سیب زمینی
مصرف سیب زمینی آب پز در میان ارتش های جهان داری سابقه طولانی است، بدین صورت که ارتش کشورهای مختلف سیب زمنی آب پز را در همه ی وعده های غذایی میگنجانند.

سیب زمینی وعده غذایی ارتش های کشور های مختلف

بخش تدارکات ارتش سوریه که مسئول تأمین مواد غذایی همه نیروها است، تلاش می کند که سیب زمینی آب پز را در همه وعده های غذایی نیروها چه در تابستان چه در زمستان بگنجاند.

تنها ارتش سوریه، سیب زمینی آب پز را در وعده های غذایی نیروهای خود نگنجانده است بلکه مصرف این محصول در میان ارتش های جهان سابقه طولانی دارد به عنوان مثال نظامیان انگلیسی هنگام حمله به کشور غنا در سال 1896 هر روز سیب زمینی آب پز می خوردند و هیچ وعده غذایی آنها خالی از این محصول نبود .
 
سیب زمینی آب پز

گنجاندن سیب زمینی آب پز به عنوان وعده غذایی

 
مشکل حمل و نقل در دوران جنگ سال 1896 موانعی را در رساندن سیب زمینی به مناطق استقرار نظامیان انگلیسی ایجاد کرد، لذا ارتش انگلیس شروع به کاشت سیب زمینی در غنا برای تأمین مواد غذایی نیروهای خود کرد زیرا این محصول یکی از اصلی ترین غذاهای انگلیسی ها است.
 
احمد حمشو، دکتر گوارش بیمارستان آموزشی المواساه در منطقه المزه شهر دمشق روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت :مصرف روزانه سیب زمینی لازم است زیرا این محصول سرشار از نشاسته است و انرژی زا می باشد و برخلاف وعده های چرب که باعث اختلالات گوارشی می شود، به فرد احساس سیری می دهد.
 
حمشو افزود:سیب زمینی همچنین برخلاف گوشت و غذاهای دیگر، ماندگاری بیشتری دارد و به آسانی پخته می شود.
 
مصرف سیب زمینی نه تنها باعث سوء هاضمه نمی شود، بلکه به هضم غذا کمک می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد و فرماندهان نظامی معتقدند که وعده سیب زمینی آب پز به همراه عدسی و بلغور برای نیروها مفید است، و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می شود.
 
سیب زمینی که انواع مختلف دارد، در اکثر استان های سوریه کاشته می شود و همین امر همیشه باعث کاهش واردات آن از خارج شده است.

خواص سيب زميني

سیب زمینی

دلیل خوردن سیب زمینی آب پز در ارتش های جهان چیست؟

3.768
این مطلب مفید بود ؟5018
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از باشگاه خبرنگاران
برچسب : سیب زمینی
وبگردی