دایورت کردن گوشی
اگر بنابر هر دلیلی تصمیم به دایورت کردن گوشی دارید، تنها با چند مرحله ساده می توانید اقدام به دایورت و انتقال کردن شماره تلفن خود به شماره تلفن مدنظر کنید.

ترفند دایورت کردن شماره تلفن به شماره دیگر

در برخی موارد ممکن است بنابر مشکلات و مسائلی که داریم، بقدری سرمان شلوغ شود که قادر به پاسخگویی به تماس ها نباشیم و از طرفی نیز شما نمی توانید مشتریان کسب و کارتان را از دست بدهید. از این رو قابلیتی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند، امکان دایورت کردن شماره تلفن می باشد که شما در طی چند مرحله بسیار ساده، تمامی تماس های دریافتی سیم کارت خود را به سیم کارت دیگر می توانید منتقل کنید. توجه داشته باشید که در این صورت می توانید از سیم کارت دوم برای تماس های خود استفاده کنید. از این رو در ادامه این گزارش از نمناک قصد داریم شما را با نحوه دایورت کردن شماره تلفن آشنا سازیم. همراه ما باشید.

آموزش دایورت موبایل

روش اول؛ دایورت از طریق کد USSD

اولین روشی که ما تصمیم داریم در این گزارش به شما آموزش دهیم، رایج ترین روش برای دایورت کردن شماره تلفن می باشد که از طریق آن می توانید سیم کارت خود را به هر شماره تلفنی دایورت کنید. از این رو باید بر اساس مراحل ذیل به‌صورت مرحله به مرحله پیش بروید؛

توجه مهم : در هر یک از موارد ذیل، زمانیکه می خواهید شماره مدنظر را وارد کنید، توجه داشته باشید که باید به‌صورت کامل وارد کنید. برای مثال باید به شکل ...0912 وارد کنید.

دایورت کردن دائم شماره تلفن

  1. ابتدا از منو گوشی وارد بخش شماره گیری گوشی شوید.
  2. سپس کد دستوری ستاره 21 ستاره شماره مورد نظر مربع ، را وارد کنید.
  3. اینک باید دکمه سبز رنگ تماس را بفشارید.
  4. یک الی 2 ثانیه صبر کنید.
  5. هم اکنون شماره تلفن شما به شماره دلخواهتان دایورت شده است.

دایورت شماره تلفن

دایورت کردن شماره تلفن در حین مکالمه

اما اگر در حین مکالمه تماس های دریافتی زیادی را از دست می دهید و نمی خواهید که من باب مزاحمت و حواس پرتی شما شوند، می توانید این مشکل را بسیار ساده برطرف کنید تا تماس های دریافتی حین مکالمه به شماره دلخواه شما منتقل شود. از این رو توجه داشته باشید که باید وارد بخش شماره گیری تلفن همراه شوید و سپس کد دستوری ستاره 61 ستاره شماره تلفن مدنظر مربع را وارد کنید. سپس گزینه سبز رنگ تماس را انتخاب نمایید.

دایورت کردن تلفن در حین در دسترس نبودن

اما اگر اکثر اوقات در موقعیتی قرار می گیرید که آنتن مناسبی وجود ندارد و یا حتی گوشی خود را در اکثر مواقع خاموش می کنید، می توانید خیلی ساده، صرفا در چنین مواقعی شماره تلفن خود را دایورت کنید. از این رو ابتدا وارد بخش شماره گیری گوشی شود و سپس کد دستوری ستاره 67 ستاره شماره مورد نظر مربع را وارد کرده و سپس کلید سبز رنگ تماس را انتخاب کنید تا تغییرات لازم بر روی سیم کارت شما اعمال شود.

دایورت دستی شماره تلفن در اندروید

اما اگر گوشی شما اندروید می باشد و می خواهید به‌صورت دستی اقدام به دایورت کردن شماره تلفن خود به شماره مدنظر کنید، خوشبختانه چنین قابلیتی امکان‌پذیر می باشد که در ادامه به‌صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد و باید طبق مراحل گفته شده پیش بروید؛

1. ابتدا وارد بخش شماره گیری گوشی شوید و سپس از قسمت بالا گزینه سمت راست، گزینه 3 نقطه عمودی را انتخاب کنید. اینک گزینه Settings را انتخاب نمایید.

دایورت کردن خط در اندروید

2. گزینه Supplementary services را انتخاب کنید.

تنظیمات تماس اندروید

3. در این مرحله به تفکیک سیم می کارت، می توانید اقدام به دایورت کردن آن کنید. همان گونه که در تصویر ذیل مشاهده می کنید، 2 سیم کارت به‌صورت تفکیک شده قرار گرفته اند و شما می توانید با انتخاب گزینه Call Forwarding در هر بخش، اقدام به دایورت کردن شماره تلفن نمایید. از آنجاییکه ما در این گزارش تصمیم به دایورت سیم یک داریم، در بخش بالا گزینه Call Forwarding را انتخاب کردیم.

انتقال تماس اندروید

4. اینک به 4 گزینه خواهیم رسید که در این بخش می توانید فرایند دایورت را اعمال کنید. اما کاربرد دقیق این 4 گزینه کجاست؟ در ادامه به این 4 گزینه خواهیم پرداخت؛

دایورت گوشی اندروید

1. Always forward : با انتخاب این گزینه و وارد کردن شماره مورد نظر، برای همیشه شماره تلفن شما به شماره مدنظر، دایورت خواهد شد.

2. Frowrad when busy : با انتخاب این گزینه زمانیکه در حال مکالمه هستید، دیگر تماس های در انتظار نخواهید داشت، چرا که تماس های پشت خطی شما به شماره تلفن مدنظرتان دایورت خواهند شد.

3. Forward when unanswered : زمانیکه شما قادر به پاسخگویی نیستید، با انتخاب این گزینه و وارد کردن شماره مدنظر، به شماره دیگر دایورت خواهد شد.

4. Forward when unreachable : در نهایت با استفاده از این گزینه، اگر در دسترس نباشید، به شماره مدنظرتان دایورت خواهد شد. 

لغو دایورت کردن شماره تلفن

اما اگر مشکل شما حل شده است و یا بنابر هر دلیلی می خواهید گوشی را از دایورت کردن خارج کنید، می توانید خیلی ساده این فرایند را انجام دهید. از این رو ابتدا وارد بخش شماره گیری گوشی شوید و سپس با وارد کردن کد دستوری مربع 21 مربع، اقدام به خارج کردن گوشی از حالت دایورت کنید. هم اکنون دیگر گوشی شما به هیچ شماره ای که از قبل انتخاب کرده اید، دایورت نخواهد بود.

دایورت ، آموزش ترفند دایورت کردن خط

3.9356
این مطلب مفید بود ؟27680
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : تلفن همراه
وبگردی