کنکور

بازداشت 8 فروشنده سوالات جعلی کنکور 1402

تاریخ انتشار : 12 تیر 1402کد مطلب : 8661زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت هشت نفر که در پوشش فروش سؤالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بودند، خبر داد.

ایسنا:سرهنگ داود معظمی گودرزی، با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت‌طلب همواره از هر رویداد و مناسبتی برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند، گفت:یکی از مواردی که افراد سودجو بسیار به آن توجه دارند، کلاهبرداری به بهانه‌های مرتبط با کنکور سراسری است، به طوریکه همه ساله با این موضوع مواجه هستیم که افراد سودجو در فصل امتحانات نهایی و کنکور مدعی دسترسی و فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور شده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو مبالغ نجومی را با این بهانه از مردم دریافت می کنند، گفت:در نهایت نیز یا سوالی به خریداران داده نمی‌شود، یا سوالات جعلی است و سبب آسیب جدی به خریدار شده یا اینکه از طریق درگاه‌های جعلی پرداخت موجودی کل حساب بانکی خریداران خالی می‌شود. از این رو نباید به چنین مواردی اعتماد کرد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه پلیس فتا نیز در این خصوص فضای مجازی را رصد کرده و با مجرمان برخورد خواهد کرد، گفت:در همین راستا و در جریان پایش فضای مجازی، ماموران پلیس فتا با چند کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی مواجه شدند که گردانندگان آن مدعی دسترسی و فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی شده بودند. در همین راستا نیز تحقیقات ماموران آغاز و در جریان آن مشخص شد که تعداد 10 کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی با بیش از 200 هزار نفر دنبال کننده ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور را داشته و این سوالات را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد:پس از بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد هشت نفر از ادمین‌های اصلی این تیم مجرمانه که با هم در ارتباط بودند، مورد شناسایی قرار گرفته و پس از احراز هویت و تشریفات قضایی در چندین ماموریت همزمان غافلگیرانه پلیسی در مناطق محتلف تهران بزرگ دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفـت:در جریان بازجویی از این افراد نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد، مشخص شد که آنان هیچگونه سوالی در اختیار ندارند و صرفا با سوءاستفاده از فضای حاکم بر دانش‌آموزان و متقاضیان کنکور دست به اقدامات مجرمانه زده اند. برای این افراد پرونده‌های جداگانه تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه لازمه جلوگیری از چنین اقدامات مجرمانه‌ای افزایش آگاهی کاربران است، گفت:تمام سوالات کنکور تا ساعت و دقیقه برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب است و مرد باید بدانند افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را دارند هدفشان فقط و فقط کلاهبرداری است. دانش آموزان و خانواده‌هایشان نیز به چنین تبلیغاتی توجه نکنند.

انتهای پیام/م

بازداشت 8 فروشنده سوالات جعلی کنکور 1402

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : کنکور
وبگردی