ترمیم موهای آسیب دیده
خانم هایی که موهایشان با رنگ و دکلره سوخته شده و آسیب دیده می توانند با درست کردن ماسک موی طبیعی و خانگی موهای خود را تقویت و ترمیم کنند.

روش خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده

موهای آسیب دیده یکی از بزرگترین مشکلات خانم هایی است که موهای شان را رنگ می کنند. در این بخش از نمناک روش های خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده را بیاموزید و دستور العمل های خانگی مان را امتحان کنید. بله, می دانید که ما همچنین دوست داریم مسیرهای خانگی را کشف کنیم که گاهی می توانند موثر باشند و چندین تومن صرفه جویی برایتان می کنند.

در این مورد برای موهای دکلره شده و آسیب دیده اجازه دهید صادق باشیم, محصولی که در بالا آزمایش کردیم بسیار موثرتر است. با این حال, راه حل های خانگی می توانند واقعاً جذاب باشند و به موهای خشک و یا به ترمیم موهای کمی آسیب دیده کمک کنند.

ترمیم موهای آسیب دیده

برای درمان موهای آسیب دیده چه باید کرد؟

چندین ماسک مو دست ساز برای موهای دکلره شده:

بسته به دستورالعمل درمانی که انتخاب می کنید, این ممکن است موثرترین راه برای ترمیم موهایتان باشد، زیرا ممکن است بیشتر مواد اولیه اش را در آشپزخانه خود داشته باشید به عبارت دیگر, شما می توانید به موهای قوی تر و سالم تر خود برسید ؛ در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک چندین دستور خانگی دارید.

دفعات استفاده:2 بار در روز.

نرم کننده اجباری هر بار.

1.ماسک مو ماء الشعیر و نارگیل:

مواد لازم:

دستور:

در کاسه مخلوط ماءالشعیر را بریزید و بگذارید گازش برود. سپس روغن را اضافه کنید (به خوبی مخلوط نمی شود چون امولسیفایر وجود ندارد) بگذارید 20 دقیقه بماند و موهایتان را شامپو کنید، نرم کننده بزنید و با آب خنک بشورید.

گفته می شود که ماءالشعیر مهم ترین چیز برای استفاده از مو نیست, اما پروتئین های موجود در مالت و رازک دارای پوشش عالی و خواص تغذیه ای مو هستند که برای موهای آسیب دیده مناسب است. هم چنین ماءالشعیر قند مالتوزی و ساکاروزی دارد که می تواند به سفت کردن و استحکام موها کمک کند.

به یاد داشته باشید که به دادن رطوبت و زندگی به موهای آسیب دیده کمک می کند. روغن نارگیل قطعاً روغن عالی برای مو است; به همین دلیل است که ما در درمان هفته ای خود از آن استفاده می کنیم,به تقویت مو و تجدید حیات آن کمک می کند.

ماسک مو ماء الشعیر

ترمیم موهای آسیب دیده با ماسک مو ماء الشعیر و نارگیل

برای ترمیم موهای آسیب دیده چه کنیم؟

2.ماسک روغن نارگیل و زیتون:

مواد لازم:

  • یک فنجان روغن نارگیل
  • 1 قاشق چای خوری روغن زیتون
  • یک عدد کاسه

دستور:

در کاسه روغن نارگیل را با روغن زیتون خالص مخلوط کنید. آن ها را با هم مخلوط کنید. مشتی از آن را با استفاده از دست های تمیز خود بردارید و به موهای خود بمالید و ماساژ دهید. زمانی که همه موهای شما با این مخلوط پوشیده شده, کلاه روی سرتان بگذارید.

30 تا 40 دقیقه صبر کنید. (بله می توانید آن را طولانی تر هم بگذارید; مانند تمام شب) شامپو و نرم کننده بزنید و آبکشی کنید. همه این روغن ها خیلی قدرتمند هستند. روغن زیتون به تقویت موی شما کمک می کند و از شکستگی جلوگیری می کند.

ماسک روغن نارگیل و زیتون

تقویت موهای آسیب دیده با روغن های زیتون و نارگیل

بهترین روش های ترمیم موهای آسیب دیده

3.درمان عسل و نارگیل:

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان عسل
  • یک چهارم فنجان روغن نارگیل
  • یک عدد کاسه

دستور:

تمام مواد اولیه را در کاسه بریزید. مخلوط را روی موهای خود بمالید. همه چیز مرتب و چسبناک می شود. مو را کاملا ماساژ دهید و کلاه حمام خود را بگذارید. این مخلوط باید حداقل 60 دقیقه روی مو بماند.

موها را با شامپو ( بدون sls یا نرم کننده تمیز کننده) بشویید و آبکشی کنید. همانطور که قبلا گفته شد،روغن نارگیل یک عنصر قوی از مرطوب کننده طبیعی است. از طرف دیگر، عسل خواص بسیار مرطوب کنندگی دارد؛ یک رطوبت دهنده طبیعی است و حتی خاصیت ضد باکتری دارد.

ماسک عسل و نارگیل

ماسک موی عسل و نارگیل برای ترمیم موهای آسیب دیده

ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده با ماسک مو

4.ماسک موی تخم مرغ و آووکادو:

مواد لازم:

دستور :

هسته آووکادو را دربیاورید. با استفاده از هر دستگاهی که دارید گوشتش را در کاسه بریزید له کنید. وقتی خوب له شدند, یک زرده تخم مرغ بریزید و مخلوط کنید. مخلوط را به موهای خیس خود بمالید. فراموش نکنید که پوست سرتان را ماساژ دهید.

حداقل 20 دقیقه اجازه دهید تا مخلوط روی سرتان بماند. با آب بشویید. (از آب گرم استفاده نکنید) من ترجیح می دهم موهایم را بشورم اما بعضی ها ترجیح می دهند فقط آن را آبکشی کنند.

ماسک موی آووکادو و تخم مرغ

تقویت موهای خشک و آسیب دیده با ماسک آووکادو و تخم مرغ

ماسک موهای طبیعی برای ترمیم موهای آسیب دیده

5.ماسک روغن زیتون یا روغن آرگان:

مواد لازم:

  • نصف فنجان روغن آرگان یا روغن زیتون
  • پیچش پلاستیک
  • حوله

دستور:

نصف فنجان از یکی از روغنها را مستقیماً به موهای خود بمالید. پوست سر و موهای خود را ماساژ دهید. موهای خود را با پلاستیک بپوشانید و 60 دقیقه صبر کنید. شامپو بزنید و روغن را بشویید.

نارگیل همیشه عنصر مورد علاقه من است, اما برخی از ما پرسیده اند که آیا می توانند بدون روغن نارگیل از روغن های دیگر استفاده کنند. پاسخ مثبت است. روغن زیتون و روغن آرگان را در زمانی که روغن نارگیل نداشتید استفاده کنید.

روغن آرگان

روغن آرگان تقویت کننده موهای آسیب دیده

برای ترمیم موهای آسیب دیده از چه ماسک موهایی استفاده کنیم؟

6.ماسک مو تخم مرغ و روغن زیتون:

مواد لازم:

  • 1 عدد تخم مرغ هم زده
  • روغن زیتون (یا می توانید آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید)
  • یک عدد کاسه

دستور:

دو ماده را باهم ترکیب کنید. حالا این مخلوط را روی موهای خود بمالید و آن را با کلاه خود بپوشانید. بعد از 30 دقیقه, شامپو بزنید و بشویید.

اگر متوجه شدید, تخم مرغ یک جز اصلی در اغلب دستور العمل های مختلف است. دلیلش این است که تخم مرغ به ویژه زرده اش غنی از چربی و پروتئین است و این دقیقاً همان چیزی است که موی شما به آن نیاز دارد و با آن می تواند مرطوب باشد و آن ها را قوی تر کند.

ماسک مو تخم مرغ و روغن زیتون

مخلوط تخم مرغ و روغن زیتون برای درمان موی آسیب دیده

درمان و ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره

7.ماسک روغن نارگیل و موز:

مواد لازم:

  • 1 عدد موز متوسط
  • 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • یک عدد کاسه

دستور:

در کاسه موز و روغن نارگیل را اضافه کنید. آن را روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید 30 دقیقه بماند، شامپو بزنید و موهای خود را بشویید. موز به خاطر غنی بودنش از پتاسیم شناخته شده است. گفته می شود که پتاسیم به تقویت مو و رفع آسیب دیدگی آن کمک می کند.

از طرف دیگر روغن نارگیل ماده ای است که موهای شما را همانطور که در دستور العمل های قبلی گفته شد, شارژ می کند. پس این ترکیب خوبی برای ترمیم موها و مرطوب کردن آنها است.)

روغن نارگیل و موز

موز و روغن نارگیل بهترین ماسک خانگی برای تقویت موها

تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده و خشک

8.ماسک موی آووکادو شیری:

مواد لازم:

  • 1 عدد آووکادو رسیده
  • 1 قاشق غذا خوری شیر (از شیر کم چرب استفاده نکنید, در اینجا چربی لازم است.)
  • یک کاسه کوچک

دستور:

آووکادو خود را کاملا له کنید و سپس شیر را اضافه کنید و خوب مخلوطشان کنید. آن را به موهای خود بمالید و از ریشه به نوک ماساژ دهید. اجازه دهید 30 دقیقه بماند.آن را با شامپو و نرم کننده بشویید.

شیر سرشار از مواد مغذی ضروری و ویتامین هایی مانند ویتامین های محلول در چربی E،D،A،K و سایر ویتامین های محلول, b, 12 b و برخی پروتئین ها هستند که می توانند به موهایتان کمک کنند. آووکادو آن اسیدهای چربی را دارد که می تواند به تغذیه موی آسیب دیده کمک کند.

ماسک موی آووکادو شیری

ترمیم موهای آسیب دیده و خشک با ماسک آووکادو شیری

موهای آسیب دیده با رنگ را چگونه درمان کنیم؟

9.ماسک مو نارگیل آلوئه ورا:

مواد لازم:

  • دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 فنجان روغن نارگیل
  • یک عدد کاسه کوچک

دستور :

در کاسه کوچک خود تمام موادها را با هم مخلوط کنید. و به خوبی هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. آن را مثل همیشه روی سرتان ماساژ دهید. فراموش نکنید که واقعاً آن را به نوک و پوست سر خود بزنید.

حداقل 60 دقیقه بماند و آن را با شامپو و نرم کننده مو بشورید. این دستورالعمل واقعاً یکی از ماسک ها مورد علاقه من است. روغن نارگیل، همان طور که می دانید، برای ترمیم مو و رطوبت رسانی مفید است، آلوئه ورا نیز یک عامل نرم کننده بزرگی است، زیرا مواد فعال اصلی و ژل آلوئه ورا مانند کراتین در مو نقش مشابهی دارند.

ماسک مو نارگیل آلوئه ورا

ماسک مو نارگیل و آلوئه ورا برای نرم کردن موهای خشک

ترمیم موهای آسیب دیده و سخته شده با دکلره

10.ماسک مو عسل، موز و ماست:

مواد لازم:

  • 1 عدد موز
  • یک چهارم فنجان عسل
  • نصف فنجان ماست ساده (با چربی کامل و در صورت امکان)
  • یک عدد کاسه کوچک

دستور:

موز را در کاسه کوچک خود له کنید، دو ماده دیگر را نیز به آن اضافه کنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و سپس ماساژ دهید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. موها را شامپو بزنید و آبکشی کنید. این مخلوط می تواند کثیف کاری داشته باشد و شما ممکن است برای این کار به یک شانه مسواکی خوب نیاز داشته باشید.

چرا از ماست استفاده می شود؟

به این دلیل که ماست مرطوب کننده، تقویت کننده، منبسط کننده و عامل تمیز کننده ملایمی است. دلیل اینکه ما به چربی کامل نیاز داریم، این است که به مقدار زیادی از اسیدهای چرب برای ترمیم موهای آسیب دیده و یا خشک خود نیاز داریم.

ماسک مو عسل، موز و ماست

تقوت کردن موهای شکننده با ترکیب عسل، ماست و موز

توصیه متخصصان مو برای ترمیم و تقویت موهای رنگ شده و سوخته با دکلره :

اگر موهای شما بیش از حد آسیب دیده باشند، و یا نمی خواهید درمان را خودتان انجام دهید، می توانید به متخصصان مو اجازه دهید که وضعیت شما را کنترل کنند، زیرا آن ها تجربه و ابزار و محصولات درستی را برای هدف قرار دادن آنچه که نیاز دارید را دارند.

درمان های سالنی برای ترمیم موهای آسیب دیده

در این بخش از نمناک درمان های سالنی هستند که می توانید استفاده کنید.

درمان های پروتئیته یا کراتینه:

موهای خشک و دکلره شده معمولاً به درمان های منظم پروتئینی نیاز دارند تا به ریزش مو از دست رفته کمک کند. درمان پروتیینی به تقویت مو و جلوگیری از شکستن آسان آن کمک می کند. نحوه انجام این درمان می تواند بسته به محصولات و یا برندهایی که آن ها با آن کار می کنند، متفاوت باشد.

معمولاً بعد از کوتاه کردن مو، محصول درمان پروتیینی به مو زده می شود و ماساژ داده می شود. سپس با چیزیدور موها و سرتان پیچیده می شود که به آرامی محصول روی پوست سر را گرم کرده و سپس آن را آبکشی می کنید.

کراتینه کردن موها

کراتینه کردن برای ترمیم موهای آسیب دیده

اگر موهایتان بیش از حد آسیب دیده باشد.، معمولاً به شما اجازه می دهند که موهایتان را به طور طبیعی خشک کنید. یکی از درمان پروتیین ها بر پایه کراتینه است که بسیار محبوب شده است و جای تعجب نیست، زیرا یکی از موثرترین درمان های موجود در بازار است که می تواند موها را احیا کند.

آنها جایگزین اجزای رفته موهای شما در طول فرآیند دکلره می شود و تقویتشان می کند وبه طور همزمان آن را تغذیه می کند. اما من گفتم که این یکی از موثرترین درمان ها در بازار هدف اولاپکس است، و اولاپکس به دلیل رایج شدن کراتین مجبوبیت خود را از دست داده است. اگر واقعاً می خواهید موهای دکلره شده خود را ترمیم کنید، باید نگاهی به درمان های اولاپکس بیندازید.

درمان اولاپکس:

شما قبلاً این روش را دیدید و ما در مورد آن بحث کردیم:درمان معجزه اسای مو. (نحوه کار کردن، چگونگی استفاده از آن، قیمت)

تقویت موهای رنگ شده

روش های تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده با دکلره

درمان های روغن داغ:

گزینه دیگری که وجود دارد برای مواردی است که آسیب دیدگی موهایتان خیلی مهم نباشد که بسیار شبیه استفاده از نرم کننده عمیق است. این درمان نوعی به موهایتان کمک می کند که به رطوبت مورد نیازش را بگیرد و سالم و درخشان بماند.

این روش اغلب مشابه زمانی است که شما یک نرم کننده عمیق می زنید:محصول را می زنید، آن را می پوشانید، اجازه دهید بماند و حداقل گرما را اعمال می کنید و سپس با آب می شورید. درمان روغن داغ، به احتمال زیاد در بین درمان های مذکور عالی نیست.

امیدواریم این مقاله در مورد نحوه ترمیم مو واقعاً به شما کمک کند و محلولی را انتخاب کنید که برای مورد شما کارساز باشد.

 

بهترین ماسک موی گیاهی برای ترمیم موهای آسیب دیده + روش

4.273
این مطلب مفید بود ؟6211
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی