خرید کولر گازی
با گرم شدن هوا بسیاری از مردم به دنبال خرید کولر گازی برای خنک شدن خانه شان هستند اما قبل از آن باید به نکاتی مانند متراژ خانه توجه کنند.

راهنمای کامل و جامع برای خرید کولر گازی

دستگاه های تهویه هوا مهم ترین ابزار در اکثر خانواده ها هستند با گرم شدن هوا در تابستان، نیاز به جریان نسیم خنک در خانه می شود .کولر برای خنک کردن دمای هوا در داخل خانه در یک سطح مناسب کار می کنند. انواع مختلفی از دستگاه های تهویه هوا وجود دارد، که هر کدام دارای قابلیت های متفاوتی براساس سرعت ، عملکرد و دوام هستند .

خنک کردن هوا معمولا شامل یک چرخه خنک سازی و پاک سازی است با این حال، در برخی موارد، دستگاه های تبخیر و یا دستگاه های خنک کننده آزاد نیز مورد استفاده قرار می گیرند.برخی از آخرین مدل های کولر گازی به سختی قابل دید و کوچک تر از قبل هستند. چند سوال مهم وجود دارد که افراد قبل از خرید کولر باید پاسخ آن را بیابند که در این بخش از نمناک به آنها پرداخته ایم.

انواع سیستم های تهویه :

کولرهای گازی متنوعی وجود دارد که هر کدام از آن ها به بودجه خاص و الزامات فضایی نیاز دارند. پس کدام یک برای شما مناسب است ؟

کولرهای گازی :

کولرهای گازی با دمیدن هوای سرد و مکش گرما اتاق را خنک می کند آن ها دو دستگاه دارند یکی روی دیوار داخلی نصب می شود و دیگری کمپرسور مستقل در فضای باز است که گرما را از ناحیه سرد پراکنده می کند.

سیستم های اسپلیت به طور کلی آرام تر از سیستم های دیگر هستند، زیرا کمپرسور که بیشترین صدا را ایجاد می کند بیرون قرار می گیرد نکته منفی کولرهای گازی این است که آن ها به اندازه کافی قوی نیستند که کل خانه را خنک کنند، و می توانند برای نصب پرهزینه باشند.

خرید کولر گازی

نکات مهم در مورد انتخاب و خرید کولر گازی

انواع کولر گازی و سیستم تهویه هوا

کولرهای سرمایشی ،گرمایشی

کولرهای گازی دومنطوره می تواند هوای گرم و هم هوای سرد را ایجاد کند و به خانه شما در تمام طول سال کمک کند. این سیستم ها به طور کلی گران تر از سیستم هایی هستند که تنها خنک کننده اند، اما برای کسانی که آب و هوای محل سکونتشان موقتی است سرمایه گذاری خوبی هستند.

کولرهای قابل حمل

اگر فقط به خنک شدن یک اتاق کوچک نیاز دارید، پس یک کولر قابل حمل می تواند برای موقعیت شما مناسب باشد. این کولرها را می توان به راحتی جابجا کرد و به راحتی در دسترس قرار داد مشکل این است که دستگاه های تهویه قابل حمل دارای دامنه محدودی هستند و در مناطق آزاد بیشتر بی اثر خواهند بود.این کولرها می توانند از نظر زیباشناسی دلپذیر نباشند و معمولا در مقایسه با مبلمان و دیگر دکوراسیون منزل، حجیم هستند و از نظر ظاهری بسیار جذاب نیستند.

سیستم های دیواری / پنجره

سیستم های نصب شده در دیوار و پنجره ، این روزها کم تر رایج شده اند، اگرچه هنوز هم می توانند محیط اتاق های متوسط و بزرگ را خنک کنند. دستگاهی که در داخل خانه وجود دارد هوا را تهویه و هوای گرم را به بیرون پمپاژ می کند، از طریق یک خروجی یا شلنگ - آن را قدرتمندتر از یک کولر قابل حمل می سازد.

این مدل ها مشکلاتی دارند که بهتر است بدانید:آن ها می توانند به خاطر مقدار برقی که استفاده می کنند هزینه داشته و کاملا بزرگ هستند و می توانند پر سر و صدا باشند این کولرهای سنگین به شکل مربع کل فضای پنجره را اشغال می کنند آن ها اغلب مانع نما می شوند و از نظر زیبایی برای محیط خانه خوشایند نیستند و فقط یک قسمت از خانه را خنک می کنند

تهویه های لوله کشی شده

دستگاه های تهویه لوله کشی شده بسیار گران است و به طور بالقوه هزینه زیادی برای نصب لوله هایی که از زیر زمین رد می شوند دارد. همچنین به یک دستگاه کمپرسور نصب شده در بیرون برای پمپ هوای سرد از خانه نیاز خواهید داشت.

خبر خوب این است که دستگاه تهویه در خنک کردن خانه شما موثرتر از هر سیستم دیگری است. این معمولا در بیمارستان ها، دفاتر بزرگ و دیگر موسسات بزرگ ساختمان استفاده می شود.

تهویه های لوله کشی شده

راهنمای کامل خرید انواع کولر گازی

اندازه و قدرت دستگاه های تهویه هوا:

به راحتی می توان فرض کرد که همه دستگاه های تهویه یک سان هستند، پس همه آن ها کار مشابهی را انجام می دهند - درست است؟ متاسفانه به این سادگی نیست. مدل کولری که برای شما مناسب است بستگی به اندازه محیطی دارد که می خواهید در آن کولر داشته باشید اگر کولر گازی قدرت نداشته باشد به سختی تلاش می کند درجه حرارت را حفظ کند و به سرعت می سوزد. اگر کولر قدرت زیادی داشته باشد بیش از حد لزوم از نیروی برق استفاده خواهد کرد و هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

به عنوان یک قاعده کلی، کولر گازی باید حدود 125 وات توان برای هر متر مربع داشته باشد تا خنک کند. برای نشان دادن این موضوع، بیایید بگوییم یک اتاق دارید که 5 متر در 5 متر مربع است - یک اتاق 25 متر مربع. اگر 125 را در 25 ضرب کنید، شما 3125 وات یا در حدود 3.2 کیلو وات (گرد کردن)نیاز خواهید داشت که مناسب منزلتان خواهد بود.

بهره وری انرژی

هنگام تصمیم گیری در مورد یک سیستم تهویه به یاد داشته باشید که با توجه به رتبه بندی ستاره انرژی آن چقدر بهره وری دارد سیستم درجه بندی ستاره انرژی ابتکار فدرال است که برای نشان دادن این که چگونه با بهره وری بالا هزینه و برق کمتری مصرف کنید.

در سیستم های دو منظوره سرمایشی و گرمایشی دورنگ کاربرد دارد. قرمز نشان می دهد دستگاه تا چه حد کارآمد است؛ و آبی برای سرد کردن است.

خرید یک سیستم تهویه با مصرف انرژی کم می تواند باعث صرفه جویی در میزان قابل توجهی در قبض . برق شما در دراز مدت شود، با این حال این دستگاه ها هنگام خرید گران تر هستند

مشخصات و ویژگی های یک کولر گازی خوب

بعد از انتخاب نوع کولر و اندازه، زمان آن رسیده که به بخش جالب آن توجه کنید. تکنولوژی مدرن در خانه راحت تر از همیشه می تواند خانه را خنک کند پس به مشخصات اشاره شده در نمناک هنگام خرید کولر گازی حتما توجه کنید.

سنسور حضور:

بعضی از کولرهای گاز سنسور دارند و می توانند زمانی که یک نفر در اتاق است و زمانی که اتاق خالی است را تشخیص دهند، بنابراین این دستگاه می تواند بر این اساس تنظیم شود تا انرژی ذخیره شود. این کولرها حتی قادر به هدایت هوای آزاد به سمت فرد هستند بنابراین نیازی نیست که سخت کار کند تا شما را خنک نگه دارد.

قدرت کولر گازی

خرید کولر گازی با کیفیت و خوب

حالت خواب:

مد خواب جزتنظیم بسیاری از کولرها است این کولرها دمای اتاق را به آرامی تنظیم خواهد کرد در حالی که شما خوابید.

تیغه های تنظیم پذیر:

بسیاری از مدل های کولر قادر به چرخاندن این تیغه ها هستند تا هوای داخل اتاق را بهتر پخش کنند، یا آن را در جهت خاصی متمرکز کنند.

فیلتر هوا:

یک استفاده مشترک و اغلب اشتباهی که برخی از کولرهای خاص دارند این است که آن ها هوای کهنه را بازیافت می کنند و به طور بالقوه باعث بیماری می شوند با این حال، اکثر دستگاه های تهویه هوا این روزها دارای فیلترهای هوا هستند که بو، دود و میکروب ها را از هوا پاک می کنند. این فیلترها به تمیز کردن گاه به گاه نیاز دارند

مد خشک کننده :

تقریبا همه کولرها دارای عملکردهای اصلی هستند:اتوماتیک، سرمایش، گرمایش و فن اما تنها برخی از آن ها گزینه خشک کننده را دارند. رطوبت را از هوا خارج می کنند و به کاهش رطوبت به روش بهینه سازی انرژی کمک می کنند. این در مناطق رطوبت بالا بسیار مفید است.

نصب کولر گازی

مگر اینکه سیستم شما قابل حمل باشد، تمام کولرها باید توسط نصب کننده حرفه ای نصب شود این امر تضمین می کند که همه چیز به درستی انجام می شود و شما تحت ضمانت سازنده قرار می گیرید. اغلب سازندگان کولر نیز یک سرویس نصب ارائه می کنند که اغلب می تواند با خرید دستگاه با تخفیفی همراه باشد. با این حال، این ممکن است همیشه ارزان ترین گزینه باشد.

میزان پرداختی شما بستگی به عواملی چون جایی که زندگی می کنید بستگی دارد، نوع سیستمی که نصب کرده اید، و راحتی کار.

انتخاب کولر گازی

راهنمای خرید و نصب کولر گازی

صرفه جویی در مصرف کولر

بسیاری از مردم بیش از حد تخمین می زنند که کولر آن ها چقدر به قبض انرژی آن ها اضافه می کند ؛بنابراین چند نکته برای کمک به شما در نصب کولر وجود دارد:

  • عایقی را در نظر بگیرید:جایگزین کولر نخواهد شد، اما تاثیر آن را افزایش خواهد داد.
  • فیلتر را تمیز کنید:فیلتر کثیف نه تنها گرد و غبار را پخش می کند، بلکه کولر را مجبور می کند سخت تر کار کند و از برق بیشتری استفاده کند.
  • از ویژگی ها استفاده کنید:استفاده از تایمر و حالت های ذخیره انرژی ممکن است برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از هوای اضافی استفاده شود.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام پنجره ها و درها بسته شده اند تا هوای خنک داخل بماند.
  • بستن پرده ها
  • به طور منظم دستگاه خود را سرویس کنید

چه نوع کولری برای مصرف شما مناسب تر است؟

درک نیازمندی هایتان اهمیت زیادی دارد که در آن کولر برای موقعیت شما بهتر عمل می کند:

به چه کولری ومقدار قدرتی نیاز دارید : تعدادی از ابزارها برای تعیین این که کولربا چه قدرتی نیاز دارید وجود دارد.

بودجه را در نظر بگیرید: اکنون و در آینده. با اینکه هزینه های خرید اولیه می تواند متفاوت باشد، با توجه به هزینه های جاری کولری که انتخاب می کنید اهمیت دارد. مدل های بهینه انرژی می توانند میزان مبلغی که برای قبض برق پرداخت خواهید کرد را کاهش دهند. مدل های بهینه انرژی نیز برای محیط زیست بهتر هستند.

استفاده احتمالی خود را تعیین کنید: کولرهای گازی سرمایشی و گرمایشی برای سرما و گرما مناسب هستند و مخصوصا در آب و هوایی مفید هستند که بیش از حد تغییر می کنند.

مواردی که هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد

متراژ منزل

مصالح خانه و دیوار

یکی دیگر از عوامل مهم در نظر گرفتن کیفیت و مصالح خانه است. برای مثال خانه های آجری قدیمی گرما را نسبت به مجتمع های مسکونی جدیدتر حفظ کرده آنها ترکیبات شیمیایی ویژه دیوارها و رنگ هایی که برای انعکاس گرما طراحی شده اند، استفاده می کنند باید قبل از سرمایه گذاری روی کولر تلاش لازم را انجام دهید بسیاری از شرکت های کولر بازرسی های داخلی ای را ارائه می دهند که عوامل مختلفی را در هنگام تلاش برای تشخیص اینکه کدام گزینه بهترین است، به حساب می آورند.

موقعیت خانه و محیط اطراف

مفهوم مهمی که باید در نظر بگیرید مکان خانه و محیط اطراف شماست. آیا محل شما به طور مداوم تحت نظر خورشید است یا در خانه ای با درختان بلند زندگی می کنید که شما را از گرما محافظت می کنند؟ آیا تپه ها یا کوه هایی اطرافتان هستند که خورشید در هر روز از کنار آن عبور می کند؟ آیا در یک بیابان مرطوب زندگی می کنید که در آن هوا خیلی گرم نیست اما رطوبت خیلی بالا است؟ باید همه این چیزها را هنگام برنامه ریزی برای خرید کولر در نظر بگیرید چون گرفتن وسیله مناسب برای خانه نیازمند این است که همه عوامل خارجی را در نظر بگیرید.

کجا باید کولر را قرار دهید؟

انواع مختلفی از کولرهای گازی وجود دارند که می توانند در نظر گرفته شوند. می توانید کولرهای ویژه ای را بخرید که در پنجره ها نصب می شوند، به کف متصل می شوند و یا به دیوار زده می شوند. بعضی از کولرها در خارج از خانه قرار دارند در حالی که بقیه را می توان در یک موقعیت قرار داد

سیر تا پیاز آنچه باید قبل خرید کولر گازی بدانید + نکات مهم

4.37
این مطلب مفید بود ؟61
منبع : muchneeded / canstarblue / بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
برچسب : کولر
وبگردی