تغییرات بدن بعد از سی سالگی
بعد از سی سالگی بدن دچار تغییرات واضحی می شود این تغییرات موجب پیر نشان دادن شخص می شود با مراقبت هایی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

چگونه بدن ما بعد از 30 سال تغییر می کند و چرا صورتمان بیشتر پیر می شود؟

همه ما در مورد کاربرد خوب ویتامین E و c و هیالورونیک اسید شنیده ایم. اما واقعاً پوست ما برای سلامت بیشتر به چه چیزی نیاز دارد و چگونه می توانیم روی آن تاثیر گذار باشیم؟ جدا از استفاده از مکمل ها و وجود موادی مثل الاستین و کلاژن در بدن، استفاده از ضدآفتاب، خوردن غذاهای سالم باید از نوع توده استخوانی و تغییرات هورمونی در بدن خود آگاهی کامل داشته باشیم.

پیری

چگونه با بالا رفتن سن بدن ما تغییر می کند؟

با گذشت زمان انعطاف پوست ما کاهش پیدا می کند و ما باید بیشتر از همیشه مراقب آن باشیم. باید از کرم های مراقبت پوست، مزوتراپی و دیگر پروسه هایی که برای بهبود پوست ما موثر هستند استفاده کنیم.

ظاهر شدن چین و چروک های روی پوست، فقط به خود پوست ما بستگی ندارد بلکه چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم اجزای ساختاری عمیق در پوست هستند که در آن تاثیر گذار می باشند. مثل بافت های نرم، چربی ها و نوع استخوان بندی صورت. اگر بدانیم که هر کدام از این ها چگونه کار می کنند، می توانیم پروسه پیر شدن را به تعویق بیندازیم.

جذب مواد توسط استخوان ها بافت استخوان را تشکیل می دهد. استخوان های ما در طول زندگی تجدید پذیر می باشند. اما بعد از 35 تا 40 سال، نمی توانند بازیابی پیدا کنند و رشد آنها کاهش پیدا می کند.

هنگامی که سن ما بالاتر می رود، اسکلت بدنی ما تقریباً 10 درصد بزرگتر و شکننده تر می شود. مثلا استخوان لگن تا 25 تا 30 سالگی رشد می کند. بعد از چهل سالگی لگن شروع به باریک و باریک تر شدن می کند.

تغییرات بدن

آشنایی با تغییرات بدن بعد از سی سالگی

جذب مواد توسط استخوان می تواند روی مهره های ما نیز تاثیر گذار باشد و موارد زیر را در ظاهر ما نشان دهد:

  • کاهش ارتفاع صورت
  • زبر شدن برجستگی های استخوان
  • چرخش استخوان که باعث تغییر شکل و بزرگتر شدن آن می شود
  • پهن شدن چانه
  • بزرگ شدن بینی
  • افتادگی نوک بینی

با بالا رفتن سن، چین و چروک های اطراف بینی و لب ها عمیق تر می شوند و حالت استخوان چانه تغییر پیدا می کند. علت آن این است که انعطاف پوست کاهش پیدا کرده و تغییرات بافت نرم در زیر پوست اتفاق افتاده است. از طرفی این مسائل می تواند روی دندان و سلامت آنها نیز تاثیر گذار باشد.

چرخش استخوان ها در اطراف چشم ها مخصوصاً در گوشه بیرونی چشم و داخلی بیشتر از همیشه می شود. به همین دلیل است که ابروها کمی افتاده می شود.

چروک دور چشم

لیفت صورت هیچ کمکی نمی کند

بعضی از افراد فکر می کنند که با لیفت صورت می توانند این مشکل را برطرف کنند، اما مشکل اینجاست که پوست انعطاف خودش را از دست داده و شل شده و چروک ها پدیدار شده اند.

تغییرات بدن بعد از سی سالگی و با افزایش سن

با استفاده از تکنولوژی های مدرن، محققان فرصت زیر را پیدا کردند که بهتر بفهمند تغییرات اسکلتی صورت چگونه بودند و کدام قسمت را بیشتر از همه جا تحت تاثیر قرار می گیرند. دانشمندان توجه بیشتر و بیشتری روی ارتباط چارچوب و استخوان ها با یکدیگر اعمال کرده اند.

اهداف اصلی شامل موارد زیر است:

  • کاهش پروسه از بین رفتن تحلیل استخوان
  • حذف هرگونه عاملی که باعث از بین رفتن استخوان می شود

ما با بالا رفتن سن، همزمان چربی بیشتری در بدن مان جذب می کنیم، استخوان های ما کم کم تحلیل می روند و به روش هایی اعتماد می کنیم که ناگهان پوست ما را جوان می کند که اصلا نباید این روش ها را برای افراد زیر 15 تا 20 سال انجام داد.

باید حتما به متخصص مراجعه کنید که ویژگی های پیری صورت را به خوبی می شناسد و هرگز به سلامتی شما آسیب نمی زند.

مراجعه به پزشک

چگونه پروسه پیر شدن را به تعویق بیاندازیم؟

اگر می خواهید که ظاهر جوان صورت تان را حفظ کنید، مجبورید که این پروسه پیری صورت و تغییرات در استخوان های بدن را به تعویق بیندازید. در بین جوانان معمولاً پوست لطیف تر می باشد.

زیرا کلاژن و الاستین زیادی دارد و چربی صورت نیز به طور متعادل در بین قسمت های مختلف توزیع شده است. همزمان که سن بالاتر می رود، پوست ما کلاژن را از دست می دهد و لایه های چربی دار حجم خود را از دست می دهند و به همین دلیل است که چین و چروک و شل شدگی پوست اتفاق می افتد.

برای کاهش پروسه پیری باید کارهای زیر را انجام دهید:

الگوی غذای خود را دوباره بررسی کنید. طبق اعلام آکادمی سلامت آمریکا بهتر است که قند کمتری مصرف کنیم. زیرا قند و شکر پروسه پیری را سرعت می بخشند و به جای آنها باید میوه ها و سبزیجات را بیشتر از قبل مصرف کنید که از آسیب سلول ها جلوگیری می کند.

پوست را مرطوب نگهدارید و با اسکراب ها و ماسک های بسیار سنگین به آن آسیب نزنید.

همیشه باید پوست خود را در برابر بادهای شدید و سرما محافظت کنید و استفاده از ضد افتاب را فراموش نکنید.

مراقبت از پوست

چگونه تحلیل استخوان را به تعویق بیاندازیم؟

مراقب هورمون های بدن خود باشید. مثلاً هورمون تیروئید باعث می شود که پروژسترون بیشتر شود که همین باعث کاهش سرعت پیری می شود. ویتامین D نیز یک منبع بسیار کاربردی می باشد. اما بیش از حد مصرف کردن آن تاثیر منفی خواهد داشت. برای پیدا کردن تعادل در این ویتامین باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

از تزریق بوتاکس اجتناب کنید. مطالعات نشان می دهد که تزریق بوتاکس می تواند تحلیل استخوان را افزایش دهد.

مراقب دندان های خود باشید. اگر یکی از دندان هایان را از دست دهید، پروسه پیری سرعت پیدا می کند. زیرا در ظاهر چانه شما تاثیرگذار است. لب ها نازک تر می شوند و چین و چروک های اطراف لب افزایش پیدا می کنند و عمیق تر می شود.

دندان

صورت شما نیز بسیار لاغرتر از همیشه به نظر می رسد. به همین دلیل است که چانه در این افراد کوچکتر است. در طول ده سال ممکن است بفهمید که 60 درصد از سایز چانه شما از بین رفته است. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید ایمپلنت کنید و ریشه دندان را جایگزین کنید.

همانطور که می دانید، صورت از داخل نیز تغییر می کند. البته باید مراقبت از پوست خود را انجام دهید. اما باید به موارد دیگر نیز توجه کنید و استفاده از محصولات مضر آرایشی را کنار بگذارید که روز به روز صورت شما را پیرتر از همیشه می کند.

تغییرات بدن بعد 30 سالگی؛ چطور پیر نشیم و جوان بمانیم؟

4.859
این مطلب مفید بود ؟572
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ/م.ح
برچسب : سلامت بدن
وبگردی