تلویزیون

تماشای تلویزیون | کاهش عمر

کد مطلب : 5651زمان مطالعه : 2 دقیقه
تماشای بیش از حد تلویزیون در هر سنی که باشد مناسب نیست. علاوه بر از دست دادن وقت، عمر نیز کوتاه تر می شود. در ادامه به عواملی که باعث پیری زودهنگام میشوند میپردازیم.

در این مطلب به مواردی اشاره شده است که افراد برای سپری کردن روند طبیعی پیری به و یژه چین وچروک پوست باید از آن بپرهیزند.

افراط در مصرف نمک:
فشارخون مانند بسیاری از بیماری ها، با بالارفتن سن افزایش پیدا می کند. در واقع روند طبیعی پیری علاوه بر ظاهر، اعضای داخلی بدن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. فشارخون بالا به بروز مشکلات جدی مانند حمله قلبی، سکته وکاهش عملکرد شناختی فرد منجر می شود پس مصرف نمک را محدود کنید.

 

نمک

مضرات نمک


 تماشای بیش از حد برنامه تلویزیونی:
تماشای بیش از حد تلویزیون در هر سنی که باشد مناسب نیست. علاوه بر از دست دادن وقت، عمر نیز کوتاه تر می شود. نتیجه یک بررسی نشان می دهد هریک ساعت تماشای برنامه تلویزیونی پس از 25سالگی یعنی کوتاه شدن عمر به میزان حدود 22دقیقه، علاوه بر آن تماشای بیش از حد تلویزیون باعث بی تحرکی و انزوای اجتماعی فرد می شود.

 

تلویزیون

عواقب تماشای بیش ازحد تلویزیون


منفی گرایی:
سعی کنید از افراد منفی گرا فاصله بگیرید، نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد، افراد مثبت اندیش کمتر دچار افت ذهنی می شوند. نتایج بررسی دیگری نیز نشان می دهد، افراد مسن که شاداب ترند، نسبت به همسالان خود 35درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار می گیرند. این افراد کمتر دچار بیماری قلبی عروقی می شوند.

استرس:
اداره امور منزل، محیط کار و مشکلات مالی همه استرس زاست. استرس امری اجتناب ناپذیر است و مشکلاتی مانند بی خوابی، افسردگی و بیماری قلبی به وجود می آورد. نتایج برخی تحقیقات حاکی از آن است که استرس می تواند فرد را 10سال پیرتر نشان دهد. افرادی که به طور طبیعی پیر می شوند، یاد گرفته اند که استرس خود را کنترل کنند.

 

استرس

عوامل ابتلا به استرس 


قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید:
هرچند نمی توان از بروز چین و چروک های مربوط به افزایش سن به طور کامل پیشگیری کرد اما برخی عوامل که سبب تسریع این روند می شود، قابل پیشگیری است. به عنوان مثال قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، باعث آسیب دیدگی شدید پوست می شود. مصرف کرم ضد آفتاب، از پوست در برابر چین و چروک، لکه های قهوه ای و از دست دادن انعطاف پذیری محافظت می کند. همان گونه که می دانیم هیچ درمانی به اندازه پیش گیری اهمیت ندارد. پس با استفاده از کرم ضدآفتاب از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنید.

تماشای تلویزیون ، کاهش عمر

4.520
این مطلب مفید بود ؟182
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سلامت نیوز /ک
وبگردی