سبک دکوراسیون التقاطی
دکوراسیون التقاطی یک سبک آزاد، تخیلی و بر پایه خلق چیزهای جدید است که برای افراد مدرن عالی است، کسانی که دوست دارند فراتر از چیزهای معمولی بروند و از آن ترسی ندارند.

آشنایی با سبک دکوراسیون التقاطی در طراحی داخلی

دکوراسیون التقاطی یک سبک ترکیبی است که قواعد همیشگی را برهم زده و و مرز میان سبک های مختلف را از بین می برد . در ادامه این بخش از دنیای مد نمناک با این سبک بیشتر آشنا شوید.

سبک طراحی داخلی التقاطی چیست؟

سبک اکلکتیک

سبک اکلکتیک یا التقاطی در طراحی داخلی

سبک التقاطی معمولی و اصلی در خانه، آپارتمان، اداره یا هتل ، مخلوطی از سبک ها و ترکیبی از دستورالعمل ها است .این سبک ، سبکی آزاد، تخیلی و بر پایه خلق چیزهای جدید است.سبک التقاطی برای افراد مدرن عالی است، کسانی که دوست دارند چیزی خلق کنند و از اینکه جسارت خود را نشان دهند و فراتر از چیزهای معمولی بروند، ترسی ندارند.
سبک التقاطی به یاد ماندنی که در طراحی خانه، آپارتمان، دفتر و سالن از آن استفاده می شود، جزیره ای از راحتی و آرامش و حسی بی همتا در میان کلان شهرها خلق می کند.هر شهر بزرگی در جهان تسلیم افسون این سبک می شود.

سبک طراحی داخلی التقاطی این گونه است:

سبک های دکوراسیون

سبک التقاطی یکی از مهم ترین سبک های دکوراسیون

  • تلفیقی از دو تا سه (گاهی چهار) سبک. مبانی مکتب التقاطی ، سبک های سنتی یا کلاسیک یا اثر تقلیدی از آنها.
  • تنظیمات موجود در سبک التقاطی به ما اجازه می دهد تا از مواد طراحی گوناگونی استفاده کنیم مانند :چوب، سنگ، فلز ، شیشه و پارچه.
  • می توان از لوازم و مبلمان پلاستیکی نیز اگر با زمینه و ترتیب کار هارمونی داشته باشند، استفاده کرد.
  • بر خلاف سبک های مدرن، سبک التقاطی از رنگ های روشن، خیلی زیاد استفاده نمی کند.
  • معمولا رنگ زمینه روشن است و مبلمان و وسایل تزئینی از رنگ های طبیعی هستند.
  • عناصر این سبک مانند مبلمان، لوازم دکوری، رنگ ها، بافتها و مواد باید با طبیعت سازگار و هماهنگ باشند.

سبک دکوراسیون التقاطی

با سبک دکوراسیون التقاطی آشنا شوید

  • اساس سبک التقاطی هارمونی است.
  • این سبکِ تجربه و مبارزه نیست.
  • این سبک ، خلق چیزهای جدید بر اساس ترکیب سبک های شناخته شده است.
  • این سبک، اصیل ، خلاق و همراه با عناصر کلاسیک است.
  • یک آپارتمان در سبک التقاطی خیلی راحت، زیبا و غیر معمولی به نظر می رسد.
  • قانون اصلی در طراحی این سبک، انتخاب یک یا دو سبک به عنوان پایه و ترکیب شاخصه های آنها با یکدیگر است.
  • اگر سعی کنید 5 یا 6 سبک و یا بیشتر را ترکیب کنید دیگر این یک سبکِ التقاطی نیست بلکه تبدیل به سبکی پرزرق و برق ولی بی محتوا می شود.

خصوصیات سبک دکوراسیون التقاطی

دکوراسیون التقاطی

ویژگی های سبک دکوراسیون التقاطی

مبلمان:
در سبک التقاطی داخل آپارتمان به حسنِ استفاده از سبک دیگری از مبلمان خیلی هماهنگ به نظر می رسد.وسایل مورد نیاز که در سبک التقاطی گذاشته می شود:مبلمان باید کارآمد ، زیبا و راحت باشد.
سبک دکوراسیون التقاطی در طراحی داخلی

سبک دکوراسیون التقاطی در طراحی داخلی آپارتمان

تلفیق یک میز و صندلی:
ناهارخوری سلطنتی و یک بوفه مدرن همراه با یک فرش شرقی ، قابل قبول است.تناسب، زیبایی و فضایی از آزادی و هارمونی در این سبک قابل تشخیص است.مبلمان می تواند مدرن یا سنتی، گران یا ارزان ، سلطنتی یا ساده باشد.
سبک دکوراسیون التقاطی

زیبایی خانه با سبک دکوراسیون التقاطی

منسوجات:
محصولات پارچه ای نیز می توانند به خلق یک حالت به خصوص کمک کنند.سبک التقاطی به سمت سادگی پارچه های طبیعی و سبک کلاسیک شرقی و طرح های هندسی و بومی ، گرایش دارد. بافت های بدون چاپ نیز خوب هستند. پرده ، رومبلی و روتختی های ساده.
 
انواع سبک دکوراسیون

درباره سبک دکوراسیون التقاطی چه می دانید

سرانجام و لوازم دکوری:
سبک التقاطی در آپارتمان ، اداره یا هر جای دیگری بدون لوازم دکوری که انعکاس دهنده حس و حال عصر خاصی هستند، تصور نکردنی است.از آنجایی که طراحی در سبک التقاطی معمولا از عناصر دکوری با رنگ های روشن استفاده می کند، وسایل پارچه ای و رنگ دیوار پشت زمینه نیز غالبا روشن است.( مانند سفید ، کرم،...) مبلمان می تواند روشن یا تیره باشد.البته نه مشکی بلکه آبی تیره، قهوه ای یا از این دست رنگ ها.
طراحی داخلی در این سبک همراه با این حقیقت است که هماهنگ کردن ترکیبی از سبکها و نابه سامانی ها آسان نیست.این سبک گیجی، خشونت و حساب گری را نمی پذیرد.

سبک التقاطی برای چه جاهایی مناسب است؟

سبک های مختلف دکوراسیون

سبک دکوراسیون التقاطی برای آشپزخانه

سبک التقاطی در هر جایی نمایان گر آزادی ، خلاقیت و اصالت است.این سبک برای هر دو هدف اقامتی و غیر اقامتی عالی است.وجه های سبک التقاطی در آپارتمان یا خانه های روستایی شامل خلق یک محیط آرام است که با چیزهایی پر شده است که به مالک مربوط می شود.سوغاتی هایی که از مسافرت ها آورده شده است، وسایلی که به ارث برده شده است یا هدیه گرفته شده است، مدرن یا سنتی، هنری یا ساده همگی در کنار هم استفاده می شوند.

سبک التقاطی در داخل:

سبک دکوراسیون

با سبک دکوراسیون التقاطی بیشتر آشنا شوید

آشپرخانه، دارای چیزهای کوچک زیبا و روشن، پشت زمینه روشن و وسایل مدرن است.شخصیت اصلی و دلپذیر همچین آشپزخانه ای به دلیل وجود کاشی های غیر معمول، لوستر های سنتی، و عکس های روی دیوار است.شخصیت کلی این سبک خیلی جذاب است.
 
سبک دکوراسیون التقاطی

سبک دکوراسیون التقاطی برای اتاق خواب 

این سبک برای هر اتاقی مناسب است.اتاق خوابی به این سبک از مبلمان راحت، تخت بزرگ ، دراور چوبی و کمدی همراه با یک عکس بر روی آن تشکیل شده است.
اتاق پذیرایی در سبک التقاطی دارای کاناپه راحت، قفسه های کتاب، مبلمان ساده و روشن، نقاشی، گلدان، مجسمه، تابلو، گلدانهای طبیعی و کوسن است.اتاق در سبک التقاطی می تواند روشن باشد، محتاط یا تحسین برانگیز باشد.ولی همیشه بیانگر احساسات ، آزادی و راحتی است.

 

طراحی داخلی با سبک دکوراسیون التقاطی

45
این مطلب مفید بود ؟41
منبع : بخش دنیای مد نمناک / ن / ف
وبگردی