خواص روغن هسته انگور
روغن هسته انگور خاصیت های دارویی دارد و غنی از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد، البته استفاده از روغن هسته انگور کاربردهای فراوانی دارد و برای سلامت بدن بسیار مفید است.

فواید و خواص روغن هسته انگور برای درمان ، زیبایی و سلامت بدن

روغن هسته انگور از زمان های قدیم به دلیل خاصیت دارویی اهمیت زیادی داشته است و مصرف آن امروزه بسیار باب شده و به راحتی در دسترس قرار دارد. ارزش بالای دارویی آن که غنی از مواد معدنی و ویتامینها است را در ادامه مشاهده کنید. انگور در کنار برگ ها و شیره اش در اروپا یک درمان سنتی برای هزاران سال بوده است. عصاره هسته انگور از دانه های انگور قرمز زمینی گرفته شده است. البته جدیدا در آمریکا، عصاره هسته ی انگور برای درمان تعدادی از بیماری ها استفاده می شود.

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی

جلوگیری از سرطان

در سطح میکروسکوپی، فیتوشیمی ها تغییرات سرطانی را در تمامی مراحل رشد تومور از شروع به رشد تا دگردیسی (متاستاز) مهار میکنند. فیتوشیمی ها در مهار تغییرات سرطانی موثرترین هستند زمانی که در کیفیت متعادل در طولانی مدت مصرف می شوند. هسته ی انگور حاوی گروهی از آنتی اکسیدان های فیتوشیمیایی به نام پروآنتوسیانیدین است. پژوهشگران معتقدند فواید ضد سرطانی عصاره هسته انگور از همین پروآنتوسیانیدین ها گرفته شده که حاوی آنتی اکسیدان قوی تری از ترکیب ویتامین های E و C می باشد. علاوه بر آن چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم  این ترکیب می تواند برای ممانعت از سرطان به کار گرفته شود. روغن هسته انگور منبع خوبی از گاما تکتوریونل از ویتامین E است که نشان داده که گام های مهمی از متاستاز سلول های سرطان سینه را مهار می کند.

روغن هسته انگور برای کنترل فشار خون:

هسته انگور می تواند فشار خون بالا را تعدیل کند. آنتی اکسیدان های موجود در هسته انگور کمک می کند تا ما از رگ های خونی خود در برابر آسیب ها محافظت کنیم که این موضوع ممکن است به ممانعت از فشار خون بالا کمک کند.

عملکرد های شناختی:

روغن هسته انگور قابلیت های شناختی و به طور کلی سلامت مغز را بهبود می دهد. این ماده به ممانعت آسیب رسانی رادیکال های آزاد به مغز کمک کرده و حافظه ی شخص را ارتقا می بخشد. همچنین این روغن به کاهش التهاب و استرس در مغز کمک می کند. روغن هسته انگور به علت خاصیت افزایش طول عمر و آثار ضد پیری آن مورد مطالعه قرار گرفته است. این روغن تجمع سلول های آمیلوئید را در مغز کاهش می دهد و این موضوع توانایی شناختی را بهبود می دهد. این ماده همچنین قادر است تا مقدار ترکیبات ناخواسته مانند هیدروژن پراکسید، آسیب های سلولی و قند خون را کاهش داده و موجب افزایش ترکیبات مفید مانند سولفوهیدرید شود.

روغن هسته انگور

فواید استفاده از روغن هسته انگور

روغن هسته انگور برای آرتروز:

روغن هسته انگور حاوی پلی فنول است که اثرات مفید بسیاری را در ممانعت از بیماری های کهنسالی اعمال می کند. در آرتروز روماتوئیدی بسیاری از تغییرات بد را کاهش می دهد. این ماده قادر است تا به طور قابل ملاحظه ای بسیاری از نشانه های التهاب را کاهش دهد. در آرتروز خود ایمنی، روغن هسته انگور عوامل التهابی آن را کاهش می دهد. همچنین این روغن مقدار نشانه های پوکی استخوان رل کاهش داده و مقدار اجزای شکل گیری استخوان کامل را افزایش می دهد. روغن هسته انگور قادر است تا دردهای مختلف مربوط به آرتروز را کاهش دهد.

روغن هسته انگور برای مراقبت از پوست:

روغن هسته انگور حاوی مقدار کافی از ویتامین E است که آنتی اکسیدان هایی را به پوست ارائه می دهد. این ماده آکنه را درمان، پوست را محکم، سیاهی دور چشم را کم می کند و پوست را مرطوب کرده و زخم ها را التیام می بخشد، کلاژ را ذخیره و با پیری پوست ذخیره می کند.

روغن هسته انگور برای روماتیسم:

مطالعات نشان داده اند که روغن هسته ی انگور تولید کلاژن را که در حفظ اتصال صفحات مفاصل به هم اهمیت دارد را بهبود می دهد. فعالیت ضد التهابی روغن هسته انگور درد ناشی از آرتریت های روماتیسمی را کاهش می دهد. یک درمان ساده برای شروع؛ خوردن یک قاشق سوپ خوری روغن هسته انگور هفت روز متوالی به صورت ناشتا است. سپس این میزان را به نصف قاشق چایخوری به صورت ناشتا برسانید.

روغن هسته انگور برای تسریع التیام زخم ها:

روغن هسته انگور یک ویژگی درمانی را با کمک به کشتن باکتری های اطراف زخم به نمایش می گذارد. تحقیقات می گویند که کاربرد موضعی عصاره هسته انگور بر روی قسمت های زخم شده می تواند درمان را تسریع کند و نتیجه اش را از روز اول نشان دهد.

علائم دیابتی:

روغن هسته انگور در ارتباط با دیابت به وسیله ی کاهش چاقی، کم کردن وزن و فشار خون پایین را بهبود دهد. به علت قابلیت های آنتی اکسیدانی خود، می تواند آسیب های ناشی از اکسیداسیون را بهبود دهد. این ماده از حمله قلبی و اختلالات آن که به موجب دیابت پدید آمده است را ممانعت می کند. سطح انسولین را افزایش داده و توانایی فعالیت اندام ها را افزایش می دهد.

مصرف روغن هسته انگور

 

روغن هسته انگور برای محافظت از قلب:

پروآنتوسیانیدین موجود در روغن هسته انگور می تواند تاثیر مثبتی بر ممانعت از بیماری های قلب و عروق داشته باشد. این ماده شریان های قلب را تقویت و کلسترول خون را کاهش می دهد. همچنین این ماده مواد خطرناک، انقباض های بی نظم قلب و فشار خون بالای قلب را کاهش می دهد و جریان خون در آئورت را بعد از جراحی بهبود می دهد.

روغن هسته انگور برای تراکم استخوان:

روغن هسته انگور برای ساختن تراکم استخوان ضروری است. این روغن ساخت و استحکام استخوان را بهبود می بخشد.

روغن هسته انگور برای محافظت از شکم:

روغن هسته انگور قادر است تا یکنواختی (نظم) روده را افزایش دهد. این روغن تعداد باکتری های مفید روده را افزایش داده و آنها را ذخیره می کند. همچنین روغن هسته انگور اتصال پروتئین ها را افزایش داده و سطح خروج مدفوع را کاهش می دهد.

روغن هسته انگور برای سندرم سوخت و ساز:

روغن هسته انگور سطح چربی خون و مقدار چربی انباشته شده در پوست را کاهش می دهد. میزان تری گلیسیرید بالای خون را تعدیل میکند مشابه آنچه که با مکانیسم مهار تولید چربی در کبد انجام می دهد. در آزمایشات مشخص شد که این روغن فعالیت لیپاز را کاهش می دهد که این موضوع می تواند برای کاهش اسیدهای چرب و کاهش تجمع لایه های چربی مفید باشد.

سلامت دهان با عصاره هسته انگور:

یک مطالعه انجام شده بر سلول ها دریافته که عصاره هسته انگور بر روی بازسازی دندان در فرآیند رشد دندان بعد از ریخته شدن آنها موثر است. در آزمایشات، نمونه های دندان با محلول حاوی عصاره هسته انگور برای هشت روز شسته شد و اطلاعات نشان داد که این دندان ها از دندان های دیگر بیشتر بازسازی شده بودند.

روغن هسته انگور

عصاره هسته انگور برای سلامت دهان

روغن هسته یک ضد باکتری:

روغن هسته انگور قادر است تا فعالیت بسیاری از باکتری ها را مهار کند. این روغن بیشتر بر روی باکتری های گرم مثبت تاثیر دارد تا باکتری های گرم منفی.

هموروئید (بواسیر):

عصاره هسته انگور حاوی پروآنتوسیانیدین و فلاونویید است که به یکپارچگی مویرگی کمک می کند. علاوه بر آن خوردن کپسول عصاره هسته انگور به صورت روزی دو بار برای رگ های آسیب دیده، مویرگ ها و گردش خون ضعیف که باعث هموروئید و تورم سیاهرگ ها می شود، مفید است.

کاربردهای روغن هسته انگور:

در قرن بیستم روغن هسته انگور به صورت گسترده ای به عنوان روغن پخت و پز استفاده می شود. بعد از پیشرفت تکنولوژی و با توجه طعم خنثی و نقطه تبخیر بالا، این روغن به یک انتخاب عالی برای پختن و سرخ کردن بدل شده است. روغن هسته انگور در پایین آوردن کلسترول غیر اشباع بسیار خوب است. از این روغن برای فوایدی که برای سلامتی دارد استفاده می شود. از این روغن برای صابون و نقاشی استفاده میشود. علاوه بر آن این روغن با بیماری ها و مشکلات فیزیکی در ارتباط است. این روغن واقعا برای سالم نگه داشتن ما و زیبا نگه داشتن پوست ما مفید است.

عوارض جانبی و حساسیت ها به روغن هسته انگور:

روغن هسته انگور عوارض جانبی دارد که در ادامه بحث بررسی خواص روغن هسته انگور به آنها پرداخته ایم مانند؛ اسهال، معده درد، استفراغ و خشکی دهان دارد. این روغن همچنین می تواند باعث گلو درد، سرفه، سردرد، درد ماهیچه، سرگیجه و خارش پوست سر شود. هسته ی انگور در مصرف های عادی کاملا ایمن است اما برای زنان باردار و کودکان مناسب نیست. مهم است تا با یک پزشک قبل از مصرف این ماده صحبت کنید؛ چرا که می تواند بر روی داروهایی که در کبد تجزیه می شوند تاثیر بگذارد.

خواص روغن هسته انگور

عوارض جانبی روغن هسته انگور

تداخل های عصاره هسته انگور:

اگر به صورت منظم دارویی را مصرف می کنید، قبل از استفاده از عصاره هسته انگور با پزشک خود صحبت کنید. این ماده ممکن است با داروهای رقیق کننده خون، مسکن های استروییدی، داروهای قلبی، داروهای ضد سرطانی و غیره تداخل داشته باشد.

 

خواص روغن هسته انگور برای درمان ، سرطان و خوش اندامی

4.5132
این مطلب مفید بود ؟12012
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی