تغییرات بعد از زایمان
زایمان اتفاقی زیبا و شگفت انگیز در زندگی مادران است که با تغییرات و اتفاقات زیادی برای بدن همراه می باشد و باید اطلاعات کافی در مورد این تغییرات داشته باشند.

اتفاق و تغییری که بعد از زایمان در بدن رخ می دهد

شما 9 ماه گذشته را به پرورش یک انسان در درون خود گذرانیده اید و این یعنی یک فرآیند باور نکردنی، متحول و هیجان انگیز .به طور جدی شما یک بدن انسان را با بدن خود رشد دادید و حالا بعد از پایان این دوره بدن نیاز به تغییر زیادی دارد. کودک شما نیاز به رشد دارد، بنابراین عضلات شکم شما کش میابد و به او این اجازه را می دهد.

تغییرات سریع بارداری قطعا پس از زایمان به سرعت کاهش می یابد و بدن شما در نهایت احساس می کند که به حالت طبیعی باز گشته است، اما بعد از چند لحظه تغییرات بیشتری به وجود می آید تغییراتی که در این بخش از نمناک تحت عنوان تغییرات بدن زنان بعد از زایمان به آنها خواهیم پرداخت.

اتفاقات پس از زایمان

وزنتان یکباره کم می شود

در طول هفته اول پس از تولد، شما وزن قابل توجهی را از دست خواهید داد این نتیجه افزایش ادرار و تعرق زیاد است و اگر شیر دارید، می توانید انتظار داشته باشید وزن بیشتری را از دست بدهید. پرستاری بیش از 300-500 کالری اضافی را در روز می سوزاند در حالی که احتمالا شما مجبور به جبران انرژی اضافی می شوید، هنوز هم احتمالا وزن خود را در نتیجه تغذیه با شیرتان کاهش دهید.

کاهش وزن بعد از زایمان

لگن شما ممکن است نیاز به توجه داشته باشد

سعی کنید زمان کمتری را بایستید و بیشتر اوقات در حالت نشسته باشید تا فشار کمتری به قسمت تحتانی بدنتان وارد شود.

شکم شما تا مدتی پس از تولد متورم خواهد بود

تغذیه نوزاد با شیرتان کمک می کند تا پوستتان سفت شود و به همان ترتیب رحم شما منقبض شود، و شکم شما به حالت عادی خود باز گردد. یک رژیم غذایی سالم کمک می کند، و هنگامی که شما از پزشک خود اکی و رضایت را دریافت کردید، میتوانید با ورزشی ملایم، عضلات خود را به جای اولشان بازگردانید.

موهایتان ممکن است درخشش خود را از دست بدهند

یکی از عوارض جانبی بیولوژیکی بارداری، ضخیم تر و پر تر شدن موهاست اما به طور کلی، این اتفاق خوب فقط کمی طول می کشد و ممکن است موهای خود را در چند ماه پس از تولد نوزادتان از دست بدهید نگران نباشید، شما در حال کچل شدن نیستید - در نهایت موهایتان نازک میشوند و به حالت عادی برمی گردند.

به یاد داشته باشید همیشه از مواد آرایشی و بهداشتی ارگانیک و طبیعی در دوران بارداری و شیردهی استفاده کنید - مواد تشکیل دهنده می توانند وارد جریان خون شوند و کودک یا نوزادتان را مبتلا کنند. با گذشت زمان و برگشت به کار، رحم شما 15 بار سنگین تر از اندازه قبل از بارداری شما میشود و آنچه بالا میرود، باید پایین بیاید.

ریزش مو بعد از زایمان

احساسات شما ممکن است در هفته های پس از تولد شکننده باشد

مطالعات تخمین می زنند که تا 80 درصد از مادران پس از زایمان احساس ناراحتی و تحریک پذیری زیادی می کنند و این کاملا قابل درک است - بدن شما، خانه شما، زندگی شما تغییرات رادیکالی زیادی در یک دوره زمانی کوتاه انجام داده است برای اکثر زنان، این احساس پس از ده روز به شدت کاهش می یابد اگر این احساسات برای شما همچنان ادامه پیدا کند، حتما فوری به پزشک خود مراجعه کنید.

شما ممکن است احساس افکاری پراکنده داشته باشید و کمی فراموش کار بشوید - دوباره، این کاملا طبیعی است در حقیقت، دانشمندان دانشگاه کاتولیک استرالیا تایید کرده اند که بارداری واقعا باعث کمبود حافظه می شود! پس از آن فقدان خواب ها، و وظایف و مشغولیت های داشتن یک نوزاد، همه اینها می توانند منجر به فراموشی شوند با استراحت بیشتر، خیلی زود به حالت طبیعی برمیگردید.

اتفاقاتی که بعد از زایمان در بدن رخ می دهد

4.580
این مطلب مفید بود ؟728
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ک/ن/ز.ت
وبگردی