زهره فکور صبور

توصیه های زهره فکور صبور برای تغذیه مناسب + تصاویر

تاریخ انتشار : 16 مهر 1394کد مطلب : 21542زمان مطالعه : 6 دقیقه
زهره فکور صبور بازیگر سینما و تلویزیون توصیه هایی برای اصول تغذیه خانم ها دارد که در ادامه میخوانید.

دستپخت زهره فکور صبور بازیگر تلویزیون

زهره فکورصبور بازیگر سریال دردسرهای عظیم علاقه زیادی به انواع سوپ دارد و در پخت این غذا هم متبحر است.

علاوه بر این زهره فکورصبور به سالاد، سبزیجات و صیفی جات مختلف از جمله گوجه فرنگی هم علاقه دارد و به شما پیشنهاد می کند از این سبزی تابستانی بیشتر استفاده کنید. این بازیگر جوان معتقد است خانم ها باید خیلی حواس شان به نوع تغذیه شان باشد و همیشه از غذاهای سبک و مقوی استفاده کنند و این موضوع بازیگر و غیر بازیگر ندارد. 

سوپ همه ذائقه ها را راضی می کند
انواع سوپ را دوست دارم و غذای مورد علاقه من هستند. سوپ غذایی سبک و خوشمزه است و تنوع زیادی هم دارد. مردم ما معمولا فکر می کنند سوپ مناسب احوال بیماران است اما در سایر کشورها سوپ ها به عنوان غذایی حتی کامل سرو می شود. سوپ ها به خاطر تنوعی که در مواد غذایی داخل شان وجود دارد، برای انواع ذائقه ها مناسب هستند.

دستپخت زهره فکور صبور


اکثرا سوپ را یک پیش غذا می دانند ولی همین غذای ساده اگر درست پخت شود غذایی کامل است، به شرط آنکه بدانیم چه نوع سوپی برای چه سنی و چه اشخاصی مفید است و در آن باید از چه مواد غذایی استفاده شود. مثلا برای کودکان می توانیم از سوپ هایی که حاوی سبزیجات وگوشت باشند، استفاده کنیم. همین طور برای نوجوانان سوپ هایی که حاوی پروتئین هایی مانند قارچ و حبوبات هستند، مفید است. برای سالمندان هم سوپ غذایی سبک و مقوی به شمار می رود.

البته در کل این طور نیست که غذاهای دیگر را اصلا دوست نداشته باشم. مثلا غذاهایی که با بادنجان پخت می شوند مثل هلیم بادنجان، میرزا قاسمی و کشک بادنجان را خیلی دوست دارم و به قول معروف بد غذا نیستم (می خندد).

فقط غذای سرماخورده ها نیست

شاید خیلی ها این موضوع را که سوپ غذایی کامل است، قبول نداشته باشند. شاید هم من اشتباه کنم ولی من سوپ را یک غذای کامل می دانم و فکر می کنم این غذا به خصوص برای وعده شام که بعد از آن قراراست، استراحت کنیم و ترجیح می دهیم غذایی سبک و در عین حال مقوی و پرخاصیت صرف کنیم، عالی است.

می توانیم در سوپ های مان از برنج، عدس و انواع سبزیجات مانند کلم، گوجه فرنگی، بروکلی، هویج، نخود سبز و. . . استفاده کنیم که از نظر غذایی کاملا نیاز های بدن را تامین می کنند. با این وجود وقتی من به دوستانم می گویم غذای مورد علاقه ام سوپ است معمولا تعجب می کنند و می گویند «اینکه غذای سرماخورده هاست» (می خندد) یا «تو فصل گرما هم مگه میشه سوپ خورد!» اما من در جواب این دوستانم می گویم مگر همه غذاهایی که ما می خوریم فصل مخصوص دارند. چرا غذای به این خوبی و کاملی را فقط باید برای فرد سرماخورده پخت؟ ضمن اینکه سوپ آنقدر انواع مختلف دارد که شاید حتی خیلی از دوستان مزه خوب شان را تجربه نکرده باشند؛ آن هم به خاطر همین موضع گیری اشتباه!

درانواع سوپ می توان از مواد غذایی مختلف استفاده کرد. من معمولا سعی می کنم از پروتئین در سوپ هایم استفاده کنم. از مواد غذایی مثل سبزیجات و برنج و جو هم استفاده می کنم. البته همه روزهای هفته فقط سوپ نمی خورم! (می خندد).

غذاهای دیگری هم طی هفته استفاده می کنم و از تجربه کردن مزه های جدید و غذاهای متنوع لذت می برم. برای مهمان هایم هم همیشه سوپ می پزم و کنار غذایم همیشه سوپ هست، مخصوصا اگر در فصل پاییز و زمستان مهمان داشته باشم چون معمولا در این فصول میل به صرف غذاهایی مانند سوپ و آش که داغ خورده می شوند، بیشتر است. مهمان هایم هم همیشه سوپ هایم را دوست دارند و کلی از دستپختم تعریف می کنند.

آشپزی ام بدک نیست
فکر می کنم آشپز بدی نیستم. انواع غذاهای ایرانی را می توانم بپزم. هر مدل سوپی را که بگویید بلدم درست کنم و حتی خیلی وقت ها در یخچال را باز می کنم ببینم چی داخلش دارم تا یک مدل سوپ جدید و ابداعی با آنها بپزم (می خندد). شخصا سوپ هایی را که در آنها از تره فرنگی، پیاز و مرغ و سبزیجات استفاده شده باشد را بیشتر دوست دارم.

اگر سرماخورده باشم از ماهیچه هم در سوپ استفاده می کنم. حسن دیگر سوپ ها و آش ها در این است که می توان مواد غذایی را که چندان باب میل مان نیست اما ارزش غذایی بالایی دارند، در آنها استفاده کرد، بدون آنکه مزه شان توی ذوق بزند. من می توانم داخل سوپ هایم این مواد غذایی (مثل کلم، لبو و شلغم) را بریزم و کسی هم متوجه نمی شود!

دستپخت زهره فکور صبور


دور فست فود را قلم بکشید
تمام سعی ام را می کنم که تغذیه سالم و کاملی داشته باشم. خانم ها با بالا رفتن سن شان اگر تغذیه مناسبی نداشته باشند، مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند کم خونی و پوکی استخوان هستند و باید توجه داشته باشند که مواد مغذی و ضروری مانند پروتئین، کلسیم و آهن حتما در مواد غذایی شان باشد.

چیزی که در مورد نوع تغذیه امروز و به خصوص عادت غذایی بچه ها خیلی من را اذیت می کند، تمایل بیش از اندازه آنها به سمت غذاهای فست فود است. این غذاها ارزش غذایی پایینی دارند و چرب و پر از ادویه های ناسالم هستند و عوارض خطرناکی مانند چاقی در کودکی و کبد چرب و بیماری های دستگاه گوارشی و حتی سرطان را در پی دارند.

من رستوران رفتن را خیلی دوست دارم ولی حتما زمان انتخاب غذا در رستوران به سالم بودن آن توجه می کنم و اگر سالاد سفارش دهم، تاکید می کنم بدون سس و فقط با آبلیمو و کمی روغن زیتون سرو شود.

به جای رژیم گرفتن از اضافه وزن پیشگیری کنیم
از آن دسته آدم هایی نیستم که مدام در حال شمارش عدد کالری غذاهای شان هستند ولی سعی می کنم کم و کامل غذا بخورم. البته خیلی برایم مهم است که چاق نشوم و بسیار روی این موضوع حساسم؛ تا جایی که عده ای از نزدیکانم به من می گویند تو فوبیای چاقی داری (می خندد). به نظرم اگر مدتی تغذیه ناسالم داشته باشیم به سرعت ممکن است به سمت چاق شدن و اضافه وزن برویم که طبعا برای هیچ کس خوشایند نیست. همه می دانیم لاغر شدن پروسه دشواری دارد؛ پس چه بهتر با مراعات نکات تغذیه ای و ورزش از چاقی پیشگیری کنیم.

غذاهایی ناسالم در پشت صحنه فیلم ها و سریال ها
متاسفانه غذاهایی که در پشت صحنه فیلم ها و سریال ها استفاده می شوند، به شدت سنگین هستند. بعضی وقت ها که دیگر گرسنگی خیلی فشار می آورد کمی از این غذاها می خورم اما اکثر مواقع برای خودم سالاد یا میوه می برم تا کمتر از این غذاهای چرب و سنگین استفاده کنم. موقع ضبط سکانس ها هم اگر قرار باشد غذا بخوریم، معمولا ماست های روی میز را تمام می کنم تا کمتر از این غذاها استفاده کنم (می خندد).


زهره فکور صبور

آب بهترین نوشیدنی من است
به شدت اهل نوشیدنی های طبیعی و مایعات هستم. اصلا از نوشابه ها و آبمیوه های آماده استفاده نمی کنم. در عوض میوه های هر فصلی را می خرم و با آنها نوشیدنی های خوشمزه درست می کنم. نوشیدنی که گاهی با غذا می خورم فقط آب است ولی در کل سعی می کنم به توصیه پزشکان عمل کنم و تا نیم ساعت قبل و پس از غذا نوشیدنی صرف نکنم. در مجموع لذت بخش ترین نوشیدنی من آب است.

زندگی بدون ورزش هرگز
من واقعا بدون ورزش نمی توانم زندگی کنم و از هر فرصتی که برایم پیش بیاید استفاده می کنم و سراغ ورزش می ورم. شنا ورزش اصلی من است و حتی در این رشته نجات غریق هم بوده ام. شنا ورزشی مفرح و در عین حال سنگین است که تقریبا تمام عضلات بدن در آن تحرک دارند.

غیر از شنا ورزش هایی مانند بدن سازی و یوگا را انجام می دهم و بسته به فصل اهل ورزش های دیگر هم هستم؛ مثلا در زمستان سراغ اسکی می روم. گاهی پیش می آید به خاطر گرفتاری یا کار نمی توانم ورزش کنم اما دراین روزها هم حتما یک ساعت پیاده روی می کنم یعنی حتی اگر موقعیت ورزش نداشته باشم، پیاده روی را فراموش نمی کنم.  

گوجه فرنگی را مثل میوه بخوریم
این سال ها متاسفانه مدام خبر تاسفبار ابتلا به سرطان را بین افراد جامعه می شنویم. باید برای مقابله با این خطرجدی، سبک غذایی مان را نیز عوض کنیم و به سمت مواد غذایی برویم که خاصیت ضدسرطان دارند. یکی از این مواد غذایی گوجه فرنگی است. در گوجه فرنگی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن وجود دارد که خاصیت بسیار قوی ضدسرطانی دارد و می توانیم برای تهیه سوپ ها و سالاد های خوشمزه هم از آن استفاده کنیم.

یکی از میان وعده هایی که من خیلی دوست دارم، گوجه فرنگی و پنیر است که در صبحانه و عصرانه زیاد مصرف می کنم. غیر از این معمولا به جای رب گوجه از آب گوجه تازه استفاده می کنم. حتی خوب است عادت کنیم گوجه فرنگی خام را مانند میوه مصرف کنیم.
 

توصیه های زهره فکور صبور برای تغذیه مناسب + تصاویر

4.625
این مطلب مفید بود ؟232
برگرفته از سینماخبر - / ک
وبگردی