درمان زانو درد
زانو دردیک بیماری بسیار شایع است که به دلیل سایش و پارگی مفصل زانو بوجود می آید و می توان آن را به کمک داروهای گیاهی و خانگی درمان کرد.

درمان زانو درد با نسخه هایی در دسترس و خانگی

درد زانو ممکن است ناشی از ساختار ضعیف استخوان و یا پیری باشد سایر علل رایج، شکستگی ،آسیب های رباتی، آسیب های منیسک، جابه جایی مفصل زانو، سفتی مفصل به علت آرتریت و سایر بیماری های مزمن است. علاوه بر درد، نشانه هایی از قبیل سفتی زانو، تورم قابل مشاهده، قرمزی ،بی حسی در زانو آسیب دیده و مشکل راه رفتن یا ایستادن نیز ممکن است ایجاد شود.
اجازه ندهید که دردزانو شما را از انجام کارهایی که از آن لذت می برید ،منع کند ؛ شما می توانید با درمان های ساده و آسان خانگی از آنها مراقبت کنید ؛ در این بخش از سلامت نمناک 10 تا از بهترین درمان های خانگی برای درد زانو را آورده ایم که امیدواریم مدتی شما را از درد زانو دور سازد.

10 روش درمان خانگی درد زانو بدون دارو

درمان زانو درد

درمان زانو درد در طب سنتی

1.درمان زانو درد با کمپرس سرد

تعداد انگشت شماری از تکه های یخ را درون یک حوله نازک بریزید. سپس کمپرس را به مدت 10 الی 20 دقیقه بر روی قسمت آسیب دیده زانو قرار دهید . این کار را دو تا سه بار در طول روز، تا زمانی که درد آرام شود، تکرار کنید. همچنین می توانید از یک بسته نخود لوبیای فریز شده نیز به عنوان کمپرس سرد استفاده کنید که به خوبی عمل می کند.

2. سرکه سیب از بهترین درمان های خانگی برای درد زانو

درمان های خانگی زانو درد

درمان زانو درد با سرکه سیب

  • 2 قاشق چایخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب تصفیه شده، مخلوط کنید. این مخلوط را یکبار در طول روز بنوشید، تا زمانی که به طور کامل بهبود پیدا کنید.
  • همچنین می توانید دو فنجان سرکه سیب را در وان حمام با آب داغ مخلوط نمایید و به مدت 30 دقیقه زانوهایتان را در آن غوطه ور کنید. این کار را یک بار در روز تا مدت ها تکرار کنید. همچنین می توانید یک قاشق سرکه سیب و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و از آن برای ماساژ زانو هایتان استفاده کنید .
  • این کار را تا زمان برطرف شدن درد، یک یا دو بار در طول روز تکرار کنید.

3. فلفل هندی بهترین درمان خانگی زانو درد

  • 2 قاشق غذا خوری پودر فلفل هندی را در نصف فنجان روغن زیتون گرم بریزید. از این خمیر ،2 بار در روز به مدت حداقل یک هفته روی زانوهای تان بمالید.
  • همچنین می توانید یک چهارم یا یک قاشق و نصفی از پودر فلفل هندی را با یک فنجان سرکه سیب مخلوط کنید و یک پارچه تمیز را داخل آن فرو ببرید و بعد حدود 20 دقیقه یک یا دو بار در طول روز ،بر روی قسمت آسیب دیده زانو بگذارید. حتی می توانید از ژل آن که حاوی 0.0125 درصد کپسایسین است استفاده کنید و به طور موضعی روی محل آسیب دیده، استعمال کنید.

4.درمان خانگی درد زانو با زنجبیل

درمان سریع زانو درد

درمان سریع زانو درد با روش های خانگی

یک تکه کوچک از زنجبیل تازه را له کنید و به یک فنجان آب بیافزایید و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد.همچنین می توانید مقداری عسل و آبلیمو را به آن بیافزایید. این نوشیدنی را 2 تا 3 بار در طول روز استفاده کنید. همچنین می توانید روغن زنجبیل را دو تا سه بار در طول روز روی محل آسیب دیده ماساژ دهید.

5.زردچوبه از بهترین درمان های خانگی برای درد زانو

نصف قاشق چایخوری از زنجبیل و زردچوبه را در یک فنجان آب مخلوط کنید و سپس اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد و بعد برای طعم دهی ،عسل به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را دوبار در طول روز بنوشید .و همچنین می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر ترکیب کنید و برای طعم دهی و شیرین شدن مقداری عسل نیز بیافزایید و این نوشیدنی را یکبار در طول روز استفاده کنید.
  • یکی دیگر از گزینه ها این است که از کپسولهای 250 تا 500 میلی گرمی زردچوبه ، سه بار در روز مصرف کنید .
  • این دارو را روزانه تا زمانی که درد به طور کامل رفع شده باشد ،دنبال کنید.
  • توجه، زردچوبه میتواند خون را رقیق کند، این داروها برای افرادی که از داروهای کاهش دهنده خون استفاده می کنند، هرگز مناسب نمی باشند.

 راه های درمان درد زانو

 راه های درمان درد زانو با مواد گیاهی

6. تسکین درد زانو با لیمو

یک یا دو عدد لیمو را به قطعات کوچک برش دهید. سپس قطعات بریده شده را در یک پارچه پنبه ای قرار دهید و با روغن کنجد گرم کنید و بعد پارچه را به مدت 5 الی 10 دقیقه بر روی قسمت آسیب دیده، بگذارید. این کار را دو بار در طول روز انجام دهید ،همچنین می توانید آب یک عدد لیمو را با آب گرم مخلوط کنید و هر روز صبح ناشتا با شکم خالی بنوشید.

7. روغن خردل بهترین درمان کننده درد زانو

درمان زانو درد

درمان زانو درد بدون دارو 

  • 2 قاشق غذاخوری روغن خردل را حرارت دهید. سپس یک عدد سیر را در آن خرد کنید و تا زمانی که رنگ قهوه ای به دست آید ، روی حرارت بماند و بعد اجازه دهید تا خنک شود و بعد با این مخلوط، با حرکات دایره ای،زانو را ماساژ دهید. سپس آن را با یک پوشش پلاستیکی ،بپوشانید تا بعد از چند دقیقه گرم شود و زانو بهبود یابد.
  • این کار را دوبار در روز انجام دهید.

8.نمک اپسوم یا سولفات یکی از درمان های درد زانو

  • 1 نصف فنجان از نمک اپسوم را به آب داغ حمام خود اضافه کنید. قسمت آسیب دیده را به مدت 15 دقیقه در این محلول خیس کنید .چندین بار در هفته کار را تکرار کنید.
  • توجه:این درمان برای افرادی که دچار مشکلات قلبی، فشار خون بالا یا دیابت هستند ،به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

9. بهترین درمان زانو درد با دانه های زغال اخته

علت زانو درد

درمان زانو درد با دانه های زغال اخته

یک قاشق چای خوری از دانه های زغال اخته را درون آب فیلتر شده ،بریزید و اجازه دهید تا یک شبانه روز خیس بخورد و صبح آب آن را خارج کنید واز دانه ها استفاده کنید.این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید و یا می توانید 2 قاشق چای خوری پودر دانه های زغال اخته را با مقداری آب ترکیب کنید و یک خمیر غلیظ به دست آورید و سپس آن را بر روی محل آسیب دیده قرار دهید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم بشویید. این درمان را دوبار در طول هفته نیز تکرار کنید.

10.با روغن اکالیپتوس زانو درد خود را درمان کنید

درمان درد زانو

درمان زانو درد با روغن های گیاهی

  • هر 5 تا 7 قطره از روغن اکالیپتوس را با یک قطره روغن نعنا مخلوط کنید. سپس دو قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید.
  • مخلوط را در یک بطری شیشه ای و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
  • هر زمان که درد دارید، این مخلوط را بر روی زانوی خود بمالید.
  • اطمینان حاصل کنید که به آرامی ماساژ می دهید و حتما روغن به داخل پوست نفوذ کند.

همراه با این داروها، باید از این اقدامات پیشگیرانه برای بهبود زانو درد استفاده کنید

پیشگیری از درد زانو

روش های پیشگیری از درد زانو

  • سعی کنید وزن اضافی بدن خود را کم کنید.
  • از انواع کفش و صندل مناسب استفاده کنید.
  • از کفشهای پاشنه بلند اجتناب کنید.
  • از فعالیت هایی که مربوط به زانو زدن می شود بپرهیزید.
  • به طور منظم مکمل های منیزیم و امگا 3 را مصرف کنید.
  • 15 دقیقه روزانه پیاده روی کنید.
  • سیگار نکشید.
  • آب بیشتری بنوشید وبدن خود را هیدراته کنید.
  • پاهای خود را در جایگاه بلند نگه دارید، تا تورم و درد را کاهش دهید .
  • اگر درد زانو دارید و بعد از یک یا دو هفته همچنان ادامه داشت، برای پیدا کردن علت زانو درد و درمان های دیگر با پزشک خود مشورت کنید.

10 روش خانگی و طب سنتی برای درمان سریع زانو درد

4.4939
این مطلب مفید بود ؟821118
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن / ف
برچسب : درد زانو
وبگردی