تفاوت فلفل ها
فلفل سیاه، سفید و قرمز همه از یک گیاه تهیه می شوند و رنگ فلفل به زمان برداشت و شیوه عمل آوردن آن بستگی دارد اما تفاوت هایی دارند که باید بدانید.

تفاوت فلفل های سفید، سیاه ، قرمز

آیا می دانستید که بیش از یک نوع فلفل وجود دارد؟ فلفل یکی از رایج ترین ادویه ها در دنیا است. افراد وقتی می خواهند ادویه های مورد علاقه خود را مصرف کنند سلیقه و نظرات متفاوتی دارند به همین دلیل است که بعضی از ادویه ها، مثلا فلفل، انواع مختلفی دارند که متناسب با نیازها مصرف می شوند مثل قیاس فلفل قرمز و سبز، دو نوع دیگر (فلفل سفید و سیاه)وجود دارد که برخی ویژگی های کلیدی مهم را در بر دارند.

تفاوت فلفل سیاه و سفید

این گیاه می تواند تا 457.2 سانتی متر برسد، و در حیات وحش، مشخص شده است که ارتفاع آن به 914.4 فوت می رسد. این گیاه عضو خانواده فلفل سیاه هستند که هوای گرم را ترجیح می دهد و در تابستان شروع به تولید میوه می کند

فلفل سفید و فلفل سیاه از یک گیاه به نام piper nigrum بدست می آیند و به عنوان چاشنی استفاده می شوند. برای استفاده موثر از این چاشنی ها مهم است که تفاوت اساسی بین آن ها را بدانیم.

با این وجود فلفل سیاه یا دانه های فلفل عمدتا در آسیای جنوبی رشد می کنند عجیب نیست که بدانید فلفل واقعا یک ادویه است و بیشتر کاشفان و دریانوردان اروپایی چند قرن به دنبال آن بوده اند. به دلیل اهمیت آن، فلفل هم اکنون a¼ از بازار ادویه در جهان را پوشش می دهد.

فلفل سیاه

فلفل سیاه و سفید دقیقا انواعی از دانه ها هستند که تنها به دو روش (تحت حرارت خورشید و نیز در آب)پخته می شوند. فلفل سیاه، وقتی هنوز کاملا رسیده نیست از گیاه جدا می شود این فرآیند پوست دانه ها را سیاه خواهد کرد.

فلفل سفید، را باید کمی صبر کنید تا قبل از آن که پوست بدنه آن جدا شود خشک شود این فرآیند دانه فلفل ها را از هم متمایز می کند. از این رو، فلفل سفید تنها دانه در مقایسه با فلفل سیاه است که کل را به خود اختصاص می دهد. فلفل سفید، عطر و طعم ماندگاری ندارد و پس از گذشت زمان به سرعت رایحه آن از بین خواهد رفت.

بسیاری می گویند که مزه واقعی فلفل از پوست آن می آید. آن ها می گویند پوست دانه فلفل و یا پوست مواد شیمیایی تندی دارد که طعم قویتری به آن می دهد گفته می شود در مقایسه با طعم دانه طعم بهتری دارد.

چنانچه در این بخش از نمناک می خوانید این دو به دلیل تفاوت فرضی آن ها در طعم و ظاهر، در انواع تدارکات غذایی مورد استفاده قرار می گیرند فلفل سفید معمولا در ساخت سس فرانسوی استفاده می شود این باعث می شود که سس بیشتر یک دست به نظر برسد چون دانه های سیاه در سس باقی نمی ماند.

علاوه بر این، این سس نیازی به طعم تند قوی که از فلفل سیاه شدیدتر ایجاد شود، ندارد. بالعکس، گفته می شود که فلفل سیاه گزینه مناسبی برای اکثر غذاهای فرانسوی محسوب می شود.

فلفل سیاه و سفید

در کشورهای آسیایی فلفل سفید بیشتر غالب است، اگرچه فلفل سیاه در کشورهای بزرگ مانند چین بسیار محبوب است. در آمریکا مردم بیشتر ترجیح می دهند از فلفل سیاه در حدود 95 % از پخت و پز استفاده کنند. این باعث می شود که فلفل سیاه یک جز ضروری برای پخت غذا مشابه اهمیت نمک باشد.

1. فلفل سفید در درست کردن غذاهای سفید یا یک دست مثل سس سفید استفاده می شود در حالی که فلفل سیاه برای اکثر غذاها استفاده می شود.

2. فلفل سفید در مقایسه با فلفل سیاه طعم ملایم تری دارد.

3. فلفل سفید پوست دانه های بدون پوست هستند در حالی که فلفل سیاه، کل دانه های فلفل با پوسته سالم است.

اما اگر فلفل به طور کامل برسد، پس از آن کاملا قرمز می شود و پس از آن پوشش بیرونی از بین می رود و یک مرکز سفید رنگ نمایان می شود که به عنوان فلفل سفید باقی می ماند.

فلفل قرمز:

چندین گیاه مختلف وجود دارند که ممکن است به عنوان "فلفل قرمز" یاد می شود. فلفل قرمز از میوه های کاملا رسیده گیاه فلفل به دست می آید، اما باید فرایند خشک کردن دانه ها سریع انجام گیرد.

فلفل قرمز

اسکینوس موله :

میوه های درخت همیشه سبز آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی، انواع دانه های صورتی یا سرخ هستند وقتی بطور کامل می رسند و اغلب به عنوان دانه فلفل فروخته می شوند گفته می شود که هر دو میوه و برگ برای خوک ها و ماکیان سمی هستند و گزارش هایی وجود دارد مبنی بر این که کودکان از خوردن این گیاه بیمار شده اند.

پوست فلفل قرمز:

بسیار رایج تر از اسکینوس موله ، دانه های فلفل قرمز خرد شده با خشک کردن، و سپس خرد کردن، یکی از انواع مختلف فلفل چیلی تولید می شوند.

امروز از آمریکا جنوبی تا آرژانتین پیدا شد. گیاهان در هنگام برداشت رسیده، خشک و خرد می شوند. به طور کلی، بیشتر میوه ها به طور معمول از 0.4 تا 3 سانتی متر طول دارند و پوست نازکی دارد (که در آن نارنجی یا قرمز است) و مقدار زیادی دانه در آن وجود دارد.

یکی از انواع معروف فلفل که ممکن است برای ساختن دانه های فلفل قرمز مورد استفاده قرار گیرد سروانو بود ساقه را از فلفل قرمز تازه جدا کنید .

برای تهیه فلفل سبز باید دانه های فلفل به صورت زرد و نارس برداشت شوند و برای جلوگیری از تخمیر شدن در معرض نمک یا سرکه قرار گیرند.

تفاوت بین فلفل های قرمز ، سیاه و سفید در چیست؟

3.339
این مطلب مفید بود ؟2613
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی