مرجانه گلچین
در این مطلب شما را با چهره های مشهور ایرانی که در 2 اسفند متولد شدند از مرجانه گلچین تا مسعود فروتن آشنا میکنیم.

کدام چهره های مشهور ایرانی در 2 اسفند متولد شدند؟

این روزها که شبکه های اجتماعی در بین مردم گسترش یافته و هنرمندان هم حضور فعالی در این شبکه های دارند روز تولد چهره های مشهور ایرانی برای هوادارانشان جذاب تر شده است زیرا میتوانند از طریق این شبکه های اجتماعی سالروز تولد هنرمند محبوبشان را تبریک بگویند و از مهم ترین اتفاقات زندگی آنها مطلع شوند.

در این مطلب شما را با چهره های مشهور ایرانی که در دوم اسفند متولد شدند آشنا می کنیم.

مرجانه گلچین

مرجانه گلچین در دوم اسفند ماه سال 1347 در تهران متولد شد. این بانوی هنرمند خواهر منیژه گلچین (بازیگر) و دخترعموی مرحومه نادیا دلدار گلچین (بازیگر) است.

مرجانه گلچین

مرجانه گلچین با سریال آینه به تلویزیون پا گذاشت. او زمان بازی در این سریال 19 ساله بود و بعد از آن به تئاتر و سینما نیز راه پیدا کرد. سریال چشم بندی به کارگردانی شاهد احمدلو، جدیدترین کار تلویزیونی خانم گلچین در سال 1401 است.

مسعود فروتن

مسعود فروتن نویسنده، مجری و کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان در 2 اسفند سال 1324 در آمل متولد شد و پس از انقلاب اسلامی با ورود به دانشکده هنرهای دراماتیک مدرک لیسانس خود در زمینه کارگردان سینمایی را نیز دریافت نمود.

مسعود فروتن

او بیش از سه دهه به فعالیت سینمایی و تلویزیونی مشغول است و در کارنامه هنری اش، بیش از 150 تله تئاتر و چندین فیلم و سریال دیده می شود.

آرمان هوسپیان

آرامائیس وارطانی هُوسپیان با نام هنری آرمان متولد 2 اسفند 1299 در تبریز و درگذشته 17 مرداد 1359 در بارسلون، هنرپیشه، کارگردان فیلم، تهیه کننده، نویسنده ایرانی ارمنی تبار بود.

آرمان هوسپیان

آرمان در 25 سال فعالیت سینمایی خود، در 55 فیلم نقش آفرینی کرد و جایزهٔ «بهترین بازیگر مرد سال» را از اولین فستیوال فیلم های ایرانی دریافت نمود.

چهره های مشهور ایرانی متولد 2 اسفند + تصاویر

3.639
این مطلب مفید بود ؟2811
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ م.ف/ف
وبگردی