لیمو

لیمو | لیمو برای درمان آلرژی

کد مطلب : 31086زمان مطالعه : 2 دقیقه
لیمو ترش که بسیار هم خوشمزه است خاصیت های فراوانی دارد که چکاندن آبلیمو در چشم هم برای بعضی موارد موثر است.

فواید لیمو ترش در طب سنتی

متخصص علوم زیستی، گیاهان دارویی و طب ایرانی راه های پیشگیری و درمان آلرژی را به روش طب سنتی تشریح کرد.

لیمو ترش

لیمو و فواید آن برای بدن

 
یکی از متخصصین در رابطه با موضوع آلرژی و راهکارهای درمان آن به صورت طب سنتی اظهار داشت:کودکانی که در نوزادی از شیرخشک استفاده کرده سیستم دفاعی بدن آنها تضعیف شده و این افراد مستعد ابتلا به آلرژی می شوند.

وی افزود:همچنین افراد با مزاج های مختلف نسبت به برخی از غذاها حساسیت داشته و یا برخی نیز به گرده گل آلرژی نشان می دهند. این افراد بهتر است در زمان بروز آلرژی دو قطره لیموترش طبیعی را در هر سوراخ بینی ریخته یا برای این مسئله از روغن سیاه دانه استفاده کنند.

متخصص علوم زیستی، گیاهان دارویی و طب ایرانی ادامه داد:برای رفع آلرژی می توان گرده گل زنبور عسل را روزی یک قاشق با مقداری عسل مخلوط و استفاده کرد؛ همچنین برموم آنتی بیوتیک قوی بشمار رفته و از حساسیت بهاری جلوگیری می کند که برای این مسئله بهتر است نصف نخود از برموم را مورد استفاده قرار داد.

او اضافه کرد:مخلوط نصف لیموترش با عسل و اضافه کردن مقداری آب ولرم با آن سیستم دفاعی بدن را افزایش داده و مانع از بروز حساسیت می شود؛ همچنین مصرف مخلوط آب سیب و هویج در کاهش ابتلا به آلرژی موثر بوده و چکاندن یک یا دو قطره آب لیموی طبیعی نیز در این زمینه بسیار مفید است.

وی گفت:چکاندن یک قطره لیموترش در چشم یک روز درمیان هرچند که ممکن است سبب سوزش چشمی بشود ولی از آب مروارید و حساسیت جلوگیری می کند؛ البته باید توجه کرد که این آب لیمو باید با آب رقیق شده و حتما از نوع تازه و طبیعی باشد.

متخصص علوم زیستی، گیاهان دارویی و طب ایرانی با اشاره به اینکه چکاندن روغن بنفشه نیز در رفع علائم آلرژی در بینی موثر است افزود:همچنین افرادی که فست فود استفاده می کنند سیستم دفاعی بدنشان کاهش و این مسئله باعث بروز آلرژی می شود.

وی تصریح کرد:استفاده از غذاهای طبیعی و سالم به ویژه غذاها و خوراکی های سنتی که با روغن سالم طبخ شوند مانع از بروز آلرژی شده و بهترین روغن از منظر طب سنتی روغن حیوانی بوده که از گاو تهیه می شود. روغن زیتون فرابکر و بودار، روغن سویا و کنجد نیز برای مصرف توصیه می شود.

رئیس هیات مدیره جامعه احیای طب ایرانیان خاطرنشان کرد:بسیاری از افراد روغن زیتون بودار را برای مصرف ترجیح نمی دهند لذا برای رفع بوی آن توصیه می شود دو حبه سیر را به چهار قسمت تقسیم کرده و در یک لیتر روغن برای 4 روز قرار دهند. این موضوع علاوه بر اینکه بوی روغن را رفع کرده خاصیت آن را نیز چندین برابر می کند. البته برای طبع های گرم ممکن است کمی مناسب نباشد و برای افرادی که طبع بلغمی و سرد دارند بهتر است.

لیمو ، لیمو برای درمان آلرژی

3.723
این مطلب مفید بود ؟176
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از فارس/ح
برچسب : لیمو ترش
وبگردی