شنا کردن
شنا یکی از ورزش های فرح بخشی است که طرفداران زیادی دارد اما برای اینکه این ورزش آبی برایتان بیماری هایی را به بار نیاورد باید نکاتی را دانسته و رعایت کنید.

هنگام شناکردن در استخر به این نکات توجه داشته باشید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از باز گشت از استخر حالاتی همچون دل درد و یا مشکلات پوستی در خود مشاهده کرده باشید در این مواقع باید با حساسیت درستی به این مسئله بپردازید.

 مراقب آب استخر باشید:

زمانی که در حال  شنا کردن هستید مراقب باشید که آب استخر وارد دهان تان نشود و تا جایی که امکان دارد دهانتان را بسته نگاه دارید و از بینی گیر استفاده کنید چرا که آب استخر باعث ایجاد بیماری های در روده می شود که اکثر این نوع بیماری ها عفونی هستند و ابتلا به اسهال را به دنبال خواهد داشت.
گاهی میکروب شیگلای که یک میکروب خطرناک است وارد بدن شود فرد را مبتلا به حصبه می کند و حتی بعد از برطرف شدن بیماری این میکروب قابلیت انتقال به دیگران را دارد و این در استخرهایی که به اندازه کافی از مواد ضد عفونی کننده استفاده نکنند خطر بالاتری دارد.
 

شنا

 آّبهای خطرناک استخر

 
 
کدام آبها خطرناک ترند؟
اگر آبها را به دو دسته تقسیم کنیم یعنی آبهای گرم و آبهای سرد خطر ابتلا به بیماری های عفونی در آبهای گرم بیشتر است چرا که بستر رشد و گسترش میکروب ها در آبهای گرم تا حد بالیی فراهم است.
 
مشکلات پوستی ناشی از آب استخر
گاها بعد از شنا و خروج از استخر فرد دچار ناهنجاری های در پوست می شود که جوش شایع ترین آنهاست که برخی اوقات جوش ها شبیه آبله و آبدار هستند که زیاد جای نگرانی نیست و اغلب بعد از 3*4 روز برطرف شده و از بین می رود.
 
 
 

 

بیماری های ناشی از شنا در استخر

4.424
این مطلب مفید بود ؟213
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : اختصاصی نمناک/ن
برچسب : شنا
وبگردی