شل شدن پوست
شل شدن پوست یکی از عوارض لاغری بدون اصول است که موجب ادامه ندادن راه رسیدن به تناسب اندام می شود. قبل از منصرف شدن تمرینات ورزشی و اصول این بخش را مطالعه کنید.

علت شل شدن پوست

مسئله افتادگی و شل شدن پوست بعد از لاغری و کاهش وزن یکی از دغدغه های کسانی است که وزن کم کرده اند و از شل بودن پوست بدن شکایت دارند. در این مطلب با علم ورزش همراه شوید تا این موضوع را بررسی و راهکارهای مناسب را برای جلوگیری و درمان مطرح کنیم.

علت شل شدن پوست بعد از کاهش وزن چیست؟

 معمولاً بیشتر کسانی که می خواهند کاهش وزن پیدا کنند، اولین گزینه آن ها رژیم غذایی است. با رژیم غذایی وزن اضافه را کاهش می دهند و مشکل از اینجا شروع می شود. این مشکل زمانی حاد می شود که در کاهش وزن نیز استاندارد لازم را رعایت نمی کنند، یعنی تصور بر این دارند که هر چه بیشتر وزن کم کنند و این مقدار کاهش وزن در زمان کمتری رُخ دهد، موفق تر هستند.

وقتی که شما وزن از دست می دهید، لایه های چربی پوست از دست می رود، اما چنانچه کاهش وزن سریع اتفاق بیافتد، پوست وقت کافی برای کشش خود جهت انطباق را ندارد و با مشکل شل شدن پوست مواجه می شوید. اما نکته مهم دیگر این است که فعالیت ورزشی را در کنار رژیم غذایی به کار نگیرید، بدون شک بازهم دچار افتادگی پوست می شوید.

جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست

 اگر در نظر دارید وزن کم کنید و به دنبال راه حل مناسبی هستید، شک نکنید باید تنبلی را کنار بگذارید. چون برای کاهش وزن سالم و بدون افتادگی و شل شدن پوست باید برنامه منظمی داشته باشید. 3 بخش اساسی یک برنامه کاهش وزن شامل، رژیم غذایی سالم، تمرینات هوازی مانند دویدن و طناب زدن و تمرینات بدنسازی است. اگر این سه بخش رعایت شود، مشکلی نخواهید داشت.

اما حتی اگر این سه بخش را رعایت کنید ولی بازهم در طول یک ماه خیلی زیاد وزن کم کنید، تلاش شما نتیجه نخواهد داشت. تحت هیچ شرایطی نباید در ماه بیشتر از 4 الی 5 کیلو وزن کم کنید، حد اعتدال آن 900 گرم در هفته است. در چنین شرایطی پوست بدن بهتر می تواند خود را با وضعیت جدید وقف دهد و این یعنی اولین گام برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست.

با تمرینات هوازی به چربی سوزی کمک می کنید و با تمرینات بدنسازی سوخت و ساز بدن را بالا می برید، به تناسب اندام می رسید و مهمتر از همه تمرینات بدنسازی اجازه نمی دهد پوست بدن شل شود چون ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد.

ورزش بازو 

ورزش بازو برای درمان شل شدن پوست بعد از لاغری

درمان شل شدن پوست با ورزش

گردن و چانه

پوست شل در قسمت گردن ظاهری شبیه به دوچانه را برای شخص به ارمغان می آورد. انجام تمریناتی که بر این قسمت از بدن تمرکز داشته باشد عضلات را سفت و خوش فرم می کند و در نتیجه ظاهر نامناسب پوست افتاده را از بین می برد. برای رفع این مشکل از یک تمرین ساده شروع کنید.

بایستید و دست ها را در کنار بدن تان قرار دهید. سر را به سمت عقب خم کنید تا جایی که مستقیماً به سقف نگاه کنید. گردن نباید کشیده شود. دهان را باز کنید و دوباره ببندید. به آرامی دندان ها را روی یکدیگر حرکت دهید. در این حالت شما احساس کشش آرامی در عضلات گردن خواهید داشت. این تمرین را 5 تا 10 بار در روز برای حصول نتیجه بهتر تکرار کنید.

بازو

افتادگی پوست بعد از کاهش وزن در بخش بازوها معمولا" زیر بازوها یا پشت بازو اتفاق می افتد. کشش های بالای سر به رفع این مشکل کمک خواهند کرد. بنشینید به نحوی که پشت صاف باشد. در هر دست یک دمبل سبک نگه دارید. برای شروع، دست را در کنار بدن قرار دهید. دست ها را در جلو بدن مستقیم بالا بیاورید طوری که کف دست رو به پایین باشد. به آرامی دمبل ها را مستقیماً تا جایی که به بالای سر برسند، بلند کنید، سپس آرنج ها را خم کنید، در این وضعیت باید کف دست ها پشت به گوش باشد. این حالت را برای 5 تا 10 ثانیه نگه دارید، سپس دست ها را پایین بیاورید. 10 تا 12 تکرار به صورت یک روز در میان انجام دهید. در این مطلب تمرینات بیشتری را مشاهده کنید:حرکاتی برای رفع افتادگی بازو

شکم

تمریناتی مانند کرانچ، عضلات شکم را سفت و خوش فرم می کند و در نتیجه به از بین بردن پوست شل و افتاده در این ناحیه کمک می کند. حرکت شکم را با خوابیدن به پشت و خم کردن زانو تا زاویه 90 درجه انجام دهید. دست ها را کنار گوش هایتان قرار دهید و بدون خم کردن گردن به آرامی سر و پشت را از زمین بلند کنید. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید سپس به وضعیت شروع برگردید. 10 تا 20 بار این حرکت را انجام دهید.

ران

افتادگی و شل شدن پوست معمولا" در قسمت داخلی ران اتفاق می افتد. برای از بین بردن پوست اضافی این قسمت و سفت کردن ران بر روی سمت چپ بدن خود دراز بکشید. پای چپ کاملاً راست باشد، پای راست را از روی پای چپ عبور داده و به صورت خمیده با زاویه 90 درجه جلوی پای چپ قرار دهید. آرنج چپ را روی زمین قرار دهید تا به عنوان یک تکیه گاه باشد. دقت کنید پای چپ را مستقیم نگه دارید، سپس به آرامی پای چپ را از زمین بلند کرده تا فشار آرامی را در قسمت داخلی ران احساس کنید. این فشار دقیقا" باید در بخش انتهای ران (داخل ران) احساس شود. به مدت 5 ثانیه این وضعیت را نگه دارید سپس به وضعیت شروع برگردید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید و برای سمت دیگر نیز تکرار کنید.  

چطور بدون شل شدن پوست لاغر شویم؟

4.7115
این مطلب مفید بود ؟1078
برگرفته از علم ورزش /ن
برچسب : لاغری
وبگردی