خواص آب خیار
آب خیار از خواص بسیاری برخوردار است که از مهمترین آنها می توان به کاهش وزن، بهبود رشد مو و پیشگیری از سرطان که چند نمونه از فواید آب خیار هستند، اشاره کرد.

خواص و فواید آب خیار برای زیبایی پوست، مو و سلامت بدن

آب خیار خواص بسیار زیاد و با ارزشی برای سلامتی دارد. نوشیدن آب خیار برای کاهش وزن و داشتن پوست شفاف و... کمک زیادی به شما می کند. نوشیدن آب خیار علاوه بر فواید کلی که رژیم غذایی حاوی سبزیجات بر بدن می گذارد، خطر چاقی و بعضی از سرطان ها را کاهش می دهد. فواید دیگری نیز دارد که در ادامه این بخش از سلامت نمناک به آنها اشاره می کنیم.

مرطوب کردن و هیدراته شدن بدن:

خیار از 95 درصد آب و دو ترکیب اسکوربیک اسید و کافئیک اسید تشکیل شده است که مانع از دست دادن آب بدن می شود. به خاطر محتوای بالای آب، سموم را دفع می کند و رطوبت را بالا می برد.

لاغری و کاهش وزن با آب خیار:

آب خیار کانون آنتی اکسیدان ها است و در نتیجه متابولیسم را افزایش می دهد و منجر به کاهش وزن می شود. کالری کمی دارد؛ پس گزینه ای عالی، برای کسانی که می خواهند وزن را کاهش دهند، است.

لاغری

لاغری و کاهش وزن با نوشیدن آب خیار

درمان یبوست با آب خیار:

آب خیار در روده، مانند ملین طبیعی عمل می کند و می تواند برای یبوست مزمن یک درمان باشد.

بالا بردن ایمنی بدن با آب خیار:

آب خیار مقدار زیادی از مواد معدنی، هورمون ها و ترکیباتی است که در برابر بیماری ها از بدن محافظت می کند. همچنین پر از آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر عفونت های فصلی مانند ویروس محافظت می کند.

پاکسازی سموم بدن از خواص آب خیار:

آب خیار به خاطر محتوای بالای آب، بدن را از سموم و مواد زائد پاک می کند. همچنین می توانید آن را با لیمو و نعناع برای نتایج بهتر ترکیب کنید.

آب خیار

آب خیار برای پاکسازی سموم بدن

آب خیار برای تنظیم فشار خون:

آب خیار عملکرد مناسب بدن را تحریک می کند. حاوی منیزیم است که می تواند به جلوگیری از فشار خون بالا و پایین کمک کند.

آب خیار برای افزایش انرژی و رفع خستگی مفرط:

آب خیار منبع عالی ویتامین B است. کمبود ویتامین B اغلب منجر به خستگی، عصبانیت و ضعف تمرکز می شود. نوشیدن آب خیار به بدن این اطمینان را می دهد که بدن با این ویتامین ها تامین شود.

بهبود خواب با نوشیدن آب خیار:

آب خیار توانایی آرام کردن اعصاب را دارد، اضطراب و استرس را کاهش می دهد، به این ترتیب به بهبود چرخه خواب کمک می کند.

بهبود خواب

نوشیدن آب خیار برای بهبود خواب

پیشگیری از سرطان با آب خیار:

گفتنی است براساس نتایج تحقیقات بسیاری از انواع سرطان شامل کارسینوم، سرطان های مربوط به اندام های تولید مثل زنان و آدنوکارسینوم را می توان با مصرف منظم آب خیار پیشگیری کرد.

آب خیار بدن را خنک می کند:

از آنجا که خیار آب بالایی دارد، به افرادی که آب اضافی را نگه می دارند، کمک می کند و نوشیدنی خوبی برای ماه های گرم تابستان است.

بهبود بینایی با آب خیار:

اگر می خواهید دید را بهبود بخشید، آب خیار بنوشید، ثابت شده است که این روش یکی از روش های بسیار مفید و طبیعی برای درمان دید با توجه به بسیاری از مطالعات است.

بهبود بینایی

بهبود بینایی یکی از خواص مصرف آب خیار

بهبود پوست با آب خیار:

خیار منبع عالی سیلیکا است و تکه های یخ زده خیار روی چشم ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما واقعا به رهایی از حلقه های سیاه و پف کمک می کند. اما آیا می‌دانستید:نوشیدن آب خیار پوست را از درون سالم می سازد؟ خیار ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارد و پوست را بهبود و آن را احیا می کند. این شاید به دلیل سطح آنتی اکسیدان قوی باشد که التهاب، قرمزی و پف را در بدن کاهش می دهد.

بهبود رشد مو از خواص آب خیار:

آب خیار برای رشد مو بسیار مفید است، این آبمیوه پرخاصیت شامل سیلیسیم و گوگرد است که به طور کلی ریزش مو را متوقف کرده و موی سالم را رشد می دهد.

آب خیار برای تقویت استخوان و کلیه ها:

با نوشیدن آب خیار، میزان توصیه شده نیاز روزانه تان به ویتامین K را تأمین خواهید کرد و از آنجایی که ویتامین K باعث تقویت بافت استخوان شده، سلامت کلیه ها را حفظ کرده و نقش مهمی در لخته شدن خون دارد با مصرف آب خیار به سلامت این دو عضو مهم بدن یاری رسانده اید.

تقویت استخوان

تقویت کردن استخوان ها با نوشیدن آب خیار

آب خیار برای متعادل کردن اسید خون:

اسیدی شدن یک مشکل بسیار رایج است که می تواند تاثیرات دردسرسازی به بار بیاورد. آب خیار دارای مواد معدنی قلیایی (آلکالین) است که سطح PH خون را تنظیم می کند.

درمان زخم اثنی عشر با نوشیدن آب خیار:

متخصصان طب سنتی باوردارند که با نوشیدن منظم آب خیار، می توان گاستریت معده و زخم اثنی عشر را درمان کرد.

آب خیار برای مبارزه با کلسترول و دیابت:

ثابت شده که استرول های موجود در خیار می توانند سطح کلسترول بد خون را پایین بیاورند. همچنین مصرف منظم آب خیار به لوزالمعده در تولید انسولین نیز کمک می کند و به همین دلیل برای حفظ بهینه ی قند خون در بیماران دیابتی بسیار مفید است.

خواص آب خیار

نوشیدن آب خیار برای مبارزه با کلسترول

کاهش درد مفاصل از خواص آب خیار:

خیار حاوی مقادیر زیادی سیلیکا است که گفته می شود با تقویت بافت های همبند، سلامت مفاصل را افزایش می دهد. اگر آب خیار را با آب هویج ترکیب کنید، این مواد مغذی می توانند نقرس را کاهش و درد مفاصل را هم تسکین دهند.

تسکین آفتاب سوختگی از خواص آب خیار:

اگر دچار آفتاب سوختگی به خصوص در روزهای گرم تابستان شدید، ماساژ ناحیه آسیب دیده با آب خیار می تواند مفید باشد.

تقویت دندان ها و استخوان ها با آب خیار:

تقویت دندان ها، افزایش تراکم استخوانی، کمک به سیستم عصبی در انتقال پیام های عصبی و کمک به بدن در حفظ تعادل هورمونی، بخشی از خواص و فواید نوشیدن آب خیار است؛ پس اگر گیاهخوار هستید، حتماً آب خیار را جایگزین شیر کنید.

خواص آب خیار برای کاهش وزن تا پیشگیری از سرطان و بهبود رشد مو

4.7191
این مطلب مفید بود ؟17912
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
وبگردی