ماسک کاهو
کاهو از موادی است که با چین و چروک پوست مبارزه می کند استفاده از ماسک کاهو در جوانسازی پوست بسیار موثر بوده و به پوست زیبایی دو چندان می دهد.

ماسک صورت کاهو برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت 

امروزه همه ی افراد بخصوص خانم ها دنبال روش هایی برای بهبود و زیبایی پوست هستند و تمایل دارند از ماسک های طبیعی برای از بین بردن و درمان چین و چروک استفاده کنند متخصصان می گویند کاهو سرشار از ویتامین های A B و C و املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس است. از عصاره کاهو برای محافظت و مرطوب کنندگی پوست در برابر حرارت خورشید و باد نیز استفاده می شود.

ماسک صورت با کاهو

تاثیرات فوق العاده شگفت انگیز ماسک کاهو برای پوست 

آیا می دانستید لیمو یا کاهو ضد چین و چروک هستند؟ 

اگر می خواهید از پوست خود مراقبت و از چین و چروک جلوگیری کنید، بدون این که لوازم آرایشی استفاده کنید، این ضد چین و چروک های خانگی را که در بخش سلامت پوست و موی نمناک معرفی خواهیم کرد امتحان کنید.

ضد چین و چروک های طبیعی، مزیت دوگانه دارند مناسب بوده و با محیط زیست سازگاری دارند. بنابراین، ماسک گلی که یک بار در طول هفته اعمال می شود، با چین و چروک عمیق مبارزه کرده و باعث کاهش رشد دیگر چین و چروک ها می شود.

تنها 2 ساعت برای آماده سازی این ماسک ضد چین و چروک لازم است . برای چروک زیرچشم از تمیز کردن صورت با شیرخام و پنبه شست وشو با آب سرد استفاده کنید. بعدا ماساژ ملایم را با 8 تا 10 قطره روغن نارگیل به مدت 5 تا 10 دقیقه انجام دهید این کار باید قبل از رفتن به خواب انجام شود. 

ماسک های ضد چروک و زیبایی پوست صورت با کاهو 

ماسک صورت ضد چین و چروک کاهو ، عسل : 

4 یا 5 برگ کاهو را به مدت 10 دقیقه در میکسر بریزید. یک فنجان شیشه ای یا سرامیک بردارید ( فنجان پلاستیکی نه). دهان فنجان شیشه ای را با یک تکه پارچه ابریشمی بپوشانید و عصاره را در لیوان بریزید.

پوشش پارچه ای ابریشمی را از شیشه بردارید یک قاشق چای خوری پر از عسل طبیعی و عصاره کاهو را مخلوط کنید بگذارید در دمای اتاق به مدت پنج دقیقه خنک شود آن را با خاک رس مخلوط کنید و روی صورت بمالید می توانید یک نعناع برای تازگی اضافه کنید. 

این ماسک ضد چین و چروک عسل و کاهو یک عامل ضد اکسیدان است که می توانید چین و چروک روی صورت خود را در طول یک هفته از بین ببرید.

ماسک کاهو عسل

فواید ماسک کاهو برای پوست صورت

ماسک صورت کاهو و هویج : 

این ماسک صورت نرم کننده و در عین حال نیروبخش شامل ترکیبات طبیعی ضد جوش صورت، با اضافه کردن دو محصول عالی تابستان، کاهو و هویج می باشد سبزیجات برگ سبز به خاطر توانایی خود مشهور هستند هویج حاوی سطوح بالایی ازکاراتوئن هستند که در بازسازی سلول های پوست کمک می کنند در حالی که سپر محافظ در برابر نور فرابنفش تشکیل می دهند (مسئول سرطان های خاص ) 

طرز تهیه ماسک:آماده سازی ماسک بر پایه مخلوط کردن 1 فنجان پودر گل به همراه 1 / 4 فنجان آرد ذرت، 1 قاشق سوپ خوری جو دوسر، 1 قاشق سوپ خوری پودر شیر خشک و 2 قطره روغن اسانس را آماده کنید. سپس 1 قاشق سوپ خوری ماسک را در یک کاسه بریزید، 1 قاشق سوپ خوری هویج و کاهو له شده را اضافه کنید .

ماسک کاهو و روغن زیتون برای پوست های خشک:

یکی از ماسک های مشهور کاهو همین ماسک است که با ترکیبات فوق العاده برای پوست تهیه می شود به این روش که:

ابتدا کاهو را به صورت خیلی ریز خرد کنید و کامل بکوبید. اجازه ندهید آب حاصل از کوبیدن کاهو هدر نرود و ان را بین کاهو های کوبیده شده حفظ کنید. حالا روغن زیتون را به کاهو اضافه و کامل ترکیب کنید تا یکدست شود. در مرحله ی آخر آبلیمو را به ترکیبات اضافه و به قدری مخلوط کنید تا با مواد ماسک یکی شود.

بعد از اماده شدن ماسک یک لایه کامل از مواد را به آهستگی با انگشت روی صورت بمالید و مراقب باشید که مواد دور چشم مالیده نشوند و از روی پیشانی به داخل چشم ها سرازیر نشود .

بعد از 15دقیقه پوست را با آب ولرم بشویید.

فواید ماسک کاهو

طرز تهیه ماسک خانگی با کاهو 

ماسک های زیبایی دیگر با مواد طبیعی به غیر از کاهو 

درمان خانگی لیمو می تواند کمک کند لک های قدیمی را از بین ببرید: 

برش لیمو را به آرامی روی صورت بگذارید، همچنین هر جا که رشد لکه های سالخورده و چین و چروک روی پوست را مشاهده می کنید. آن را به مدت یک ساعت قبل از حمام، روی دمای بدن خود خنک نگه دارید. هنگام استفاده از آن در زمان عصر بهترین نتیجه را خواهید داشت. 

خیار : 

یکی از اعضای مشهور خانواده کدو حاوی ویتامین ث و پر از سیلیکا است همه ما می دانیم خیار طراوت دارد و پوست را مرطوب می کند این میوه نیز به شدت قادر به کاهش چین و چروک و سم زدایی در هنگام استفاده از آن است. اضافه کردن آب سرد خیار به ماسک خانگی پوست را نرم می کند و به طور طبیعی اسیدی است. 

طرز تهیه ماسک:در یک مخلوط کن یک فنجان آرد جو دو سر را همراه با 1 قاشق سوپ خوری سبوس گندم آسیاب کنید تا هر دو دانه به پودر خوبی تبدیل شوند. سپس آن ها را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق سوپ خوری عسل، 2 قاشق سوپ خوری ماست ساده، 1 1 / 2 قاشق سوپ خوری آب لیمو، 2 ق خیار ، 2 ق دوغ و یک قاشق چای خوری از برگ های نعناع تازه خرد شده را اضافه کنید. این ماسک را ترکیب کنید تا زمانی که قوام بیاید، در نهایت آن را برای تمیز کردن پوست به کار ببرید و به هر یک از ترکیبات اجازه دهید تا به مدت حداقل 15 دقیقه روی صورت بماند.

ماسک خیار

علاوه بر ماسک کاهو از چه ماسکی می توان برای جوانسازی استفاده کرد؟ 

گوجه: 

محصول تابستانی که راه خود را به ادویه جات، سس ها، سالاد پیدا می کند برای محافظت از دی ان ای گلبول های سفید و شایع ترین سرطان ها به وسیله آنزیم های سم زدایی موثر است. گوجه هم حاوی مقدار زیادی کرومیوم است، مواد معدنی که مسئول حفظ سطح قند خون متعادل هستند. 

طرز تهیه ماسک:برای آن هایی که با لکه ها پوست مبارزه و منافذ را مسدود می کنند، می توانید از مزایای گوجه فرنگی بهره ببرید، فقط با مالش دادن یک گوجه فرنگی تازه روی پوست اجازه دهید تا 15 دقیقه قبل از تمیز کردن آن باقی بماند. 1 / 2 از یک گوجه فرنگی تازه را با دو قاشق چای خوری آرد جو دو سر همراه با دو قاشق چای خوری ماست ساده و یک قاشق چای خوری خیار تازه رنده شده را با هم مخلوط کنید. 

کدو: 

همان طور که گفته شد مصرف سبزیجات نه تنها خواص گوناگون دارد بلکه برای ظاهر صورت و پوست مفید است. کدو یکی دیگر از این سبزیجات بشمار می رود که برای دیابت مفید است. 

طرز تهیه ماسک:1 / 4 یک آووکادو به همراه 1 قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو ( باعث جلوگیری از اکسید شدن می شود در حالی که به تغییر پوست کمک می کند). سپس، 1 / 4 از کدو کوچک را در مخلوط ماسک بریزید و آن را با یک قاشق یکی کنید. 

گلاب : 

گلاب هم یکی دیگر از معجزه های طبیعت است که علاوه بر آرامش عصاب فوایدی هم برای زیبایی دارد به همین سبب در بخش سلامت پوست و موی نمناک ماسکی را با گلاب به شما معرفی می کنیم: 

طرز تهیه ماسک:در کاسه ای کوچک، 2 قاشق سوپ خوری گلاب یا 5 قطره روغن اسانس گلاب را همراه با 2 قاشق سوپ خوری عسل، 2 قاشق سوپ خوری روغن بادام و 3 قطره روغن ویتامین E. را روی صورت تازه شسته شده خود بمالید و مخلوط را در پیشانی، گونه ها، بینی و چانه خود ماساژ دهید تا روغن های مرطوب کننده بتوانند به لایه نفوذ کنند. حداقل 15 دقیقه قبل از شستن آن با آب گرم روی صورت بماند تا بهترین تاثیر را بگذارد.

 

ماسک کاهو مفید و معجزه گر برای پوست + دستور اصلی

4.771
این مطلب مفید بود ؟674
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : livinghours / organicauthority / lookbeauty / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
وبگردی