مراقبت از ناخن های شکننده
برای مراقبت از ناخن های شکننده و نازک و جلوگیری از آسیب به آن ها باید روزانه نکاتی را رعایت کنید و بدانید چه چیزهایی برای سلامت ناخن مضر یا مفید است.

راه و روش های کاملا طبیعی و خانگی برای مراقبت از ناخن های شکننده

هنگامی که نوبت به مراقبت از ناخن ها می رسد، مانیکور تنها گزینه نیست. در حقیقت، باید به طور روزانه از ناخن ها مراقبت کنید. در اینجا به برخی از ترفندهای ساده و راهنمایی ها که به شما کمک می کند این کار را انجام دهید. نگاهی بیاندازید.

23 روش طبیعی برای مراقبت از ناخن های شکننده

1.ناخن ها را تمیز نگه دارید

همه مشکلات با میکروب ها و باکتری ها آغاز می شود. باید اطمینان حاصل کنید که مکانی برای آنها وجود ندارد. ناخن های را مرتب تمیز کنید و بعد از شستشو خشک کنید. این همچنین مانع از تجمع آلودگی و باکتری ها زیر ناخن ها می شود. اما اگر ناخن ها به مدت طولانی در آب بمانند ممکن است منجر به شکستگی شود.هنگام شستن ظروف، بهتر است از ناخن های خود را با دستکش محافظت کنید.

مراقبت از ناخن های شکننده

نکات بهداشتی مراقبت از ناخن های شکننده

بهترین راه های مراقبت از ناخن های شکننده

2.ناخن ها را نجوید

جویدن ناخن باعث آسیب زیادی می شود. علاوه بر اینکه ناخنهایتان را زشت می سازد ، تماس با بزاق آنها را ضعیف و شکننده می سازد . این باعث می شود که کوتیکول ها نیز آسیب ببینند.

همچنین قرار دادن انگشتان در دهان، آلودگی و میکروب ها را از انگشتان به دهان منتقل می کند. برای ترک عادت جویدن ناخن توصیه می کنیم لاک بزنید که بوی بد آن باعث می شود آن را در دهان نکنید.

3.مراقبت از کوتیکولها

کوتیکول ها بسیار ظریف هستند و به آسانی پاره می شوند مراقبت خوب از کوتیکول بخش مهمی از مراقبت ناخن است. اگر پوست یا ناخن شل دارید، با دقت آن را مراقبت کنید اطمینان حاصل کنید که کوتیکول را مرطوب کنید - روغن نارگیل یا بادام را به کوتیکول ها بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا آنها را تغذیه کند.

روغن نارگیل برای ناخن

مراقبت از ناخن های شکننده با روغن نارگیل

برای مراقبت از ناخن های شکننده چه کنیم؟

4. رعایت بهداشت

ناخن ها را تمیز کنید و تمام ابزار ناخن ها را بطور مداوم شسته و ضد عفونی کنید. ناخن ها بیش از حد بلند نشوند چون باعث می شود آلودگی کمتری زیر ناخن جمع شود. در بخش قبلی سلامت نمناک کامل توضیح دادیدم که ضدعفونی کننده های طبیعی را روی ناخن ها مانند روغن درخت چای بزنید تا باکتری ها را دور نگه دارید و ناخن ها را از میکروب ها محافظت کنید.

5. از مرطوب کننده استفاده کنید

خشک شدن و پوسته پوسته شدن به همان اندازه که برای پوست مناسب نیست برای ناخن هم نیست. ناخن ها بسیار ظریف هستند و به آسانی شکسته می شوند. آنها را مرطوب کنید تا قوی شوند. از طیف وسیعی از کرم های دست، روغن کوتیکول / کرم ها یا روغن های مرطوب استفاده کنید که به حفظ ناخن ها و کوتیکولها کمک می کند تا براق و سالم باشند.

مرطوب کردن ناخن ها

مرطوب کردن ناخن ها برای تقویت ناخن های شکننده

مراقبت از ناخن های شکننده با رعایت این نکات

6. کوتاه کردن منظم

همانطور که کوتاه کردن موهای شما به طور مرتب برای سلامتی مفید است، همین امر برای ناخن نیز مفید است. ناخن گیر بگیرید و آنها را به صورت منظم کوتاه کنید. هر چند هفته ناخن ها را به شکلی که دوست دارید، کوتاه کنید.

7. زدن پوشش حفاظتی

زدن لایه محافظ روی پوست و ناخن ها از رنگ پریدگی ناخن ها جلوگیری می کند. این باعث می شود رنگ روی ناخن ها بهتر به نظر برسد .

8. هرگز لاک های ناخن را نخراشید

خراشیدن لاک ناخن ها بدترین کاری است که می توانید با آنها انجام دهید. این باعث می شود سطح ناخن خشن و لکه دار شود. همچنین لایه بالایی ناخن ها را از بین می برد.

خراشیدن لاک ناخن

حفظ سلامت ناخن با اجتناب از خراشیدن لاک

کارهایی که باید برای مراقبت از ناخن های شکننده انجام دهید

9. دستکش برای محافظت بپوشید

اگر خودتان کار خانه خود را انجام دهید، مواد شوینده پاک کننده حاوی مواد شیمیایی هستند و هنگامی که با آنها تماس می گیرند، به ناخن ها آسیب می رسانند. راه حل ساده این است که دستکش بپوشید اطمینان حاصل کنید که دستکش های خود را به طور کامل پس از استفاده شستشو کنید و آنها را در نور خورشید نگه دارید تا پاکسازی شوند

10. از استفاده از ژل و اکریلیک اجتناب کنید

ژل و اکریلیک بدون شک فوق العاده زیبا اما متاسفانه باعث آسیب شدید به ناخن میشود. در صورت امکان از آنها اجتناب کنید. پودر اکریلیک حاوی مواد شیمیایی زیادی است و ناخن ها را می سوزاند و باعث می شود که در آنها فرو رفتگی ایجاد شود. مکانیزم خشک کردن در مانیکور ژل باعث ایجاد آسیب به پوست در اطراف ناخن می شود.

 اکریلیک ناخن

مراقبت از ناخن های شکننده با استفاده نکردن از اکریلیک

ترفندهای ساده برای مراقبت از ناخن های شکننده

11. توقف مانیکورهای مبتنی بر آب

از مانیکورهای مبتنی بر آب اجتناب کنید زیرا لاک ناخن ها سریعتر پاک می شود. ناخن ها آب را جذب می کند و هنگامی که در آب غوطه ور می شود، پس از خارج شدن از آب به شکل اولیه خود می رسد. همانطور که در این بخش از سلامت نمناک می خوانید استفاده از لاک ناخن زمانی که بستر ناخن گسترش یافته است خوب نیست، زیرا هنگامی که کوچک شود، ناخن دوباره ترک می خورد .

12. سوهان زدن ناخن در یک جهت

سوهان را به آرامی در یک جهت بزنید. در غیر این صورت، ناخن ضعیف و قبل از موعد می شکند. سوهان زدن در همان جهت همچنین به شما کمک می کند تا یک نوک صاف را به دست آورید سر ناخن را به همان شیوه ای که می خواهید شکل دهید. شروع به سوهان زدن از یک گوشه به مرکز و سپس از مرکز به لبه دیگر و یا بالعکس.

 طرز صحیح سوهان کشیدن

روش صحیح سوهان زدن برای مراقبت از ناخن های شکننده

روش های مراقبت از ناخن های شکننده و نازک

13. اجتناب از لاک های خشن

باید هنگام انتخاب لاک ناخن بسیار مراقب باشید.پارابن و سولفات موجود در لاک ها برای ناخن ها و پوست اطراف آن بد است. همچنین خوردن دست هائی که روی ناخن ها لاک دارند، ایده خوبی نیست زیرا رنگ ناخن ها می توانند داخل بدن و در نتیجه باعث آسیب شود. در عوض، رنگ ناخن های طبیعی و شیمیایی را که سازگار با محیط زیست هستند، انتخاب کنید.

14. پولیش به جای لاک

داشتن ظاهر زیبا هر روز و همیشه جذاب است. به جای لاک زدن ناخن هایتان، که مواد شیمیایی است، حتی اگر مارک های طبیعی تر موجود در بازار را انتخاب کنید، ناخن ها را با روش های صحیح پولیش کنید و به اصطلاح جلا دهید ؛ این کار ناخن ها را براق می کند ضروری است که به آرامی و به ندرت به خاطر بسپارید تا از خوردن بافت ناخن ها خودداری کنید.

پولیش کردن ناخن

مراقبت از ناخن های شکننده با پولیش ناخن

تقویت ناخن های نازک و مراقبت از ناخن های شکننده

15. از نرم کننده کوتیکول استفاده تا از شکستگی ناخن جلوگیری کنید

ناخن ها را به خوبی درمان کنید . آنها را به طور منظم تغذیه تا قوی و سالم نگه دارید یکی از راه ها این است که آنها را در آب نمک برای چند دقیقه خیس و سپس آنها را با یک حوله تمیز خشک کنید. این را 2-3 بار در هفته انجام دهید.

16. لاک ناخن ها را طولانی تر بسازید

باید یک سری از مراحل را دنبال کنید. با پاک کردن ناخن ها با سرکه شروع کنید. آنها را در آب خیس کنید سپس لایه پوششی روی آن بزنید. دو لایه لاک ناخن زده و بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

 تقویت ناخن خانگی

طولانی تر ساختن لاک برای سفت شدن ناخن

مراقبت از ناخن های شکننده و جلوگیری از ضعیف شدن ناخن

17. پاک کننده خوب انتخاب کنید

از لاک پاکن خوب با مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید

18. سعی کنید درمان های تقویت ناخن استفاده کنید

می توانید برخی از درمان های نرم کننده را انتخاب کنید که می تواند ناخن ها را تقویت کند. نرم کننده ها شامل فرمول های CF انتخاب خوبی هستند. آنها ناخن ها را مرطوب و تغذیه می کنند و آنها را سالم و قوی می سازند.

19. برش ناخن ها به طور مستقیم

ناخن ها را کوتاه کنید تا از رشد هرچه بیشتر و رشد به درون جلوگیری شود. . رشد ناخن های بلند باعث می شود آنها بلند و منحنی شوند و باعث مسائلی چون شکسته شدن می شود. بهتر است آنها را کوتاه کنید.

 کوتاه کردن ناخن

 مراقبت از ناخن های شکننده با کوتاه کردن ناخن ها

توصیه های مهم برای مراقبت از ناخن های شکننده

20. اجتناب از سفت کننده ناخن

بله، از سفت کننده ناخن ها اجتناب کنید زیرا آنها حاوی مقدار زیادی فرمالدئید هستند که ممکن است روی ناخن ها شکستگی ایجاد و باعث آسیب شوند. 

21. خوب خوردن و داشتن تغذیه مناسب

خوردن خوب همه چیز را ثابت می کند. مشکلات ناخن ناشی از رژیم نا مرغوب است و مسائلی مانند ناخن های شکننده ناشی از کمبود کلسیم است. باید مقدار کافی آن را در غذا داشته باشید.

همچنین برای داشتن ناخن سالم و قوی، ویتامین ایی، پروتئین، آهن، ویتامین د، روی و منیزیم را در رژیم غذایی خود به شکل آجیل، چغندر، سویا، لوبیا، عدس، غلات کامل، سبزی و غیره اضافه کنید.

تغذیه مناسب برای ناخن

برای داشتن ناخن های محکم چه بخوریم؟

بهترین روش های مراقبت از ناخن های شکننده و ضعیف

22. اجتناب از استون

همیشه لاک پاکن های فاقد استون را انتخاب کنید. استون روی ناخن ها و پوست سخت شده و بسیار آسیب پذیر می شوند این ناخن ها را خشک و باعث می شود آنها بشکنند.

23. تمیز کردن لاک های اضافی کوتیکول

شما هنگام لاک زدن ناخن مقداری کوتیکول را رنگی می کنید با لاک پاکن کناره های آن را پاک کنید تا مانیکور زیباتری داشته باشید

 

23 توصیه مهم برای مراقبت از ناخن های شکننده

4.1238
این مطلب مفید بود ؟19642
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : stylecraze / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی