استفاده از گوشی هوشمند
اعتیاد به استفاده از گوشی هوشمند به سرعت در حال افزایش است که با مضرات و خطرات جدی همراه است اما می توانید با انجام چند عمل این خطرات را کاهش دهید.

زوایای تاریک و عوارض جدی استفاده از گوشی های هوشمند

این دنیا، یک دنیای عالی و جدید است ، تکنولوژی با سرعت سرسام آوری در حال تغییرِ دنیای ما است و ما با انواع تلفن های شخصی، تبلت ها، ساعت های هوشمند، بلوتوث، وای فای، و سایر وسایل و امکانات احاطه شده ایم. بدن های بیچاره ی ما که حداقل از 10000 سال پیش تغییر نکرده اند، هیچ شانسی برای همراهی با سرعت تکنولوژی ندارند بنابراین این بخش از زندگی های مدرن ، هزینه ی زیادی برای سلامتی ما دارد ، در این بخش از نمناک اجازه دهید ببینیم ،یک وسیله که خیلی از آن استفاده می کنیم ، یعنی استفاده از گوشی هوشمند ، چه تاثیری بر روی سلامتی ما دارد.

به طور جهانی، تقریبا 5 بیلیون اشتراک تلفن همراه وجود دارد ، تا به حال ،هیچ شی یا پدیده ای ، مانند تلفن همراه در زندگی بشر دخالت و مزاحمت نداشته است. تعداد تماس ها و پیام های واتس آپی که هر کدام از ما در روز می سازیم یا تبادل می کنیم، سرسام آور است حتی زمانی که ، در طول شب گوشی را در حالت ساکت قرار می دهید، گوشی سیگنال منتشر می کند و با نزدیک ترین برج مخابراتی در تماس می ماند.

استفاده از گوشی هوشمند

خطرات و عوارض جدی استفاده از گوشی هوشمند 

عوارض نگران کننده استفاده از گوشی هوشمند

اثرات مضرِ گوشی همراه

تشعشعات به اندام داخلی و سلول ها آسیب می زند

گوشی های همراه ،انرژی فرکانس رادیویی از آنتن هایشان منتشر می کنند، که یک نوع پرتو غیر یون ساز است ؛ بافت بدن ما، در قسمتی که به آنتن نزدیک تر است، این انرژی را جذب می کند.این نیروها، با میدان وابسته به نیروی مغناطیسی در بدن ما تداخل دارند و سلول ها، بافت و اندام بدن ما را از بین می برند.تحقیقات نشان می دهد که بدن ما با ساختن استحکامات ، با این پرتوها مقابله می کند غشای سلولی ضخیم تر می شود و در نتیجه مواد غذایی موجود در رگ های خونی قادر نیستند که به آن ها برسند.آسیب به حس گر ،پروتئین روی دیواره ی سلولی می تواند موجب سوء عمل DNA شود.

افزایش خطر تومورها و سلامت

مسائل ذهنی بر طبق تحقیقات منتشر شده توسط مجله معتبر طب آمریکایی ، 50 دقیقه پرتو گوشی همراه، به طور مشهودی فعالیت های متابولیکی در مغز را افزایش می دهد و معلوم نیست که چه نتیجه ای در پی دارد. دکتر Magda havas، دارای مدرک دکتری و نویسنده ی شناخته شده در دنیا درباره ی این موضوع ، می گوید:خطر افزایش تومور، کاهش تعداد اسپرم ها، مشکلات رفتاری که در نوزادانی که مادرانشان در طول بارداری از گوشی همراه استفاده کرده اند، دیده شده است، خیلی آزاردهنده است و باید به عنوان یک عامل هشداردهنده در مورد چیز هایی که اتفاق خواهند افتاد، دیده شوند سپس با تعجب، ما می بینیم که بیشتر مضطرب هستیم ، بدخلق تر و نا آرام تر هستیم که همه به دلیل استفاده از گوشی همراه است.

مضرات استفاده از گوشی هوشمند

خطرات استفاده از گوشی هوشمند برای سلامت مغز

به ستون فقرات و ساختمان عضلانی ما آسیب می زند

پیام دادن یک نمای جدید از زندگی ما است ؛ تحقیقات، نشان می دهد که تنها 15 درجه خم کردن سر ، در زمان پیام دادن ، مساوی با این است که 27 پوند بار بر روی گردن قرار داده ایم و زمانی که ما هر روز این کار را ادامه می دهیم، باعث خمیدگی وحشتناک و گاهی غیر قابل بازگشت ستون فقرات می شویم.

ستون فقرات

آسیب به ستون فقرات با استفاده از گوشی هوشمند 

افزایش وزن

استفاده از تلفن های هوشمند ، سبک زندگی غیر متحرک و نشسته را ترویج می دهدکه در مقابل، باعث افزایش چاقی و بیماری های سخت می شود.

حافظه را ضعیف می کند

گوشی های هوشمند، باعث می شوند که ما برای یادآوری همه چیز به آن ها تکیه کنیم و ما دیگر خودمان را اذیت نمی کنیم، تا چیزی را به خاطر بسپاریم.

روابط اجتماعی را کاهش می دهد

گوشی های هوشمند ،توجه شما را به افرادی که در اطراف شما هستند کم می کنند ؛ این دستگاه، قدرت شناسنده شما در ارتباط با دیگران را کاهش می دهد.

ضررهای تلفن همراه

کاهش روابط اجتماعی با استفاده از گوشی هوشمند 

روی قدرت بینایی اثر منفی دارد

تحقیقی در سال 2014 توسط چشم پزشکان مستقل، به این نتیجه دست پیدا کرده است که یک طول موج مشخص از نور منتشر شده از صفحه ی تلفن های همراه و تبلت ها ، به طور بالقوه برای پشت چشم های ما خطرناک و سمی است ؛ استفاده بیش از حد از ماهیچه های چشم ، زمانی که برروی صفحه تمرکز کرده ایم، باعث سر درد می شود.تمرکز شدیدی که به اشیاء کوچک می کنیم ، مثلا زمانی که فیلم های یوتوب را در گوشی های هوشمند تماشا می کنیم، باعث می شوند که کمتر پلک بزنیم و باعث خشکی چشم می شود.

مضرات اشعه موبایل

استفاده از گوشی هوشمند باعث ضعف بینایی می شود

خطرات و عوارض خوابیدن کنار گوشی و موبایل

اگر در حال جستجو و انجام کارهای دیگر با تلفن همراهتان به خواب می روید باید بدانید که شما تنها نیستید و تقریبا 44 % از صاحبان گوشی تلفن همراه با این شرایط به خواب رفته و خود را در معرض خطراتی قرار می دهند که با آنها آشنا می شوید:

1. بالشت آتش گرفته

اخیرا یک نوجوان در تگزاس با بوی سوختگی از خواب بیدار شد و به دنبال دلیل گشت. گوشی گلکسی s4 او که در زیر بالشت او به دلیل ماندن در حالت سرچ آتش گرفته بود عامل سوختن بالشت و تشک او بود. دلیل مربوط به باطری بود اما باید بدانید که هر وسیله ای که شارژ می شود و از این قبیل منبع انرژی استفاده می کند با پوشانده شدن توسط پتو و.. در معرض این خطرات قرار می گیرند.

2. به هم زدن خواب راحت

گوشی تلفن همراه، تبلت و.. همگی نوری که به نام نور آبی شناخته می شود از خود بروز می دهند که با ایجاد اختلالاتی در هورمون ها و بخش های تشخیص دهنده تفاوت شب و روز در بدن ما ایجاد می کنند. نورِ آبی ای که از دستگاه های الکتریکی ساتع می شود، تولید هورمون ملاتونین را منقطع می کند ، این هورمون، یکی از عوامل مسئول در روند خواب است. یعنی این نورها سبب می شوند که قسمتی از بدن ما را به اشتباه به این گمان می اندازند که روز است و خواب شبانه بدون طی کردن طیف طبیعی سپری می کند به همین دلیل توصیه می شود که گوشی و لپ تاپ خود را حتی در یک اتاق جدا از محل خواب خود نگهداری کنید.

خوابیدن کنار گوشی

خطرات جدی خوابیدن کنار گوشی های هوشمند

3. تهدید سلامت کل بدن

هیچ تحقیقی مبنی بر تاثیر استفاده از گوشی تلفن همراه در ایجاد و تشدید سرطان باشد انجام شنده است اما این وسیله ها امواجی را از خود منتشر می کنند که می تواند هدایت کننده فاکتورهای منفی برای ایجاد تومور ها و غده های بیماری زا باشد که این اصل در افراد ضعیف تر مانند کودکان بیشتر است.

خطرات و تاثیرات منفی استفاده از گوشی هوشمند را کمتر کنید

دکتر HAVAS ،از ما می خواهد که کلا از تلفن های هوشمند دور باشیم، ولی امروزه این کار عملی نیست چه کار دیگری می توانیم انجام دهیم ،تا اثرات استفاده از آن را کاهش دهیم؟

  • در حالت بی سیم از گوشی خود استفاده کنید.
  • یک بلندگوی گوشی با کیفیت بخرید. این کار میزان انرژی فرکانس رادیویی که به دلیل وجود آنتن، به سر می تابد را کاهش می دهد زیرا منبع انرژی در نزدیکی سر قرار نگرفته است.

کاهش خطرات استفاده از گوشی هوشمند

کاهش خطرات گوشی هوشمند برای مغز با استفاده از هندزفری 

  • هرگز در زمان خواب، گوشی همراه را در کنار خود قرار ندهید ؛ اگر مجبور هستید از ساعت بیدارباش گوشی استفاده کنید، گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید ،تا از انتشار سیگنال جلوگیری کنید.
  • از صدا، به جای پیام استفاده کنید ، ما مطمئن نیستیم که برنامه هایی که گفتار را به نوشتار تبدیل می کنند، راه حلی برای این مشکل باشند، ولی ممکن است که شما بخواهید پیام صوتی بفرستید و یا اینکه تعداد پیام هایی که در روز می فرستید را، کاهش دهید.

ما به طور آشکارا و واضح،از زمانی که این مسئله یک موضوع جدید تحقیقاتی شده است، ظاهر تاثیراتی که گوشی های هوشمند بر روی سلامت ما دارند را ، بیان کرده ایم تا زمانی که اطلاعات کامل تری برای هدایت ما به دست آید، فقط می توانیم چیزی که عقل سلیم حکم می نماید و احتیاط های ساده را ،انجام دهیم.

 

استفاده از گوشی هوشمند و عوارض استفاده از گوشی هوشمند

4.7602
این مطلب مفید بود ؟56438
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
برچسب : تلفن هوشمند
وبگردی