که بدن شما با عفونتی، مانند؛ آنفلونزا مبارزه میکند، میتواند باعث ایجاد تب شود .

دلایل رایج تب

دیگر دلایل ابتلا به تب، عبارتند از :عفونت گوش ، واکنش به ایمن سازی در بدن کودکان، عفونت های دستگاه ادراری، بعضی از بیماری های التهابی ، اختلالات خود ایمنی ، سرطان و لخته شدن خون .

تغییرات ناگهانی آب و هوا و شیوه زندگی غیر بهداشتی نیز، ممکن است باعث ایجاد تب شود.

درمان طبیعی تب با نسخه های خانگی

علت تب

علت تب و روش های خانگی و گیاهی درمان آن

خانواده بزرگ ویتامین سی موثر و مفید در درمان تب

پرتقال- لیمو شیرین و گاهی ترش- گریپ فورت و.. همه به دلیل دارا بودن ویتامین سی و خاصیت آنتی باکتریال ویتامین سی در درمان تب موثر و مفید هستند.

اسفناج گیاهی ضد تب

سبزیجات دنیای خواص و فایده هستند که در این میان برخی از آنها و در راس آنها اسفناج خاصیت ضد تب دارند و به دفع مواد ضائد بدن کمک می کند.

درمان تب با مصرف آب میوه ها و سبزیجات ادرار آور

درمان تب با آب هویج

درمان تب با آب هویج

هندوانه در راس این میوه ها قرار دارد و آب هویج و آب کرفس هم در درمان تب با ایجاد و تولید مقدار زیادی ادرار در بدن تاثیر دارد.

روش های خانگی برای درمان تب بدون دارو

در این مقاله تعدادی از درمان های خانگی برای مقابله با تب را آورده ایم:

1. آب سرد از درمان های خانگی برای مقابله با تب

یک تکه پارچه یا حوله را درون آب سرد قرار دهید ،آب اضافی آن را بچلانید و در قسمت هایی مانند؛ زیر بغل ، پا و دست ، قرار دهید که باعث کاهش درجه حرارت بدن میشود.همچنین میتوانید زمانی که تب کمی بالاتر است ، این پارچه را روی پیشانی و یا گردن خود قرار دهید و یا برای آرام کردن بدن خود، با آب ولرم دوش بگیرید.

 ساده ترین راه درمان تب

استفاده از آب سرد ساده ترین راه درمان تب

نکته:از آب بسیار سرد استفاده نکنید، چرا که ممکن است باعث افزایش دمای داخلی بدن شود.

2. ریحان از گیاهان تب بر

20 عدد برگ ریحان را با یک قاشق چای خوری زنجبیل پودر شده و یک فنجان آب ترکیب کنید. سپس،کمی عسل نیز به آن بیفزایید. و دو الی سه بار در روز از این چای بنوشید.و یا می توانید، یک قاشق چای خوری ریحان را با یک چهارم فلفل ترکیب کنید و به یک فنجان آب در حال جوش بیفزایید.به مدت 5 دقیقه صبر کنید و بعد چای را بنوشید.برای درمان کامل، این چای را دو الی سه بار در روز بنوشید.

3.درمان خانگی تب با سرکه سیب

نصف فنجان سرکه سیب را به وان حمام با آب ولرم بیفزایید. به مدت 5 الی 10 دقیقه ،خود را در آن بخیسانید.اگر تب بالایی دارید، این کار را چندین بار تکرار کنید.روش دیگر این است که ، مقداری سرکه را با آب سرد ترکیب کنید. حوله ای را در آن بخیسانید و روی پیشانی یا شکم قرار دهید. و زمانی که حوله کمی گرم شد ، این کار را دوباره تکرار کنید.و یا می توانید ، دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری ، در یک لیوان آب ترکیب کنید و روزانه، دو الی سه بار از این ترکیب بنوشید.

4.سیر یکی از درمان های خانگی برای مقابله با تب

درمان و کاهش تب

سیر از بهترین روش ها برای درمان و کاهش تب

یک عدد سیر را به یک فنجان آب داغ، اضافه کنید. 10 دقیقه صبر کنید و ترکیب را صاف کنید و سپس، بنوشید.از این مایع ، دو الی سه بار در روز بنوشید.قطعا روز بعد، احساس بهتری خواهید داشت.

نکته:داروهای حاوی سیر، برای درمان تب در زنان باردار و برای درمان تب در کودکان توصیه نمی شود.

5.بهترین روش پایین آوردن تب با زنجبیل

دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را همراه با آب گرم، به وان حمام خود بیفزایید. به مدت 10دقیقه، بدنتان را درون آن خیس کنید و بعد با استفاده از یک پد یا حوله خشک نمایید. و بلافاصله به رختخواب بروید و با یک پتو،کاملا خودتان را بپوشانید، تا عرق کنید. به این ترتیب، تب شما فورا پایین می آید.

نکته:قبل از حمام زنجبیل، آنرا روی دست خود تست کنید.

گزینه دیگر استفاده از زنجبیل این است که ، نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل تازه را با یک فنجان آب در حال جوش ترکیب کنید و بعد از چند دقیقه، مقداری عسل نیز به آن بیفزایید.با مصرف 3 الی 4 بار از این چای، به صورت روزانه، لذت ببرید.

6.نعناع از بهترین روش های گیاهی کاهش تب

 پایین آوردن تب در خانه

روش های پایین آوردن تب در خانه

یک قاشق غذاخوری برگ نعنا خشک شده را به یک فنجان آب داغ بیفزایید.اجازه دهید ، به مدت 10 دقیقه بماند و بعد کمی عسل به آن اضافه کنید.از این چای، 3 الی 4 بار در روز، مصرف کنید.مقداری برگ نعناع را در دو فنجان آب و نصف قاشقق چای خوری فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل بیفزاییدو روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید و این از این ترکیب، سه بار در روز بنوشید.

7.کاهش و درمان تب با سفیده تخم مرغ

دو الی سه عدد تخم مرغ را بشکنید . زرده آنرا جدا کنید و چند دقیقه، سفیده های آنرا هم بزنید.یک پارچه یا حوله را در آن خیس کنید و روی کف پاها قرار دهید.زمانی که پارچه خشک شد، دوباره آنرا با مواد جدید، جایگزین کنید.این کار را تا زمانی که تب کاهش یابد، تکرار کنید.

8.زردچوبه از روش های عالی برای درمان تب

کاهش تب

کاهش  تب با مصرف زردچوبه

نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک جهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه و یک فنجان شیر داغ ترکیب کنید.برای رهایی از تب، دو الی سه بار از این ترکیب استفاده کنید.

9.درمان تب با گیاه چوب صندل

نصف قاشق چای خوری از پودر چوب صندل را با کمی آب مخلوط کنید و یک ماسک نسبتا غلیظ بدست آوریدو آنرا روی پیشانی خود اعمال کنید.این روش را چندین باردر روز تکرار کنید.

نکته:مطمِئن شوید که از چوب صندل با کیفیت استفاده کنید تا نتیجه مورد نظر را بدست آورید.

نکات اضافی و مهم برای درمان و کنترل تب

درمان سریع تب

توصیه های مهم برای درمان سریع تب

  • برای جلوگیری از کم آبی بدن، آب و آب پرتغال زیادی بنوشید.
  • از آب خیلی سرد یا یخ استفاده نکنید.
  • یک یا دو روز به طور کامل استراحت کنید.
  • مقداری زیادی از سبزیجات با برگ های سبز استفاده کنید.
  • از خوردن غذاهای فریز شده، اجتناب کنید.

 

درمان فوری تب در کودکان و بزرگسالان با نسخه های گیاهی و خانگی

4.31485
این مطلب مفید بود ؟1268217
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن / ف
برچسب : درمان تب
وبگردی