پایین نگه داشتن قند خون
پایین نگه داشتن قند خون بدون دارو هم ممکن است کافیست تغذیه خود را اصلاح کرده و رژیم بدون قند را استفاده کنید و با کاهش وزن قند خونتان را کنترل کنید.

15 روش برای کاهش قند خون خود بدون درمان دارویی

دیابت نوع 2 به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده است اما آیا می دانستید که نه تنها فقط قابل پیش گیری هست، بلکه قابل بازگشت هم هست ؟ اگر دیابت نوع 2 دارید ، ما در این بخش از سلامت نمناک چند نکته مفید در مورد نحوه پایین آوردن و پایین نگه داشتن قند خون را برای شما آورده ایم.

در حالی که برخی از ما به طور ژنتیکی در معرض خطر دیابت نوع 2 قرار داریم ، این مشکل امروزه به طور عمده یک اختلال سبک زندگی است ؛ با تغییر سبک زندگی خود، می توانید یاد بگیرید که چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کاهش دهید بدون نیاز به دارو بیشتر داروهای دیابت چیزی بیش از یک تعمیر موقت نیستند.

نکته:تغییر مثبت در نحوه خوردن، خوابیدن، فعالیت، و مدیریت استرس ایجاد کنید. پس بیایید با مطالعه دقیق نکات این بخش از سلامت نمناک یاد بگیریم چگونه قند خون را از طریق 15 روش ساده و طبیعی پایین بیاوریم.

رژیم قند خون

چگونه به طور طبیعی قند خون را کاهش دهیم:

در ادامه 15 نکته قابل اجرا برای کاهش قند خون به روش طبیعی را شرح می دهیم:

1. قطع کربوهیدرات ها:

رژیم غذایی با کربوهیدرات فرآوری شده به میزان قند در رژیم غذایی شما می افزاید به این دلیل است که همه کربوهیدرات ها در هضم به قند تبدیل می شوند و این منجر به افزایش قند خون و افزایش وزن می شود. از تمام کربوهیدرات ها با شاخص گلیسیمیک بالا اجتناب کنید.

ما یک رژیم چربی کم کربوهیدرات را برای دیابت ها توصیه می کنیم؛ به طور ایده آل ، تنها 10 % کالری روزانه شما باید از کربوهیدرات حاصل شود. کربوهیدرات مناسب برای هر دیابتی، سبزیجات تازه ، میوه ها و دانه های کامل است. برنج قهوه ای ، کوینوا ، گندم سیاه و دانه کامل مفید هستند.

برنج قند خون

2. شما به چربی های خوب نیاز دارید:

چگونه در زمانی که مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید ،می توان زنده ماند ؟ این مرحله ای است که چربی های خوب وارد می شوند . چربی های سالم که اسیدهای چرب امگا 3 را تامین می کنند، دوستان شما هستند و نه تنها آن ها شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد، بلکه سلامت قلب شما را نیز بهبودمی بخشد.

آن ها منبع سوخت هستند که بدن شما می تواند به جای قندها از این استفاده کند مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن نارگیل ، آووکادو ، آجیل ، روغن زیتون و ماهی روغنی.

چربی خوب

3. روزه گرفتن متناوب و البته به اندازه :

روزه داری متناوب یکی از بهترین روش ها برای بهبود حساسیت انسولین و سطح پایین قند خون است .امروز علم ثابت کرده است که تنها چیزی که ما می خوریم، مهم نیست . نحوه خوردن و چه وقت غذا خوردن به همان اندازه نیز مهم است.

روزه گرفتن یک استراتژی ساده است:

در طول 24 ساعت، 12 ساعت غذا بخورید و در 12 ساعت چیزی نخورید. خوردن با این روش از ریتم طبیعی بدن انسان پیروی می کند این هم چنین به سلول های ما کمک می کند تا بیشتر به انسولین واکنش نشان دهند.

رژیم روزه

4. مواظب اندازه وعده های غذایی باشید:

خوردن وعده غذایی زیاد ، قند را بالا می برد زیاد خوردن باعث آسیب بیشتر به دیابت می شود . یک راه آسان برای پایین آوردن سطح قند خون ، خوردن میزان غذای کوچک تر است . نگران نباشید ؛ ما قصد نداریم از شما خواهش کنیم که از گرسنگی بمیرید ! در حقیقت ، وقتی دانه ها ، پروتئین ها و چربی ها را انتخاب می کنید ، آنها را کنترل کنید.

سعی کنید با میانه روی غذا بخورید. برای سیر شدن به آرامی غذا بخورید و آرام غذای خود را بجوید ، بنابراین مغز شما فرصتی دارد تا به شما اطلاع دهد که چه زمانی سیر هستید . اگر شما غذای خود را بدون فکر ببلعید، خیلی بیشتر از آن چیزی می خورید که بدن شما احتیاج دارید.

اندازه غذا

5. رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید:

رژیم غذایی سرشار از فیبر ، جذب شکر را کاهش می دهد . بدن شما فیبر را با سرعت کم تر هضم می کند و به تدریج سطح قند خون شما را افزایش می دهد . یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث می شود کنترل قند خون برای شما بسیار آسان تر شود و هم چنین به هضم کمک می کند . مصرف روزانه فیبر را از خوراکی هایی مثل میوه ها و سبزیجات که با پوست ، لوبیا ، سبزیجات و غلات سبوس دار نظیر جو ،و کوینوا بگیرید .

غذای فیبر دار

6. به اندازه کافی ویتامین مصرف کنید:

دریافت ویتامین به اندازه کافی ایمنی بدن را افزایش می دهد و از توانایی بدن شما برای استفاده از انسولین حمایت می کند . این می تواند به حفظ قند خون شما در سطوح سالم کمک کند .برخی از بهترین ویتامین ها برای دیابتی ها شامل ویتامین B3 ، B6 ، ب، ب ، C ، E ، و K است.

مصرف ویتامین

7. اضافه کردن پروبیوتیک به رژیم غذاییتان:

براساس تحقیقات، پروبیوتیک اثرات مهمی بر کاهش گلوکز ، HbA1c، میزان انسولین و مقاومت انسولین در بیماران دیابتی دارند. پروبیوتیک یک معده سالم را هدایت می کند که متابولیسم گلوکز را بهبود می بخشد.

8. کمی وزن کم کنید:

برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، مطالعات نشان داده اند که از دست دادن 5-10 درصد از وزن بدن می تواند سطح آمادگی جسمانی را بهبود بخشد.

کاهش وزن همچنین به کاهش سطو ح HbA1c کمک می کند و سلامت قلبی و عروقی را بهبود می بخشد و این مساله به خصوص در صورتی مهم است که وزن اضافی در اطراف شکم داشته باشید. کم تر بخورید. کربوهیدرات ها و چربی های سالم تر همراه با کنترل اندازه غذایی به شما کمک می کنند تا وزن کم کنید.

کاهش وزن

9. به طور منظم ورزش کنید:

ورزش کردن فقط یک راه عالی برای از دست دادن وزن نیست، ورزش کردن به طور منظم حساسیت انسولین را بهبود می بخشد.

مطالعات نشان داده اند که آموزش مقاومت همراه با آموزش ایروبیک، دفع گلوکز را در دیابت نوع 2 افزایش می دهد . حساسیت بهبود یافته انسولین مربوط به کوچک کردن شکم و چربی امعا و احشاست و تراکم ماهیچه را افزایش می دهد.

10. حتما شب خوب بخوابید:

هرگز نیروی خواب را دست کم نگیرید. خواب ناکافی شب در بدن ما به شیوه ای مشابه مقاومت انسولین را کاهش می دهد. آن می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. خواب خوب شبانه می تواند متابولیسم گلوکز را بهبود بخشد و این کار همچنین باعث می شود که شما انگیزه داشته باشید تا با رژیم غذایی خود پیش بروید و تمرین کنید.

خواب و قند خون

11. مدیریت بهتر استرس:

استرس ، چه جسمی، چه روحی و چه عاطفی ، به تغییرات در میزان قند خون مربوط است؛ اجازه ندهید استرس شما را نابود کند. اجازه ندهید استرس علائم دیابت شما را بدتر کند. یکی از بهترین روش ها برای مدیریت استرس، تمرین یوگا و مدیتیشن مرتب است.

12 ترک سیگار:

برای فرد دیابتی، سیگار نکشیدن مهم است نیکوتین سیگار مقاومت به انسولین را افزایش می دهد. نه تنها کنترل قند خون را سخت تر می کند بلکه خطر بیماری های قلبی، مشکلات کلیوی و غیره را نیز افزایش می دهد.

ترک سیگار

13. روغن های گیاهی و دارچین مصرف کنید

روغن های ضروری می توانند به شدت برای حساسیت انسولین مفید باشند. برخی از روغن های ضروری به کاهش شدت دیابت کمک می کنند و برخی از روغن ها می تواند به کاهش وزن کمک کنند که میزان قند خون را زیاد نگه می دارد . سعی کنید پوست دارچین ، روغن ضروری نعناع، روغن دانه گشنیز و روغن اسانس داوانا را امتحان کنید.

دارچین با بیشتر شیرینی ها به عنوان مواد اولیه همراه می شود و آن را به کیک، کلوچه، شیرینی، کلوچه ها و غیره اضافه می کنند. هم چنین می توانید کمی روی بستنی و دسرهای پایه شیر ( ماست، پنیر ) بریزید. همچنین با کاکائو، وانیل، نارگیل، شیر و یا خامه طعم خوبی می گیرند به همین ترتیب می توانید دارچین را به بعضی از گوشت و ماهی اضافه کنید تا طعم و مزه منحصر به فردی بگیرد و هضم را بهبود می بخشد.

دارچین را می توان به، اسموتی ها، نوشیدنی ها که با شکلات درست می شوند اضافه کنید. می توانید روغن اسانس دارچین را در دفتر رژیم غذایی و یا در فروشگاه های سلامتی پیدا کنید. بنابراین می توانید از آن به طور روزانه استفاده کنید و دقت کنید از روغن های اسانس مصنوعی دوری کنید.

دارچین برای دیابت

14. گیاهان و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

برخی گیاهان و ادویه جات به طور طبیعی سطح قند خون را کاهش می دهند و آن ها را باید به رژیم غذایی دیابتی ها اضافه شوند. هم جینسینگ و هم زغال اخته به کاهش سطح قند خون کمک می کنند. دارچین نیز تاثیر مثبتی بر کنترل گلسیمیک تاثیر دارند.

15. مکمل های رژیمی نیز کمک می کنند:

افزایش میزان مصرف مکمل های غذایی که توانایی بدن شما را برای استفاده از انسولین را تامین می کند و می تواند به حفظ ثابت نگه داشتن قند خون کمک می کند.

بهترین روش های طبیعی برای کنترل ، کاهش و پایین نگه داشتن قند خون

4.51675
این مطلب مفید بود ؟1522153
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ/م.ح
وبگردی