بازسازی صحنه تصادف
بازسازی صحنه تصادف وحشتناک یک دستگاه خودروی فورد فوکوس با دیوار بتونی را توسط یک شرکت کنترل ایمنی خودرو با سرعت 192 کیلومتر بر ساعت در این بخش از سایت نمناک مشاهده می کنید.

شاید عده ای که به رانندگی پر سرعت علاقه ویژه ای دارند و همیشه در حال رانندگی هیجان را چاشنی آن می کنند اما اگر از نتیجه این سرعت بالا و هیجان آگاه شوند درمورد این شیوه رانندگی تجدید نظر می کنند.
بسیاری از خودروهای سواری خانوادگی امروز از قابلیت رانده شدن در سرعت 211 کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر برخوردارند. قابلیتی که در صورت رعایت نکردن احتیاط می تواند منجر به نابودی سرنشینان خودروها شود.متخصصان صنعت خودروسازی برای اثبات این موضوع یکی از پرسرعت ترین تصادفهای آزمایشی جهان را با یک خودروی Ford Focus انجام دادند. در این آزمایش این خودروی خانوادگی با سرعتی در حدود 192 کیلومتر بر ساعت با دیواری بتونی برخورد داده شد.
یک شرکت کنترل ایمنی خودرو در بروکسل در سریعترین آزمایش تصادف خودرو، یک فورد فوکوس را با سرعت بیش از 192 کیلومتر در ساعت به یک دیوار بتنی کوبید.
 کارشناسان برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپایی (EuroNCAP) معمولا برای اعطای رتبه ایمنی به خودروها از سرعت تصادم 64 کیلومتر در ساعت استفاده می کنند؛ اما برنامه تلویزیونی Fifth Gear(دنده پنجم) برای مشاهده اتفاقات حاصل از برخورد مستقیم در سرعتهای سه برابر که بیشتر خودروهای عادی از این قابلیت برخوردارند، درخواست این آزمایش را داده بود.
خودروی فورد فوکوس در فاصله چند سانتیمتر دیوار بتونی با سرعت 192 کیلومتر در ساعت مهندسان در این عملیات پیچیده از یک دستگیره چرخ جرثقیل برای پرتاب این خودروی فورد با 16 برابر قدرت کشش بالاتر از خودروی بوگاتی ویرون به سوی دیوار استفاده کردند.
فورد فوکوس پس از برخورد با دیوار در میان هراس و شوک شاهدان، کاملا معدوم شد. سرعت این خودرو در زمان برخورد در تنها 60 میلی ثانیه از 192 کیلومتر در ساعت به صفر رسیده، درحالی که مانکن های چوبی موجود در آن با نیروی تا 400 گرم روبرو شده بودند.
این مهندسان به دلیل آگاهی از آثار تخریبی مورد انتظار از عروسکهای آزمایش تصادف ارزان استفاده بودند. به گفته آنها در صورت حضور انسان در این تصادف، مرگ وی حتمی بود.
الی پیرسون از موسسه خبره امنیت جاده بریک از این برنامه برای نمایش خطرات احتمالی رانندگی با سرعت بالا، تمجید کرد.وی اظهار کرد:خودروهای مدرن از قابلیت رسیدن به حداکثر سرعت در کمتر از چند ثانیه برخوردار بوده و درک خطرات رانندگی با سرعت بالا توسط مردم بسیار اهمیت دارد.

در ادامه تصاویری از این بازسازی وحشتناک تصادف خودروی فورد را مشاهده کنید.

آزمایش صحنه تصادف

آزمایش صحنه تصادف

 

آزمایش صحنه تصادف

آزمایش صحنه تصادف

آزمایش صحنه تصادف

آزمایش صحنه تصادف

آزمایش صحنه تصادف

 

بازسازی صحنه تصادف ماشین فورد + تصاویر

4.635
این مطلب مفید بود ؟323
برگرفته از تسنیم - / ل
وبگردی